Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Yens
Hey!

Hvad er forskellen på Samsung LE-32M51B og Samsung LE-32M61B - udover den lille sølvkant forneden?

Kan det betale sig at give 2-3000 kr. ekstra for Samsung LE-32M61B?
Af kirneh
Så vide jeg ved er der et helt nyt panel i det nye samsung.
Tror billedekvaliteten er blevet en hel del bedre.

Men er ikke 100% sikker, så hør lige hvad andre skriver :)
Af Yens
Tjaa... jeg ved ik så meget om det - men tak for svaret :)
Af Mr_Mo
Det er et nyt panel, hvilket giver et bedre billedkvalitet og betragtningsvinkel. Om det er pengene værd, er jo subjektivt, men jeg valgte 40M61B istedet for 40M51B. Du kan jo tage ud og se på de to skærme i butikken og overveje hvordan M51 modellen er i forhold til M61. M61 har jo vundet EISA prisen for bedste LCD-TV.

Det er jo også penge at spare ved at købe 32R51B, forskellen mellem denne og 32M51B er kun designet så vidt jeg ved.
Af Yens
Tak for svaret!

Mit næste spørgsmål er så bare om det er "sikkert" nok at købe fx LE-32M61 på Laptops.dk? Her tænker jeg på, hvis fjernsynet går død og derefter skal til rep. Jeg overvejer også at tegne en ekstra-forsikring på edbforsikring.dk - nogen der har erfaringer med dette?
Af energizer
forskellen på r51b og m51b er bare designet... har netop købt en 32r51b på en dansk hjemmeside for 8999,- billigst på nettet var ellers 10400,- fås i MeTRO denne uge for 10000,. incl. moms hvis man da ellers har kort dertil og der er kun 30 stk. prøv www.doran.dk, der købte jeg mit og de skaffede det hjem på kun 3 dage og betalte ved levering, de får snart 40 tommers forstod jeg på dem, meget proffessionelle må jeg sige selv vægbeslag er hamrende billige....
Af spacecow
Husk bare lige at www.doran.dk sælger paralelimporterede varer, d.v.s. at du ikke får nogen som helst for for pixelgaranti som du normalt får ved køb af "danske" varer. Du kan f.eks købe det samme tv hos Dansk IT Lager til 10699 og her er der tale om danske varer der er med den korrekte garanti.

Samsung giver desuden heller ikke 2 års garanti til forhandlere af paralelimporterede varer.
Af energizer
såvidt jeg ved skal internet butikker følge købeloven, så jo, der er 2 år, om det så er dem eller samsung der dækker bekymrer ikke mig. var tv et fra en tysk forhandler, paralelimporteret, er der 3år. samsungs pixelgarati, den nye de praler af, gælder så vidt jeg kan se kun de små paneler, ved søgning på deres side, altså 15, 17, og 19 tommer modeller, typisk til pc brug. den garanti mod pixelfejl på de større flatpanels ser stadig udtil at acceptere et vist antal så længe de ikke sidder i samme gruppe.... har tidligere forhørt mig hos samsung der siger de dækker worldwide....