Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aaroe
Hvordan kommer man ud af det?
Findes der ikke nogle gode løsninger et eller andet sted? Hvad gør i andre?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kabelskjulere! Du kan købe forskellige typer der kan vikles rundt om kablerne, så de samles i én pølse. Nu er jeg selv B&O mand, så mine apparater har indbyggede kabelskjulere, men imellem apparaterne har jeg almindelige kabelskjulere i hvid plast.
Af aaroe
yakken skrev:Kabelskjulere! Du kan købe forskellige typer der kan vikles rundt om kablerne, så de samles i én pølse. Nu er jeg selv B&O mand, så mine apparater har indbyggede kabelskjulere, men imellem apparaterne har jeg almindelige kabelskjulere i hvid plast.
Har du et link eller et billede af de kabelskjulere du snakker om...? Har lige været i Bauhaus, og der havde de kun sådan nogle små sataner. Lige som den her
http://www.efg.dk/prodsheets/pdfs/prodsheet_p4920_DK.pdf

Dens indvendige mål er kun på 22mm, hvilket er alt alt for lidt. Pricippet med denne er fint nok. Den skulle bare være 60mm istedet. Jeg har også brug for at kunne tilføre kabler fra vilkårlige steder på kabelsamleren, altså ikke kun fra enderne, hvis i forstår. Mine kabler kommer nemlig fra alle mulige retninger...
Af aaroe
Tror jeg har fundet den optimale løsning nu.
De kan tage et vilkårligt stort kabelbundt, og man kan føre nye kabler ind hist og her :)

http://www.shg.dk/p/810592
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ved faktisk ikke hvor jeg har fået mine fra. Jeg tror jeg fik dem da jeg arbejdede på B&O for mange år siden. Det er sådan nogle spiral-slanger...

Kabelbakkerne jeg har er blot købt i Silvan og benyttes til at føre kablerne langs væggen.
Af aaroe
yakken skrev:Jeg ved faktisk ikke hvor jeg har fået mine fra. Jeg tror jeg fik dem da jeg arbejdede på B&O for mange år siden. Det er sådan nogle spiral-slanger...

Kabelbakkerne jeg har er blot købt i Silvan og benyttes til at føre kablerne langs væggen.
Heh... Det link jeg postede er netop spiral-slanger :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, ok, det kan du vel godt kalde dem, men mine er reelt én lang spiral, ligesom dem der sidder i visse papirblokke.
Af aaroe
yakken skrev:Ja, ok, det kan du vel godt kalde dem, men mine er reelt én lang spiral, ligesom dem der sidder i visse papirblokke.

Ah ok :) Men de her er sgu fine. Netop fordi de kan tage et vilkårligt stort kabelbundt, og fordi man kan tilføje nye ledninger fra alle mulige retninger...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, jeg skal heller ikke påstå at jeg betragter mine som værende toppen af poppen... Det tager en krig at få et kabel igennem hvis stikket er større end hullet ;)
Af aaroe
yakken skrev:Ja, jeg skal heller ikke påstå at jeg betragter mine som værende toppen af poppen... Det tager en krig at få et kabel igennem hvis stikket er større end hullet ;)
Det kunne være man skulle udvikle den ultimative løsning på kabelhelvede problemet, og så tage patent på dette :) Jeg har nogle ret gode idéer allerede :)