Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Jeg har i noget tid været varm på Technics EAH-AZ100 in-ear høretelefoner. Derfor nysgerrig på to ting:

1. Om i kender eller kan anbefale nogle gode steder (hjemmesider eller butikker) at holde øje med, i forhold til tilbud på netop disse høretelefoner, her i Black Weeks?

Til en normalpris på 2500 kr. er de liiiige på kanten af hvad jeg egentlig gerne vil bruge på høretelefoner (eller faktisk en del over kanten…hehe), men de får rigtig gode reviews. Så kan jeg finde dem på et godt tilbud, vil jeg vist give dem et skud. Har holdt øje med dem i en seks måneders tid, bare via google, og jeg synes ikke der er særlig mange steder der forhandler dem (eller at de her bliver sat ned med mere end et par hundrede kroner)?

2. Nogle der har erfaringer med dem og vil dele deres oplevelser? F.eks. lyd, fit/størrelse, eller andet?

På forhånd tak!
Senest rettet af Tabula Rasa 20 nov 2025, 19:52, rettet i alt 1 gang.
Min forudsigende priserfarings skills siger mig at du ikke skal satse på at få dem til under 1900 kr i nærmere tid. Hvis du altså gerne vil købe dem og ikke vil risikere at vente til den uvisse fremtid.
Hvis du har en lidt nyere iPhone så ville jeg købe Apple Airpods Pro 3 til ca. 1.600 kr. Uden at jeg har undersøgt de Technics, tør jeg godt sige at du ikke skal forvente noget bedre end Airpods. Selvfølgelig kan en lille variation i en kringle i øret tippe smag over til et andet produkt, men hvad angår helhedsbrugeroplevelse får du ikke noget bedre end Airpods. Det er ikke for sjovt at de er de mest populære trådløs in ear.
Det er stadig "kun" trådløs bluetooth lyd, så der er ikke meget plads til at være kræsen over lydkvalitet, men trådløs in ear bygger mere på helhedsbrugeroplevelser af produkterne.

Hvordan lød det Radiomanden ?
@Radiomand:
Uhh, nice fanget Radiomand. Holder lige øje med om den måske falder yderligere hos dem i den kommende uge. Har du erfaringer med de høretelefoner?

@G80:
Arrrh, det er jeg så slet, slet ikke enig i. :) Der er faktisk en god sjat mærker og modeller, jeg synes leverer enten lige så god eller væsentlig bedre lyd end Airpods, inden for samme prisspektrum. Har dog ikke prøvet Pro 3! Har bare tidligere slet slet ikke været imponeret over Airpods…haha. De lagde også elendigt ud med at designe airpods, så andre mennesker omkring lytteren, kunne høre at der var lyd. Det pissede mig så meget af :D
Even so, har nu heller ikke Iphone. Husker iøvrigt (måske forkert) Airpods som ret ufleksible, når det gælder ‘fit’ i øre. Det har tidligere været lidt en udfordring med behageligt ‘fit’ af in-ear høretelefoner for mig.
Det lyder ikke sandsynligt at de bliver billigere, de er jo allerede et stykke under hvad andre sælger dem til.
Technics er er godt mærke, de laver noget der holder. Det hører under Panasonic.
Jeg har haft AZ80 i 2 år nu og er meget glad for dem.
Bruger dem blandt andet til træning og når jeg cykler, de er aldrig faldet ud.
Lyden er virkelig lækker og formentligt endnu bedre i AZ100 som du kigger på.
Software har ikke den flotteste UI, men den har de rette funktioner og er stabil.
Har ikke oplevet forbindelses problemer af nogen art.
Generelt føles produkt og lade etui som rigtig god kvalittet.
Til opkald er de so-so, men det synes jeg seriøst alle headset er, dem her er i den bedre ende. Blæser det så er det crappy at bruge til opkald.
Noise canceling delen virker godt og du har gode indstillinger til det via technics app'n.

Fik mere garanti gratis gennem Panasonic Center hvor jeg købte dem.

Ville uden tvivl se på Technics igen skulle jeg bruge et headset i dag.
@666

Tak for input, appreciate it.

Jeg overvejede faktisk az80 modellen, fordi den er så meget billigere. Men læste, udover lyd-forbedringer, at az100 vejer marginalt mindre og har et væsentligt bedre fit i øret. Dertil også mere batteritid (altså uden case-opladning). Ellers ville jeg klart gå efter az80 i stedet - ret stor prisforskel :)

Godt klar over deres app/software ikke er den vildeste eller smarteste. Men bare man kan lege med EQ og lyd, er jeg glad..hehe. ANC skulle være god.

(Ikke at det betyder noget i mit tilfælde, men læste ellers, at az-modellerne skulle være blandt de bedre til netop opkald)

Læst sammenligninger med hhv. Denon PP, Bose’s QC 2024 og Sennheiser MTW4. Sidstnævnte og førstnævnte excellerer i lyd, Bose i ANC. Men az100 virker som et godt kompromis af de tre. Denon skulle have et ret skidt øre-fit og Bose lidt for ringe batteri. Tror det største minus, for mig, ved Technics (udover prisen…hehe), er, at case’n ikke skulle føles helt så godt som de andre. Derfor glad for at høre, at du faktisk synes den er helt fin.