Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af js
Hej folkens

Der bliver jo talt godt om PX80 og jeg tog derfor ud for at se en i aktion. Det første jeg lagde mærke til var at jeg fornemmede at den flimrede - ligesom en computermonitor der kun kører 60hz. Derefter lagde jeg mærke til at de Panasonic LCD'er der hang ved siden af var væsentligt bedre til at klare den sidelæns tekstscroll (fx. den nederst på DR update og TV2 News), hvor PX80'eren lignende det en S-serie fra Samsung præsterer.
Herefter fik jeg set på Samsungs P-serie, hvilket jeg personligt synes var klasser bedre end min oplevelse med PX80'eren. Jeg ved også godt at vi ikke snakker samme prisklasse her, men alligel - PX80 er vel Panasonics flagskib og, af for mig pt. uforståelige grunde, flatpanels ultimative anbefaling næstefter Pioneer.

Har jeg blot været uheldig og set en meget ringe indstillet PX80, eller er den bare sådan?
Af kasper_j
PX80 er ikke panasonics flagskib PZ80, PZ85 og PZ800 kommer over.
Af js
kasper_j skrev:PX80 er ikke panasonics flagskib PZ80, PZ85 og PZ800 kommer over.
Ok, tak for rettelsen.
Af Zacho
Jeg tror nu bare det har været et uheldigt Tv eller signal til Tv'et.. Det lyder som om folk generelt er meget tilfreds med PX80'eren.
Af js
Jeg har faktisk set 2 forskellige PX80 i dag. Et i et Panasonic center og et i Expert - begge steder samme resultat.

Den i expert rodede jeg rundt med indstillinger. Jeg prøvede fx. at slå alle ekstra funktionerne fra og derefter lidt blandede indstillinger (med udgangspunkt i "normal" og "biograf"-tilstand). Lige meget hvad, var der tydeligt blinken/flimren/støj ved sidelæns tekst-scroll på DR Update og ligeledes synes jeg at skarpe hvide baggrunden gav den filmren man kender fra CRT-tv/monitor i 50/60hz.

Jeg håber da virkelig, at det blot er indstillingerne der er noget galt med. Indstil videre så leder jeg efter noget der er bedre til mine øjne.

Edit: Begge forretninger bekræftede at det var digital-signal skærmene modtog.
Af keler
js skrev:Jeg har faktisk set 2 forskellige PX80 i dag. Et i et Panasonic center og et i Expert - begge steder samme resultat.

Den i expert rodede jeg rundt med indstillinger. Jeg prøvede fx. at slå alle ekstra funktionerne fra og derefter lidt blandede indstillinger (med udgangspunkt i "normal" og "biograf"-tilstand). Lige meget hvad, var der tydeligt blinken/flimren/støj ved sidelæns tekst-scroll på DR Update og ligeledes synes jeg at skarpe hvide baggrunden gav den filmren man kender fra CRT-tv/monitor i 50/60hz.

Jeg håber da virkelig, at det blot er indstillingerne der er noget galt med. Indstil videre så leder jeg efter noget der er bedre til mine øjne.

Edit: Begge forretninger bekræftede at det var digital-signal skærmene modtog.
Det med flimren er der nogen der ligger mærke til, dog hypist ved hvide baggrunde. Kommer an på hvor følsomme ens øjne er - Selv ser jeg det ikke. Der er ikke nogen tvivl om at px80'eren giver baghjul til samtlige af samsung skærme, om det så er plasma eller LCD.
Af chico
Hej!

Har selv PX 80 har ikke bemærket flimmer på teksterne på DR Update ser programmet mens jeg skriver dettte ej heller på de lyse flader - det kunne være signalet - kørte de på digital tuner 50/100 Hz? - ofte har de dårlige signaler i forretningerne - mange apparater koblet til samme antenne, fællesantenner med dårligt signal mv.

Valgte netop denne model fordi der ikke var flimmer på de almindelige undertekster som der somme tider er på LCD - og også pga. de meget mere naturlige billeder uden "mærkeligt lys/grå toner og personer der ser mærkelige ud i ansigtet". Så PX 80 sammen med en LCD (Panasonic) i samme prisklasse (kr. 11.000 - alm Panasonic listepris). Valgte ej pga. mærket har aldrig tidligere haft et Panasonic produkt.

Jeg har selv set på utrolig mange skærme inden jeg valgte, men hvis jeg skulle gøre det om igen ville jeg nok købe/låne en af de anbefalede skærme med hjem med mulighed for at returnere den. Det er noget helt andet når man får den hjem til sig selv!! Men - men øjnene ser ikke ens - smag og behag!!