Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

For mig virker TV 2 Play ok, men jeg ser kun sport på Play, men hvordan upgradere til 26.2? Den er ikke kommet endnu…? Vil som Spoxy sige, hvorfor ikke se det på TVet direkte virker jeres ATV ikke…
Lige en anden ting, den TV 2 Play app man kan hente på TVet er en anden nyere version.
Som sagt, jeg prøvede at bruge TV 2 Play et par timer uden at se nogen fejl, så det må være andre det kun har det og som også sagt flere gange er den TV 2 Play til ATV en gl. version, som måske er noget af problemet…
TV2Play 5.0.9 er fra 5. nov kan jeg da nemt se. Så hvis der er en nyere version på andre platforme, så jo, så er den vel ved at være gammel.
Og DRTV er fra 29. okt.
Tværtimod så tror jeg problemet er at de er for "nye", rustnet og skal opholde sig i bin.
Rasmus Larsen skrev: 10 nov 2025, 09:56 Med tvOS 26.2 (kun i beta pt) kan man oprette ekstra brugere på Apple TV uden at lave Apple ID til dem først.

tvOS 26.2 Lets You Create Apple TV Profiles Without an Account, Adds Dedicated Kids Mode
Så får du mulighed for at oprette børnebruger.
Det bliver spændende at se i endelig version hvilke muligheder der bliver for gæstebrugere som jeg har kunnet tænke mig. Det er sjovt, fordi det er en mulighed der bør have været fra start af.
Det bliver lidt lettere med børneprofiler, ja, men man kunne dog det samme før med "restriktioner", som jeg omtalte i min tidligere artikel. Det ser ud til, at Apple arbejder mod et mere robust multi-brugersystem på Apple TV, hvilket jeg synes er positivt.

De to store udfordringer er dog, at det kun er Apples apps, der fungerer med det, og at børnene bare kan skifte til voksenprofil uden nogen form for kode eller touch/face-ID.
Har Disney+ appen igen problemer med match frame rate? Lagde mærke til, at app'en ikke skiftede fra DV efter jeg så Fantastic Four.

At app'en så kun vil streame 30% af tiden hos os er i det mindste ikke Apples skyld, tror jeg.

Generelt synes jeg ikke, at oplevelsen med vores ATV 4K (2021) efter liquid glass helt er samme lækre oplevelse som tidligere. Det er tydeligt, at modellens hardware ikke helt kan følge med.
steadi skrev: 11 nov 2025, 12:10 Har Disney+ appen igen problemer med match frame rate? Lagde mærke til, at app'en ikke skiftede fra DV efter jeg så Fantastic Four.
Det er et gammelkendt problem. Frame rate og dynamisk rækkevidde er jo heller ikke det samme ;)
  • 1
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121