Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hartvigsen
Jeg har netop fået dette (i forhold til prisen) helt suveræne LCD leveret, men jeg er lidt på den med hensyn til ophæng.

Manualen omtaler overhovedet ikke ophæng og den skal bestemt op på væggen og hænge.

Problemet er at der tilsyneladende kun er 2 skruehuller på den nederste halvdel med 40 cm. imellem (VESA 400 gætter jeg på ?). 40 cm. oppe er der nogle hårde plastikmarkeringer som passer til yderligere 2 skruehuller, men umiddelbart virker det ikke som om man kan brække dem af og finde 2 stks. gevind bagved.

Kan skærmen tåle at hænge i de 2 nederste huller alene - eller er der nogle gode forslag ?

Og ja - til prisen er det et suverænt TV/LCD som til fulde har opfyldet alle mine forventninger.

/Hartvig
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Nej, jeg ville bestemt ikke turde hænge den kun i de to nederste huller. Der skal generelt mere til.

Jeg har ikke set bagsiden af det omtalte Tv, men jeg er nu ret sikker på, at det er disse plastik dimser du skal have af. Sådan er det på mange skærme, blandt andet Panasonic.

Jeg plejer enten at kunne skrue dem ud eller kunne bruge en flad skruetrækker til at lirke dem af.

Sharp oplyser også, at den kan vægmonteres.
Af Hartvigsen
Tak for hjælpen - skulle bare finde mod - et vip med en skruetrækker afslørede de manglende huller og wupti er der VESA 400x400.

/Hartvig