Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hef
Hej

Jeg ved at Panasonic'en generelt har en bedre billedkvalitet når det gælder den analoge tuner, men gælder det også, hvis man bruger den digitale tuner?

Derudover: Hvis nu man køber Panasonic'en og en selector box (jeg har Yousee kabel tv) er der så nogen måde, hvorpå man kan skjule selector-boksen (f.eks. i en skænk) - sagt med andre ord: skal selector boksen stå fremme, så man kan "ramme" den med fjernbetjeningen???

Mvh
Kristian
Af Beckham
Jeg har ikke selv en Selector box, men jeg går da udfra at det er nødvendigt at have den stående fremme, da det er jo nødvendigt at fjernbetjeningen kan ramme den for at du kan skifte kanal.
Af hef
Beckham skrev:Jeg har ikke selv en Selector box, men jeg går da udfra at det er nødvendigt at have den stående fremme, da det er jo nødvendigt at fjernbetjeningen kan ramme den for at du kan skifte kanal.
Tænkte det nok, men skulle lige være 100% sikker og høre om der var nogen, der have omgået det problem på en smart måde:-)
Af aaroe
Mon ikke man kan få en infrarød remote extender?
Af hef
Det var noget i den retning jeg tænkte på... Er der nogen, der har sat det op på den måde?
Af hef
ok mange tak!

er der nogen, der kan give svar på den første del af mit spm om hvilen skærm, der er bedst med et digitalt signal?
Af hef
derudover: hvis px80eren sættes til en computer med film på vha vga vil det så give nogle mærkelige filmbilleder pga skærmens mangel på 1:1 pixelmapping?
Af Otto J
hef skrev:
Jeg ved at Panasonic'en generelt har en bedre billedkvalitet når det gælder den analoge tuner, men gælder det også, hvis man bruger den digitale tuner?
Hvorfor skulle det ikke gøre dét?
Af hef
Jeg aner det ikke... Derfor jeg spørger:-)
Af keler
hef skrev:ok mange tak!

er der nogen, der kan give svar på den første del af mit spm om hvilen skærm, der er bedst med et digitalt signal?
PX80 er bedre på alle punkter, med mindre du skal bruge skærmen til noget pc værk med mange statiske elementer..
Af hef
Så der er ikke nogen problemer mht at se film fra computeren via VGA på Panasonic'en?
Af Kiwii
nej det er ingen problem. den er rigtig god til film fra computeren.