17. nov 2023, 17:02
Log ind med sociale netværk
29. nov 2023, 13:21
Prøv i stedet at spørge hos rec.dk.
ozcanp13 skrev: ↑29. nov 2023, 10:46 Hvornår kan vi se frem til et Beolab 8 review?Beolab 8 er ikke en decideret "hjemmebio" højttaler, så det er nok ikke her, at der kommer en anmeldelse. Med mindre det er som baghøjttaler til Beosound Theatre (i stil med anmeldelse af Sonos Era300) + Arc).![]()
Prøv i stedet at spørge hos rec.dk.
Ofte er godt nok, mere end rigeligt.
29. nov 2023, 17:55
Med Era var det nemt, da vi har en Arc stående til at teste … ja, ARC med. Jeg har ikke lige en Theatre stående, desværre 

29. nov 2023, 23:34
Beolab 8 kan bruges som enhver anden Beolab.
Alt, der har Powerlink-udgange, kan bruges som kilde…..selv et gammelt Beocenter 9500.
Og de er - sammen med Theatre - bestemt ikke kun beregnet til at være baghøjtalere.
De kan sagtens være fronter….eller hvad med 6 af dem 5.4.x opstilling
Det er jo så moderne….hvad med et stereosæt/BL8 og en pladespiller!
Alt, der har Powerlink-udgange, kan bruges som kilde…..selv et gammelt Beocenter 9500.
Og de er - sammen med Theatre - bestemt ikke kun beregnet til at være baghøjtalere.
De kan sagtens være fronter….eller hvad med 6 af dem 5.4.x opstilling
Det er jo så moderne….hvad med et stereosæt/BL8 og en pladespiller!
28. dec 2023, 21:34
Håber lidt der er en herinde, som kan hjælpe mig med at gennemskue, hvordan jeg bedst griber det her problem an:
Jeg har i dag et sæt Beolab 9 sat til mit TV som primære højtalere, det fungerer skide god, men jeg savner følelsen af, at blive "omringet" af lyden.
Derfor har jeg sat mig for, at 2024 skal være året, hvor jeg skal have fingrene i en Beosound Stage, og så bruge mine Beolab 9 som baghøjtalere.
Men hvordan f.. får jeg lettest muligt det hele koblet sammen?
Jeg har i dag et sæt Beolab 9 sat til mit TV som primære højtalere, det fungerer skide god, men jeg savner følelsen af, at blive "omringet" af lyden.
Derfor har jeg sat mig for, at 2024 skal være året, hvor jeg skal have fingrene i en Beosound Stage, og så bruge mine Beolab 9 som baghøjtalere.
29. dec 2023, 09:06
TSizzle skrev: ↑28. dec 2023, 21:34 Håber lidt der er en herinde, som kan hjælpe mig med at gennemskue, hvordan jeg bedst griber det her problem an:Det kommer nok ikke til at ske. Beosound Stage er en soundbar uden mulighed for udbygning til surround.
29. dec 2023, 09:39
Også jeg må nok skuffe dig - der er ikke nogen ‘surround-decoder’ i en Stage.
Den er lavet til at være en selvstændig enhed.
Der er godt nok spekulationer om, at der - på en eller anden måde - skulle komme support for Mozart-baserede højtalere som ekstra højtalere.
Jeg betragter det som ønsketænkning - det ville kræve så meget ændring, at de stort set først skulle lancere en MK2 (eller en ny) version.
Almando skulle efter sigende have lavet en ‘SoundCenter Surround’, som skulle kunne bruge Stage som center…..
…..men det er en meget begrænset løsning efter min mening (og dyr).
Jeg er ret sikker på at Stage ikke egner sig som ægte centerhøjtaler.
Den rigtige (og eneste B&O) løsning er Beosound Theatre!
Ellers skal man over i noget-AV-receiver-noget - eller måske eksperimentere med et Beosystem 3.
MM
Den er lavet til at være en selvstændig enhed.
Der er godt nok spekulationer om, at der - på en eller anden måde - skulle komme support for Mozart-baserede højtalere som ekstra højtalere.
Jeg betragter det som ønsketænkning - det ville kræve så meget ændring, at de stort set først skulle lancere en MK2 (eller en ny) version.
Almando skulle efter sigende have lavet en ‘SoundCenter Surround’, som skulle kunne bruge Stage som center…..
…..men det er en meget begrænset løsning efter min mening (og dyr).
Jeg er ret sikker på at Stage ikke egner sig som ægte centerhøjtaler.
Den rigtige (og eneste B&O) løsning er Beosound Theatre!
Ellers skal man over i noget-AV-receiver-noget - eller måske eksperimentere med et Beosystem 3.
MM
29. dec 2023, 10:13
En surround receiver som eks. Marantz CINEMA 70, har pre out. Med den løsning burde du kunne bruge dine Beolab 9 som fronter og så være frit stillet mht. surround højttalere - mao. både passive og aktive højttalere kunne bruges som surround.
5. sep 2024, 23:02
God aften! Er der stadig liv herinde?
Jeg går og overvejer at udvide mit B&O setup, og ville derfor høre om nogen herinde havde nogle idéer og/eller anbefalinger.
Først og fremmest så består mit setup af følgende:
Front højtaler: 2x BeoLab 6000
Bag højtaler: 2x BeoLab 4000
Subwoofer: BeoLab 11
Jeg har endnu ikke nogen center højtaler.
Det hele er forbundet ved hjælp af en Hall Audio Streamer.
Der er en illustration af mit setup her, som @PeterPan lavede i sin tid: Jeg er egentlig veldig godt tilfreds med de højtalere og subwoofer jeg har, så jeg ønsker ikke at erstatte noget, medmindre at der er en virkelig god grund til det. Jeg vil hellere tilføje.
Men for det første kunne jeg godt tænke mig noget mere kontrol dvs. være i stand til f.eks. at justere lyden for bag højtalerne alene, og også være i stand til at justere på bass niveau mm. (Equalizer). Er der en måde at jeg kan opnå dette?
Jeg vil også gerne være sikker på at jeg får det bedste ud af mine højtalere - jeg kan ikke helt gennemskue om min Hall Audio Streamer tager noget af lydkvaliteten. Burde jeg investere i en Almando SoundCenter eller har det ikke noget at sige?
Til sidst, så overvejer jeg også at få mig en center højtaler. Den skal selvfølgelig passe i stilen med de andre højtalere, men det skal også være noget som kan levere noget ordentligt lyd og bass. Jeg har kigget lidt på BeoLab 7 - 1/2/6. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad forskellen er på de 3. Jeg kan heller ikke finde ud af om det måske bliver for voldsomt? Findes der bedre alternativer? Som jeg forstår det, er alle 3 ret solide for pengene.
Håber nogen kan hjælpe!

Jeg går og overvejer at udvide mit B&O setup, og ville derfor høre om nogen herinde havde nogle idéer og/eller anbefalinger.
Der er en illustration af mit setup her, som @PeterPan lavede i sin tid: Jeg er egentlig veldig godt tilfreds med de højtalere og subwoofer jeg har, så jeg ønsker ikke at erstatte noget, medmindre at der er en virkelig god grund til det. Jeg vil hellere tilføje.
Men for det første kunne jeg godt tænke mig noget mere kontrol dvs. være i stand til f.eks. at justere lyden for bag højtalerne alene, og også være i stand til at justere på bass niveau mm. (Equalizer). Er der en måde at jeg kan opnå dette?
Jeg vil også gerne være sikker på at jeg får det bedste ud af mine højtalere - jeg kan ikke helt gennemskue om min Hall Audio Streamer tager noget af lydkvaliteten. Burde jeg investere i en Almando SoundCenter eller har det ikke noget at sige?
Til sidst, så overvejer jeg også at få mig en center højtaler. Den skal selvfølgelig passe i stilen med de andre højtalere, men det skal også være noget som kan levere noget ordentligt lyd og bass. Jeg har kigget lidt på BeoLab 7 - 1/2/6. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad forskellen er på de 3. Jeg kan heller ikke finde ud af om det måske bliver for voldsomt? Findes der bedre alternativer? Som jeg forstår det, er alle 3 ret solide for pengene.
Håber nogen kan hjælpe!

6. sep 2024, 08:59
Ja, lidt liv er der vel stadigvæk….
Jeg må nok skuffe dig - med en Hall streamer har du ikke front- og baghøjtalere.
Du har 2-kanal aka stereo foran og bagved.
Du har heller ikke nogen mulighed for at inkludere en center-kanal.
Hertil skal du bruge en multikanal-preamp.
Det kunne være et Sound Center fra Almando, en traditionel A/V receiver med preout…..eller - hvis du vil gøre det rigtigt - en BS Theatre.
Der er nogle, der har eksperimenteret med et Beosystem 3 hhv 4, men det er ikke nemt.
Vedr. centerhøjtaleren - vælg den af BL7x, du synes om (som passer i størrelsen til tv’et) hhv den du kan få fat i billigst. Der er ikke den store forskel.
Held og lykke med at eksperimentere
MM
Jeg må nok skuffe dig - med en Hall streamer har du ikke front- og baghøjtalere.
Du har 2-kanal aka stereo foran og bagved.
Du har heller ikke nogen mulighed for at inkludere en center-kanal.
Hertil skal du bruge en multikanal-preamp.
Det kunne være et Sound Center fra Almando, en traditionel A/V receiver med preout…..eller - hvis du vil gøre det rigtigt - en BS Theatre.
Der er nogle, der har eksperimenteret med et Beosystem 3 hhv 4, men det er ikke nemt.
Vedr. centerhøjtaleren - vælg den af BL7x, du synes om (som passer i størrelsen til tv’et) hhv den du kan få fat i billigst. Der er ikke den store forskel.
Held og lykke med at eksperimentere
MM
6. sep 2024, 09:15
Hvis du skal have surround, kræver det en eller anden for for AV preamp, som Millemis nævner. Det kunne være Almando, klassisk AVreicer med pre-out eller evt. en Canton Connect :https://www.cilo.dk/canton-connect-5-1.html
1Gandrup skrev: ↑5. sep 2024, 23:02 God aften! Er der stadig liv herinde?Da jeg så billeder af dit setup, var jeg lige ved at få kaffen galt i halsen. Jeg troede, at Peter Pan var genopstået!!![]()
Der er en illustration af mit setup her, som @PeterPan lavede i sin tid:
1Gandrup.jpg
Jeg er egentlig veldig godt tilfreds med de højtalere og subwoofer jeg har, så jeg ønsker ikke at erstatte noget, medmindre at der er en virkelig god grund til det. Jeg vil hellere tilføje.
Håber nogen kan hjælpe!![]()
Hvis du skal have surround, kræver det en eller anden for for AV preamp, som Millemis nævner. Det kunne være Almando, klassisk AVreicer med pre-out eller evt. en Canton Connect :https://www.cilo.dk/canton-connect-5-1.html
6. sep 2024, 09:46
Lidt B&O-relateret nyt:
Første TCL TV med B&O-lyd starter på 12.500 kroner
TCL afslører ny topmodel med B&O-lyd, 6500 nits
Det er en del af et nyt 'Audio by Bang & Olufsen'-initiativ, som I kommer til at høre mere om i næste uge
Første TCL TV med B&O-lyd starter på 12.500 kroner
TCL afslører ny topmodel med B&O-lyd, 6500 nits
Det er en del af et nyt 'Audio by Bang & Olufsen'-initiativ, som I kommer til at høre mere om i næste uge

6. sep 2024, 13:22
Godt at se at der stadig er gang i tråden - ville ikke vide hvor jeg ellers skulle gå hen og spørge angående B&O, hehe.
Men tak for de hurtige svar.
Jo, jeg er godt klar over at det ikke køre helt optimalt med den Audio Hall Streamer - det spiller fint, men som sagt kan man nok ikke kalde det rigtig surround. Det var også en midlertidig løsning.
BeoSound Theatre ville være den absolut bedste tilføjelse til mit setup, tænker jeg, men selvfølgelig også det dyreste.
Men hvad ville fordelene helt nøjagtigt være?
Jeg ville kunne benytte BS Theatre som center og tilslutte mine andre højttalere og subwoofer til den, så jeg ville komme uden om at skulle bruge en AV receiver, korrekt?
Er der ellers noget? Forstår BS Theatre at jurstere mine andre højtalere automatisk så man får den bedste lyd oplevelse?
Ved ikke om det er noget vrøvl det jeg spørg om. Så meget har jeg ikke forstand på det. Vil bare gerne have det bedste ud af mit anlæg
God dag!
Men tak for de hurtige svar.
Jo, jeg er godt klar over at det ikke køre helt optimalt med den Audio Hall Streamer - det spiller fint, men som sagt kan man nok ikke kalde det rigtig surround. Det var også en midlertidig løsning.
BeoSound Theatre ville være den absolut bedste tilføjelse til mit setup, tænker jeg, men selvfølgelig også det dyreste.
Men hvad ville fordelene helt nøjagtigt være?
Jeg ville kunne benytte BS Theatre som center og tilslutte mine andre højttalere og subwoofer til den, så jeg ville komme uden om at skulle bruge en AV receiver, korrekt?
Er der ellers noget? Forstår BS Theatre at jurstere mine andre højtalere automatisk så man får den bedste lyd oplevelse?
Ved ikke om det er noget vrøvl det jeg spørg om. Så meget har jeg ikke forstand på det. Vil bare gerne have det bedste ud af mit anlæg

God dag!
Log ind med sociale netværk