Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af marts
Hej
Det er ved at være tid til at skifte TV'et og har set mig varm på et OLED. Jeg er ret åben for hvilket et det skal være -dog har jeg ikke rød til et Sony. Mit budget ligger omkring de 13k

Hvad vil I anbefale?

Vi bruger det udelukkende til streaming og lidt gaming.

Kan det betale sig f.eks. at købe et Samsung S85D (som lige nu står til 11k) og så tage et Apple 4K til styringen af streaming ? Vil de give mere værdi end f.eks. at vente på at et LG C4 Samsung S90D kommer på bud ?

Tak for svar
/Martin
Brugeravatar
Af KimKaos
S85D er et godt valg til prisen

Alternativt så har Komplett et Phillips 65OLED809 til 12.990,-

https://www.komplett.dk/product/1310061 ... ricerunner

Personligt så ville jeg gå efter Samsungen med Apple Boksen - nice kombo jeg selv har benyttet i årevis - faktisk lige indtil et par flyttefolk ødelage mit Samsung tv for et par uger siden

Under alle omstændigheder vent et par dage - gerne helt frem til d. 29 og se om et bedre tilbud dukker op
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har ikke testet det, men forventer samme høje bundniveau fra Samsung S85D som andre OLED TV. Vær dog opmærksom på, at det tilsyneladende er det mindre lysstærke OLED-panel fra 2023, der sidder i S85D. Den skal således sammenlignes mere med 2023 OLED-modeller end 2024-modeller som LG C4 og Philips OLED809.

Der kommer flere tilbud på OLED TV senere på ugen.
Af marts
Tak for svar :-)
BoligCenter har nogle gode tilbud -desværre er fragten på 1300,- så det dræber lidt det gode tilbud :-/

/Martin
Af SteffenH
Hej Marts

Hvor er vi henne nu hvor der er kommet flere interessante tilbud? Jeg står i samme situation som dig i forhold til størrelse og budget.

Konen vil dog gerne have et tv der hænger tæt på væggen, så der er LG G4 jo relevant, men også i den dyre ende i forhold til hvad jeg havde forventet at bruge.
Havde håbet på at der var nogen der måske ville køre G3'eren til en skarp pris, men det ser ikke sådan ud.

Har du truffet et valg? 🙂
Af Omfufu
LG C4 kan fås for ca 11500 til 12500 i 65 tommer.

Jeg har lige modtaget mit fra computersalg, og det er satme et nice tv.

Mit er dog sat til min pc
Af PeterD
C4 er et bedre tv end S85D men er vel også lidt dyrere ?

"The LG C4 OLED is better than the Samsung S85D OLED. The LG supports up to 4k @ 144Hz, so it’s better suited for PC gamers looking to get the most out of their graphics cards. The LG supports Dolby Vision and DTS audio formats, so it’s better for those who want to take advantage of streaming services that use Dolby Vision or those who collect physical media. When it comes to HDR brightness, the LG is much better, delivering more impactful highlights in HDR content. The LG also has much better pre-calibration SDR accuracy."

https://www.rtings.com/tv/tools/compare ... 9541/49704