27 apr 2008, 11:50
Har jo med hjælp fra bl.a. yakken fundet ud af at jeg skal have en 42PX80 og overvejer jo selvfølgelig om det kan betale sig at få en forsikring. Jeg har en del erfaring med bærbare PC'er og anbefaler helt klart alle mine venner at de køber mindst 3 års forsikring til deres nye bærbar. Med fjernsyn er jeg lidt mere "grøn" og spørger derfor jer eksperter om det er en god idé at købe forsikring til sit nye TV. Jeg har så vidt jeg kan se 2 muligheder hvad angår forsikring, idet jeg ikke har alka eller tryg som forsikringsselskab (de eneste 2 forsikringsselskaber som P.t. tilbyder den her elektroniks tillægsforsikring)
Mulighed 1: Får fjernsynet fra LCD.dk og de tilbyder en 4 års forsikring til 999,- med følgende vilkår:
Koster 1595 for 5 års dækning som så vidt jeg forstår dækker:
-Produkt fejl (reservedele, arbejdsløn osv.)
-hændelige/selvforskyldte uheld (også væskeskader)
-tyveri
-transport i forbindelse med reparation
-ved totalskade erstattes produktet med teknisk tilsvarende (selvrisiko på 500kr ved totalskade)
Er der nogen der har erfaring med edbforsikring.dk? Umiddelbart vil jeg sige at det er den bedste løsning selvom den dog er 600 kr dyrere. Det kan dog godt være edbforsikring.dk ikke vil dække burn-in og pixelfejl, selvom det virker underligt da det jo nærmest opfordrer folk til at hælde en spand vand ud over skærmen og få den udskiftet som en totalskade..
Men hvad siger i? er det dumt at satse udelukkende på reklamation når man investerer 8000 i en flimmerkasse?
på forhånd tak for hjælpen
Mulighed 1: Får fjernsynet fra LCD.dk og de tilbyder en 4 års forsikring til 999,- med følgende vilkår:
Forsikringen dækker:Mulighed 2: EDBforsikring.dk
· Slitage (også fjernbetjening!)
· BURN-IN – ikoner som brænder sig fast på skærmen
· Afhentning i tilfælde af reparation
· Alle reparationsomkostninger
· Låne-tv i forbindelse med reparation
· Aflevering efter endt reparation
· Pixelfejl
Forsikringen dækker ikke:
· Selvforskyldte uheld / uagtsomhed
· Lyn, Brand og vandskade (dækket af indbo)
· Tyveri (dækket af indbo)
· Hændelige uheld
Vær opmærksom på følgende:
Hvis der ikke konstateres fejl på produktet i forbindelse med reparation, påkræves serviceomkostning i forbindelse med afhentning og levering af produktet.
Hvis et produkt er totalskadet, og reparationsomkostninger overstiger kostpris, erstattes produktet med et nyt af samme, et tilsvarende produkt, eller pengene retur, dog højst svarende til markedspris på det pågældende produkt.
Koster 1595 for 5 års dækning som så vidt jeg forstår dækker:
-Produkt fejl (reservedele, arbejdsløn osv.)
-hændelige/selvforskyldte uheld (også væskeskader)
-tyveri
-transport i forbindelse med reparation
-ved totalskade erstattes produktet med teknisk tilsvarende (selvrisiko på 500kr ved totalskade)
Er der nogen der har erfaring med edbforsikring.dk? Umiddelbart vil jeg sige at det er den bedste løsning selvom den dog er 600 kr dyrere. Det kan dog godt være edbforsikring.dk ikke vil dække burn-in og pixelfejl, selvom det virker underligt da det jo nærmest opfordrer folk til at hælde en spand vand ud over skærmen og få den udskiftet som en totalskade..
Men hvad siger i? er det dumt at satse udelukkende på reklamation når man investerer 8000 i en flimmerkasse?
på forhånd tak for hjælpen