Det er selvfølgelig nemmere at lade folk google for én, og dog; så får man jo ikke svar med det samme!
Som altid, er du i tvivl, så læs manualen.
I disse tider er de som regel tilgængelige på nettet.
Jeg vil også anbefale dig at skimme din manual for din forstærker igennem, specielt hvis man ikke er vant til at rode med denne slags udstyr.
Provinsen skrev: ↑28. aug 2023, 12:26
Den skal efterfølgende forbindes fra forstærkerens Sub Pre Out til den venstre kanal indgang på Wooferen (Den Hvide indgang) Derefter skal phase knappen sættes til 0
Så burde det virke
Mvh Provinsen
Det er nu i princippet fuldstændig ligegyldigt om du benytter den højre eller den venstre indgang, da der er tale om et monosignal.
Du kan også benytte begge indgange, enten ved at købe et specielt subwoofer-kabel, der i forvejen er delt op i 2 ens signaler, eller du kan tilslutte en "Y-splitter".
Alt efter hvordan subwooferen er konstrueret, kan det i nogle tilfælde fordoble styrken i indgangssignalet, altså forøge det med 3 dB.
Nogle producenter anbefaler det ene fremfor det andet, men i dit tilfælde kan jeg ikke se, de skriver noget specifikt, så med mindre du lider af OCD, og ikke kan forliges med det ene indgangssignal ikke har et kabel forbundet, ville jeg nøjes med et enkelt kabel.
Du kan i princippet nøjes med ethvert "lakridskabel", men da et decideret "subwoofer-kabel" ikke behøver at koste en formue, vil jeg anbefale dig at købe et decideret subwoofer-kabel i den rette længde.
Jeg plejer selv at handle kabler hos AV-connection.
Jeg har selv dette:
https://www.av-connection.dk/?PGr=7336& ... xgEALw_wcB, men de vil alle gøre det lige godt.
Fordelen ved et ordentligt kabel er, at det er bedre skærmet.
Bruger du et billigt lakridskabel, vil du kunne risikere brum, da de kan være ret følsomme.
Her er et eksempel på et færdiglavet Y-kabel fra Inakustik, som koster en halvtredser mere end samme kabel i mono, som Provinsen linker til:
https://www.av-connection.dk/?PGr=8155& ... xgEALw_wcB
Køber du samme kabel hos AV-connection i stedet for at følge Provinsens link, kan du spare én krone i porto.