Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Rasmus Larsen skrev: 09 jun 2025, 19:39 Apple afslører tvOS 26 med ny Apple TV brugerflade

Samler alle nyhederne i denne artikel, som opdateres hele aftenen.
Jeg har lige tilføjet en tabel nederst i artiklen, hvor I kan få et hurtigt overblik. Der er også denne grafik.

Jeg er ret overbevist om, at vi kan få flere nyheder på listen, når vi får beta-softwaren ned på vores Apple TV 4K.

Billede
Så har vi fået tvOS 26 beta 1 ned på Apple TV 4K (3rd Gen).

Første indtryk af det nye glas-look er, at det ser godt ud.

Apple Music Sing (Syng på dansk) har faktisk fået sin egen app. Den kan fjernes fra hjemmeskærmen under Indstillinger -> Apps -> Musik.

Tabellen i artiklen er opdateret med flere detaljer om valg af pauseskærme. Se afsnittet 'Personlige pauseskærme' for at se hvordan vælgeren ser ud (og nogle af de nye pauseskærme fra Indien).

Vi har også uploadet billedet af menuen for AirPlay-højttalere. Som der står i menuen, så virker AirPlay-højttalere ikke med spillyd og systemlyde (det virker, hvis man parrer HomePods).
Vedhæftede filer
tvos26_11_large.jpg
tvos26_11_large.jpg (54.42 KiB) Vist 1022 gange
tvos26_12_large.jpg
tvos26_12_large.jpg (161.31 KiB) Vist 1022 gange
At man vil kunne vælge pauseskærme til og fra er fedt, men det er ikke ligefrem en af de gamechangers jeg havde håbet på :p
Rasmus Larsen skrev: 10 jun 2025, 08:53 Game-changeren kommer senere på året med ny hardware 8-)
Gad vide om det så bliver noget jeg, personligt, kan bruge til noget, eller om det bliver gaming-orienteret, eller noget andet. Mine game-changers kræver vist ikke ny hardware :p
Rasmus Larsen skrev: 09 jun 2025, 23:17 Apple Music Sing (Syng på dansk) har faktisk fået sin egen app. Den kan fjernes fra hjemmeskærmen under Indstillinger -> Apps -> Musik.
mærkelig app :)
er det en "genvej" til Apple Music app -> sing fane

Itunes Movies app er der stadig. Jeg tror direktøren snart bliver nødt til at forklare dette mysterium i et specielt interview .
Og computer app. Jeg tror jeg har skrevet feedback 3 gange henover 3 år, omkring at jeg vil have computer app kommer ind i TV App->biblioteket som på iOS og MacOS.

Jeg synes det er godt det nye design. Jeg kan godt lide det nye cinematic poster art i TV App. Det har jeg godt kunnet tænke mig i lang tid. Det ser godt ud, men også giver plads til flere film på skærmen vertikalt. Håber bare ikke det bliver forstørret senere hen.
Rasmus Larsen skrev: 10 jun 2025, 17:43
Rasmus Larsen skrev: 10 jun 2025, 12:42 Der ligger en ny beta API til tvOS 26 (og de andre), som omtaler audio passthrough. Jeg ved ikke, om det rent faktisk sker.

https://developer.apple.com/documentati ... assthrough
Apple TV 4K får angiveligt passthrough support i tvOS 26
FireCore, udviklerne bag Infuse, oplyser i en email til Flatpanels, at de er ved at kigge nærmere på sagen. De vil opdatere i denne forumtråd ('James' er en af udviklerne): https://community.firecore.com/t/new-au ... s/55921/12
Kun hvis disse film har Dolby Atmos lydspor i tabsfri Dolby TrueHD format. Med andre ord hvis filmene er rippet fra en Blu-ray eller UHD Blu-ray.

Infuse kan alle dekode Dolby TrueHD (uden Atmos) og DTS-HD MA (den DTS:X), hvis du har den betalte udgave.

Det vil ikke være muligt at lave passthrough af DTS-HD MA med eller uden DTS:X, idet Sonos ikke kan dekode dette.
  • 1
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 119