Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Naiera
Jeg håbede på en sexer til PS5 :p
GTA 6 står stadig til at komme til efteråret. Det siger Take-Two i forbindelse med regnskabsaflæggelse.

"Looking ahead, this calendar year is shaping up to be one of the strongest ever for Take-Two, as we plan to launch Sid Meier’s Civilization VII on February 11th, Mafia: The Old Country in the Summer, Grand Theft Auto VI in the Fall, and Borderlands 4."
Ny State of Play præsentation fra PlayStation i dag kl. 23:00 dansk tid. Nye spil henover 40 minutter.

"State of Play is back tomorrow, February 12! Tune in live for news and updates on great games coming to PS5. The show celebrates a creative and unique selection of exciting games from studios around the world."

https://blog.playstation.com/2025/02/11 ... bruary-12/
Brugeravatar
Af bendix
Rasmus Larsen skrev: 13. feb 2025, 06:08 Days Gone Remastered kommer til PS5. Jeg var ved at miste interessen for spillet, da jeg spillede det i starten, men jeg synes, at det blev rigtig godt senere hen.

https://blog.playstation.com/2025/02/12 ... -april-25/
Ja det bliver markant bedre hen af vejen, overraskende egentligt. Jeg har kun spillet det via PS plus. Så for mig er det ikke værd at købe for at prøve PS5 versionen.
Jeg er vild med Sayonara Wild Hearts og nu kommer der en Enhanced udgave til PS5.

“The critically-acclaimed rhythm game Sayonara Wild Hearts is coming to PlayStation 5 today. Experience a brand-new PS5 exclusive Remix Arcade game mode chasing high scores in endlessly replayable levels set to a selection of songs from the game’s iconic soundtrack.

Sayonara Wild Hearts also features upgraded 4K visuals, runs at up to 120 FPS, and supports haptic feedback on PS5. Those who own the game on PlayStation 4 can upgrade their copy to the PlayStation 5 version for free as long as both platforms are linked to the same account.”
https://blog.playstation.com/2025/02/24 ... 025-recap/
PS5 Pro spørgsmål

Hej
Jeg ved godt det har været nævnt flere gange, men hold op hvor min konsol lider af denne her humming/buzzing lyd, når man er inde i spil. Blæser lyden forstår jeg, men hvorfor skal den summe som en bi. Svært at gengive lyden herinde. Men det er da voldsomt irriterende med en konsol til over 6000 kr.
Jeg ved at de fleste lider af det, men kan flatpanels ikke spørge Sony/Playstation om de arbejder på en firmware til at rette det. Jeg sidder med hørertelefoner på, og det irritere stadig. Skal lige siges at dette her er nr 4 konsol som jeg havde hjemme, da jeg købte den ved launch. Kan sgu ikke være rigtigt. Grunden til at jeg ikke går til forhandler, er at jeg tror ikke det vil blive set på som en fejl. Har aldrig forstået om den buzzing lyd er fra grafikkortet,PSU eller noget andet??

Skal lige siges at buzzing lyden forsvinder, hvis jeg hopper ud på ps5 hovedmenuen uden at lukke et spil..

Går ind igen, støjer den igen, og lyden ændre picth hele tiden. Sådan en hakkende buzzing. Alt efter hvor billedet på skærmen hår hen.
( High Pitch )

Håber på en snarlig løsning. Måske det bliver min sidste Playstation. Desværre
Brugeravatar
Af TBC
@Villaforever [indlægget ovenfor]

Det lyder som et klassisk tilfælde af coil whine. Coil whine er den lyd, der ofte opstår i elektroniske komponenter som grafikkort, strømforsyninger og bundkort mv, når elektrisk strøm passerer gennem dem og og får kobbertråden i en induktor til at vibrere mod dens kerne med en summende, hørbar frekvens. Den tiltager og aftager i styrke og pitch alt efter belastningen og strømmen i komponenten. Somme tider er man bare uheldig, andre gange mere heldig i forhold til om man har coil-whine eller ej, hvad enten det handler om en billig GPU eller konsol til 6K eller en dyr GPU til 15-20K.

Desværre er det svært at eliminere coil whine når man først har en maskine hvor det er der, da det er en fysisk egenskab ved komponenterne der hænger sammen med strømstyring og belastningsgrad, jo mere strøm der skal bruges jo større er risikoen faktisk, og det duer jo ikke med en firmwareopdatering bare at skrue gevaldigt ned for det, når der skal afvikles krævende spil. Fra start skulle der i stedet havde været valgt nogle andre komponenter, men det bliver jo så også hurtigt et spørgsmål om pris og omkostninger
Tak for svar TBC

Syntes det er ringe, at de ikke får/har styr på det.
Det ødelægger hele fornøjelsen syntes jeg..

Min standard PS5 med drev var silent. Gav den til min nevø. Fortryder det så meget..

Men det er slet ikke blæseren, der er problemer med i mit tilfælde tror jeg. Det er simpelthen støj high pitch fra PSU og grafikkort. Det hakker ligesom i støjen, hakker bla i buzzing når billedet ændre/bevæger sig.

Sgu for ringe efter min mening.
Af Beckham
Det er desværre et lotteri. Min normale PS5 har altid larmet. Havde den inde til reperation, men eneste man gjorde var at konstatere at alt var som det skulle være.
Er også det jeg er bange for. At man konstatere den ikke fejler noget, og sender mig en regning for tjek. Udover selvfølgelig at mangle den.

Men det er for ringe. Hvis det er for lille en PSU burde alle PS5 Pro have high pitch buzzing problemer.

Kan man sende/uploade videoer herinde?
  • 1
  • 217
  • 218
  • 219
  • 220
  • 221
  • 227