Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er meget i tvivl om hvilken skærm jeg skal købe. Har prøvet at søge i forumet, men synes ikke jeg kan finde andre tråde, der svarer på mine spørgsmål.

Den skal være god til webudvikling (photoshop, programmering osv).

Den skulle gerne have en så korrekt farvegengivelse som muligt og mindst en opløsning på 1920*1200, så det skal nok være en 24 tommer.

Mit budget er nok maks 7-8000 kr.

Jeg har kigget på alt muligt, men kan ikke blive klog på hvad jeg skal vælge. Er ret ligeglad med mærket - det skal bare være kvali.

Er der nogen der kan anbefale en god skærm inden for de kriterier?

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Nu sidder jeg selv tit og koder og sidder også med photoshop jævnligt, og jeg er klart af den overbevisning, at en stor skærm virkelig hjælper på overblikket og produktiviteten.

Når du arbejder med disse opgaver, vil jeg anbefale dig at satse på en skærm med et godt panel. Hold dig fra TN panelerne og kig eventuelt på skærmene med S-PVA paneler.

Eizo er et godt bud. De har også 24 tommer skærme i den prisklasse: Edbpriser - Eizo >24"
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Alternativt har Dell også et par bud. Blandt andet en 27 tommer, men opløsningen er stadig den samme, så det er tvivlsomt hvor meget ekstra gavn den vil kunne gøre.
Af abekatzen
Hej Rasmus.

Mange tak for dit svar og for et fremragende site i øvrigt :-)

Jeg er helt enig i at en stor skærm med en god opløsning øger produktiviteten.

Jeg har lidt kig på denne skærm:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=430463

Ville det ikke være et fornuftigt valg eller er der en af de andre modeller der kunne være mere fornuftig?
Af Flemming2000
Hej Abekat,

Jeg sidder næsten med de samme krav som dig. Efter 3-4 måneders søgen og læsen utallige anmeldelser har jeg købt en NEC 2690. Jeg kan bekræfte at denne skærm VIRKELIG har gode farver. Bruger den til Photoshop + Dreamweaver + Cinema 4D + Videoredigering + World of Warcraft og lidt FPS (crysis, Bioshock)

Denne skærm opfylder alle disse krav.

Desværre kommer den også med et pricetag som vil noget. Men hvis du er oppe i 8000 alligevel så vil jeg stærkt anbefale de sidste 1500 oveni og derved få ekstra størrelse og supergod farvegengivelse.

Håber det hjalp dig lidt.

MvH
Flemming

PS: jeg arbejder på et videoreview af skærmen og vil poste når det bliver færdig.
Af abekatzen
Hej Flemming

Tak for dit svar. Det kunne godt være en mulighed. Vil se frem til dit review :-)

mvh

Henrik
Af TYBO
Jeg er uenig med Rasmus her.
Jeg arbejder selv for et større webudviklings firma.
Vi sad i starten med kalibrerede CRT skærme.
I dag sidder alle vores grafikere med TN paneler....og hvorfor nu det?
Jo det er dem som de fleste brugere sidder med og for at vi skal komme med den ønskede farve så brugerne kan se farverne som vi ønsker de skal se dem så skal vi lave dem på samme paneltype som de sidder med.

Der var det svar jeg fik fra vores grafiske afdeling.