Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Heldigvis kan de eneste egentlige mangler/problemer med ATV 4K løses via software. Hvis altså de gad...
Jeg tror sgu der kommer fitness til Apple TV i Danmark. Mon ikke DK er med i de 17 andre lande.
"The service will be available in Chile, Hong Kong, India, the Netherlands, Norway, the Philippines, Poland, Singapore, Sweden, Taiwan, Vietnam, and 17 other countries and regions beginning December 15."
https://www.apple.com/newsroom/2025/12/ ... w-markets/

Hvorfor skriver de ikke bare hvilke 17 lande det er. Man kan sgu da ikke i en annoncerings nyhed bare skrive....og 17 andre lande.
Danmark er ikke på listen, ifølge 9to5Mac:

"The service will be available in Argentina, Belgium, Bolivia, Chile, Costa Rica, the Dominican Republic, Ecuador, El Salvador, Finland, Guatemala, Honduras, Hong Kong, Iceland, India, the Netherlands, Nicaragua, Norway, Panama, Paraguay, Peru, the Philippines, Poland, Singapore, Sweden, Taiwan, Venezuela, and Vietnam beginning December 15, with Japan to follow early next year."
https://9to5mac.com/2025/12/08/apple-an ... p-from-ai/
Rasmus Larsen skrev: 09 dec 2025, 07:48 Danmark er ikke på listen, ifølge 9to5Mac:

"The service will be available in Argentina, Belgium, Bolivia, Chile, Costa Rica, the Dominican Republic, Ecuador, El Salvador, Finland, Guatemala, Honduras, Hong Kong, Iceland, India, the Netherlands, Nicaragua, Norway, Panama, Paraguay, Peru, the Philippines, Poland, Singapore, Sweden, Taiwan, Venezuela, and Vietnam beginning December 15, with Japan to follow early next year."
https://9to5mac.com/2025/12/08/apple-an ... p-from-ai/
Ja, Apple har opdateret listen kort tid efter og nævnt de resterende lande. Så jeg har været lidt hurtigere end hvad godt er. Og kun Danmark er ikke med men alle lande omkring er med.
Rasmus Larsen skrev: 09 dec 2025, 07:50 Ikke 120fps HFR (brugerflade, sport mv.), AV1 HDR10+ (Netflix), konsolspil og god WiFi/Bluetooth forbindelse ;) Med Dolby Vision 2 og HDR10+ Advanced som jokere.
Meh
Rasmus Larsen skrev: 12 dec 2025, 09:00 Apple TV har åbnet for gratis adgang til premieren på F1 The Movie i dag.

'F1 The Movie' har i dag Apple TV-premiere – sådan ser du den gratis
Hej Rasmus

I skriver i artiklen, at man med Apple TV box får højere bitrater, end f.eks. gennem Apple TV app. Jeg ved egentlig godt, at box’en helt generelt leverer de højeste bitrater på streaming. Men er nysgerrig på, om du eller i kender et overslag på forskellen i bitrater mellem Apple TV box og Apple TV app (ved brug på tv)? Bare sådan ‘ballpark’ :)
Jeg måtte tilbage i gemmerne og med forbehold – jeg har heller ikke målt F1 The Movie, men det kan jeg få gjort snarest – så leverer Apple TV appen på non-Apple enheder streaming i omkring 10-15 Mbps med HEVC. Det er svært at måle præcis, fordi der ikke er en videokonsol i selve appen. De ser ud til at levere det samme på alle TV-enheder, altså laveste fællesnævner, nok for at sikre, at der ikke opstår problemer på de mange tusind forskellige enheder, særligt Android.

Apple TV 4K har jo en videokonsol, så her kan man få et helt præcist tal. I sin tid målte jeg serien 'See' til 29 Mbps bitrate gennemsnit og 41 Mbps peak, også HEVC.

Med andre ord er både højere gennemsnitlig bitrate og peak.

Det kommer dog an på indholdstypen. 'The Elephant Queen' målte jeg på Apple TV 4K til 26 Mbps i gennemsnit og 30 Mbps i peak. Snoopy (tegnefilm) til hhv. 14 og 24 Mbps.
Rasmus Larsen skrev: 12 dec 2025, 09:31 Jeg måtte tilbage i gemmerne og med forbehold – jeg har heller ikke målt F1 The Movie, men det kan jeg få gjort snarest – så leverer Apple TV appen på non-Apple enheder streaming i omkring 10-15 Mbps med HEVC. Det er svært at mål præcis, fordi der ikke er en videokonsol i selve appen. De ser ud til at levere det samme på alle TV-enheder, altså laveste fællesnævner, nok for at sikre, at der ikke opstår problemer på de mange tusind forskellige enheder, særligt Android.

Apple TV 4K har jo en videokonsol, så her kan man få et helt præcist tal. I sin tid målte jeg serien 'See' til 29 Mbps bitrate gennemsnit og 41 Mbps peak, også HEVC.

Med andre ord er både gennemsnitlig bitrate og peak højere.

Det kommer dog an på indholdstypen. 'The Elephant Queen' målte jeg på Apple TV 4K til 26 Mbps i gennemsnit og 30 Mbps i peak. Snoopy (tegnefilm) til hhv. 14 og 24 Mbps.
Wauw - dét er alligevel en meget stor forskel! Troede faktisk ikke den var så stor…æv :p

Og tak for svar! :)
Jeg ved ikke om det er kommet i tvOS 26.2 (eller tidligere?), men når jeg skifter mellem mine Apple ID-konti, så husker den sproget for hver bruger.

EDIT: Den husker desværre ikke andre indstillinger mellem brugere, altså f.eks. Siri, tastaturlayout osv. Det må gerne blive næste skridt.

Og ja, så er der som tidligere nævnt her i tråden kommet mulighed for at oprette ekstra brugere inkl. børneprofiler uden et Apple ID.
Vedhæftede filer
tvos262bruger_1_large.jpg
tvos262bruger_1_large.jpg (105.88 KiB) Vist 58 gange
  • 1
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123