Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er generelt "på" Philips ... og Android/Google-øko-systemet. Det ærgrer mig derfor at de fleste Philips-TV er på deres nye Titan OS.

Jer, der har kendskab til det, hvordan oplever i det? Mangler i nogle af de klassiske Aps?

Hvordan er performance på casting fra android?
Du kan sagtens købe Philips der har Google TV, dem i den billige ende er med Titan, men kommer du op i pris, så er der en del der har Google TV.
janelne skrev: 01 aug 2025, 08:23 Jeg er generelt "på" Philips ... og Android/Google-øko-systemet. Det ærgrer mig derfor at de fleste Philips-TV er på deres nye Titan OS.

Jer, der har kendskab til det, hvordan oplever i det? Mangler i nogle af de klassiske Aps?

Hvordan er performance på casting fra android?
Brug en ekstern boks sammen med Philips, så er det problem løst. Det har jeg gjort i flere år med et gammelt Philips med elendig smart tv. Men med Nvidia Shield tv boks fungerer det jo ligeså godt som alle nye tv med gooogle tv.
Google Streameren er billigere, og kan naturligvis det samme lige som andre billigere enheder.
Køb en streamingsboks der passer til dine behov - jeg har valgt en Apple og kan så bruge dens remote til at styre alt inkl. de ekstra højtalere jeg har koblet på mit TV via af en HDMI Arc boks.

Fordelen er at uanset hvilke TV jeg køber i fremtiden så vil jeg altid have samme styresystem og kun én remote til mit TV
janelne skrev: 01 aug 2025, 08:23 Mangler i nogle af de klassiske Aps?
Min mor har netop fået sig sådan et Philips TV, men hun bruger ikke apps til noget. Og heller ikke casting. Jeg kan dog se, at der mangler nogle, bl.a. Viaplay.

Du kan se her, hvilke apps der aktuelt er understøttet af Titan OS i Danmark (scroll ned til bunden):
https://www.flatpanels.dk/philips_oled760_2025.php
janelne skrev: 01 aug 2025, 08:23 Hvordan er performance på casting fra android?
Der er en AirServer app, men jeg fik det ikke til at virke ordentlig da jeg testede det.

Skulle angiveligt virke lige så godt som Chromecast, men da det reelt set er en skærmspejling, sker afviklingen af fx. stream på din mobil og ikke på TV'et som hvis der var indbygget Chromecast (som i Google/Android TV). Det virker som en ulempe i mine øjne.
Radiomanden skrev: 01 aug 2025, 10:16 Du kan sagtens købe Philips der har Google TV, dem i den billige ende er med Titan, men kommer du op i pris, så er der en del der har Google TV.
Der er ikke en del. Der er faktisk ret få.

Blandt 2025-modellerne er det kun OLED i serie 800 og 900 (hhv. 4 og 2 designvarianter), der har Google TV.

OLED i serie 700 og samtlige LCD og MiniLED er med Titan OS.

I 2024 var det også kun OLED i 800 og 900-serien, en enkelt Mini-LED og en enkelt LCD, som har Google TV. Resten - langt de fleste - har Titan OS.
Som udganspunkt råder jeg altid folk til blot at se deres TV som en monitor, altså som TV var, da de var dumme, dog uden højttalere, da fladskærme, som navnet antyder, har fysiske begrænsninger mht. ordentlig lyd på grund af det flade design.
På denne måde bliver man aldrig skuffet over, hvad man får, og skifter man TVet beholder man stadig samme styresystem og samme gode lyd, som man er vant til.

Der findes et utal af muligheder i forskellige prisklasser, men en velfungerende boks koster fra omkring en plovmand til omkring de 1500 kroner.
Ordentlig lyd kan findes brugt til rimelige penge, ellers regn med minimum 2500 kr., hvis det skal være ordentligt fra nyt.
Glem alt om alt om Dolby Atmos og alle mulige andre betegnelser, der lokkes med, da disse ikke er kvalitetsbetegnelser!
I de fleste tilfælde vil ordentlig stereolyd give en bedre oplevelse end en fesen soundbar, med tvivlsomme surroundeffekter.
Man kan altid starte med 2 højttalere, og så med tiden bygge flere højttalere på, hvis man ønsker surround; evt. en subwoofer som det første, da en sådan altid er kærkommen, når der ses film...
Senest rettet af Supergris 08 aug 2025, 19:14, rettet i alt 1 gang.
Enig. Man skal ikke hænge sig i hvilket OS TVet har, er det et med de App's man skal bruge, så er det da fint, dem der har flest er dem med Google TV, men når de så ikke skulle virke længere eller ikke findes på TVet, så er der som skrevet andre muligheder.