Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Det er ikke helt rigtigt, der vil komme en tid hvor OS vil blive for gammelt til de enkelte App's, det er sket for andre TV OS. Android/Google TVOS fra Version 12 og frem supporteres stadig, men med ældre versioner er support ophørt, så der er en risiko med dem og fortsat understøttelse af App's. DRTV f.eks skal versionen være minimum 8, det samme for TV2 Play, det vil nok rykke sig frem i versionerne efterhånden som der komme nye.
Jeg havde et gl. Samsung stående, som han fik med, den er nok 12 år gammel, på den virkede YS Appen ikke mere, så jeg tror det virker en del år endnu på den nye… det tog forøvrigt ca. 20 minutter at få tvet opdateret før startop…
Har stadig et Samsung på samme alder, på det er der intet smart der virker længere, det har været sådan længe. YS App her det aldrig haft.
Ja, det kan godt tage lidt tid at få en opdatering på plads.
Nu ser jeg mest tennis…. Det så ikke for godt ud, for lyst, men ved at ændre skærm til Sport og tage lidt af lyset af ser det bedre ud, har ellers set tennis idag på TV 2 Sport X, det så bedre ud… så et par timers F1 træning, kan ikke se om de sendte det i 4 K…
Hvis det er via App på TVet, så kan du på den info der kommer øverst til venstre på skærmen se den opløsning det sendes i, ganske som var det fra en TV kanal. Det kan også ses ved tryk på Info knappen på Remoten.
Der er en knap med en i med lille i, ellers er der ingen Info knap, men der sker intet på skærmen ved tryk på den i der sidder oppe ved nummer tasterne, ved ikke hvad den er til. Ved skift af alm. kanal vises opløsningen øverst.

Testede lige den I er en Info knap, men virker kun hvis ses alm. tv kanal.
Der er ingen menu punkt til at kalibrere tvet, det foregår automatisk når den tændes… CEC er der ikke noget af jeg kan finde…
Som skrevet ti anden tråd så hedder det VIERA Link, er under indstillinger. Indstilling af billedet på TVet skal du selv gøre.
Jeg kan ændre lys mørk og lign, har kun få menu punkter og husker ikke noget med VIERA…
som skrevet i anden tråd Menu/Indstillinger/Viera.
Der er 2 måder at komme til billed indstillinger, men man lander i samme menu hvor som sagt lys mørke kontrast kan ændres men ikke andet… ved ikke om andre tv har menuer til det nogen kalder at kalibrere tvet, men det kan man ikke på min.
I billedindstilling er der alt hvad der vedrører det, lys, kontrast, farvetemperatur, skarphed, farve.
Den første Menu du kommer ud i når der trykkes på Menu skulle som på mit være billede, neden under er lyd, netværk, timer, indstilling o.s.v.
Vieralink er under indstillinger.
Hvad bruges det Vieralink til? Findes ikke på mit TV… Hvad mon HDR står for, noget der kan indstilles…
Jo dit Panasonic har CEC som kaldes Viera link, på Sony hedder det Bravia link, alle fabrikater har deres eget navn til det, men der er helt det samme.
HDR, det er jo HIgh Dymamic Range Panasonic har HDR 10 og HDR HLG, som giver som navnet antyder et mere detaljeret billede end SDR.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8