Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle sammen!

Jeg leder efter et nyt TV, og jeg vil gerne høre din mening. Mit budget er RIGTIG stramt, max. 7000 kroner. Seafstanden fra tv'et er 2,5-3 meter, og vi bruger tv'et til næsten alt undtagen gaming.

Jeg så der er en OLED Philips 55", men jeg er bange for, at den bliver for lille til den synsafstand jeg har. Spørgsmålet er, om jeg bare skal købe den nævnte Phillips, eller vente på noget under 7000 kroner? Er det realistisk at forvente en 65" OLED til den pris under Black Friday-salg? Ville 65" (mini)LED være et godt alternativ?

Tak, og jeg må bare sige, at det er et fantastisk fællesskab du har her, jeg har lige fundet ud af det!
Brugeravatar
Af Radiomanden
Har samme afstand til TVet som er 49" det er en fin afstand til den størrelse.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Herhjemme i stuen havde vi tidligere samme afstand til 55" og det gik an. I dag har vi 65" på den afstand, hvilket er bedre, men vi forventer stadig at købe større næste gang. I princippet ser jeg ikke noget i vejen for at springe helt op i 85" eller endnu større på længere sigt i takt med at indholdet bliver bedre kvalitet. Man vænner sig hurtigt til større skærme :)

Jeg tror ikke, at 65" kommer helt ned i 7000 kroner på Black Friday i år. Et miniLED LCD TV kan også levere gode billeder, men det vil være en væsentlig nedgradering på billedkvalitet ift. OLED, og hvis man vil have nogle af de gode miniLED LCD TV (dem med mange LED-zoner), så koster de også en god sjat.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
God fornøjelse :) Hvis du skal have input til billedinstillinger, så bør du i store træk kunne følge vores kalibreringsforslag fra Philips OLED807 her: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1439453137

Husk at når du ser film eller serier i HDR-format, så skifter TV'et også i en anden billedtilstand, hvor der er særskilte billedindstillinger. Vi giver ikke forslag til HDR-indstillingerne, men et godt udgangspunkt generelt er at vælge film/movie profilen.
Af DanielPT
Shit den gamle blev skuffet igår.
Var klar til at trykke køb på LG G4 77".
Men prisen blev sat op igår ved dustin :(
Af jkn789
ja i England er den sat 1000 pund ned
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det var godt nok en besparelse man kan mærke, men pokkers besværligt at få med hjem derfra.
  • 1
  • 194
  • 195
  • 196
  • 197
  • 198
  • 203