Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Flemming Larsen
Rasmus Larsen skrev: 17 jul 2023, 15:24 Kan man som bruger vælge mellem versioner? Altså, er der også en udgave uden skift til IMAX-format?
Der er ingen valgmuligheder. Der er noget ekstramateriale, men ellers ikke.
Af Flemming Larsen
Flemming Larsen skrev: 17 jul 2023, 22:05
Rasmus Larsen skrev: 17 jul 2023, 15:24 Kan man som bruger vælge mellem versioner? Altså, er der også en udgave uden skift til IMAX-format?
Der er ingen valgmuligheder. Der er noget ekstramateriale, men ellers ikke.
Jeg har sammenlignet min iTunes udgave med Disney + udgaven. Og den er ikke i IMAX i iTunes. :(( De må godt tage sig sammen, og begynde på det.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Oversigt: Film i 4K HDR og Atmos på Apple TV (iTunes)

Opdateret 8.8.2023:
The Flash
Transformers Rise of the Beasts
Den lille havfrue (The Little Mermaid) (2023)
World War Z
Høj pistolføring
Høj pistolføring 2 1/2
Høj pistolføring 33 & 1/3
Dungeon´s & Dragons Honor Among Thieves
Sisu
Les Misérables (2012)
True Grit (1969)
Mathilda (1997)
Fars fede ferie (National Lampoon's Vacation)
East of Eden (1957)
Rio Bravo (1959)
Resident Evil: Death Island
The Machine
Love Again
Chevalier
Justice League x RWBY
Batman: The Doom That Came to Gotham
Legion of Super-Heroes
Knights of the Zodiac
Paint
Moving On
Women Talking
Of an Age
Spoiler Alert
The Independent
Af steadi
Muligt, at mit spørgsmål er fejlplaceret - i så fald opretter jeg selvfølgelig en selvstændig tråd.

Men, hvor megen billed- og lydkvalitet "mister" jeg, hvis jeg grundlægger min filmsamling på iTunes og ikke på blu-ray / UHD? Klassisk ekstramateriale er jeg ikke interesseret i.

Stuealteret er for nylig opgraderet til et C2 med Sonos surround (minus sub... indtil videre), så nu er overvejelserne startet, da streamingtjenesterne jo ikke har alt.

Jeg har max 10 BR-film fra tidligere, så det er næsten som at starte fra ny. Mangler også en UHD-afspiller, så sådan en ville jeg også skulle anskaffe.

Egentlig blev mine overvejelser kickstartet af at ville se "Kingdom of Heaven" i director's cut (langt den overlegne udgave), og Disney+ har kun biograf-udgaven. Min plan er så bremset af, at director's cut kun er ekstramateriale i iTunes USA.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
På billedkvalitet er forskellen mellem iTunes og UHD Blu-ray til at overse, synes jeg. Normal Blu-ray i HD kan ikke følge med længere, når HDR er med i ligningen.

På lydkvalitet er både Blu-ray og UHD Blu-ray foran fordi de har tabsfri lyd i Dolby eller DTS. Det spiller ind primært hvis man har et komplet surround-system.

iTunes opgraderer typisk film i HD kvit og frit, når der kommer en udgave i 4K HDR og/eller Dolby Atmos.

I sidste ende er det dog dig, der ser, så hvis du har mulighed for at låne en UHD Blu-ray afspiller, så er en krydstest måske besværet værd.
Af steadi
Jeg kender kun en med en PS5, kan den bruges?

Herhjemme er det mest fruen, som går op i lyden, men tænker det er værd at overveje. Selve hardwaren bliver nok kun opgraderet med en subwoofer, ikke fx større eller bedre højtalere.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
PS5 kan sagtens bruges.

Vær dog opmærksom på, at hvis man skal have Atmos ud af en Blu-ray på PS5, så skal man først starte afspilning af skiven og dernæst i Blu-ray menuen aktivere det. Det kan ikke gøres forud for afspilning (sidst jeg tjekkede).
Af Dusty
steadi skrev: 08 aug 2023, 11:52 Muligt, at mit spørgsmål er fejlplaceret - i så fald opretter jeg selvfølgelig en selvstændig tråd.

Men, hvor megen billed- og lydkvalitet "mister" jeg, hvis jeg grundlægger min filmsamling på iTunes og ikke på blu-ray / UHD? Klassisk ekstramateriale er jeg ikke interesseret i.

Stuealteret er for nylig opgraderet til et C2 med Sonos surround (minus sub... indtil videre), så nu er overvejelserne startet, da streamingtjenesterne jo ikke har alt.

Jeg har max 10 BR-film fra tidligere, så det er næsten som at starte fra ny. Mangler også en UHD-afspiller, så sådan en ville jeg også skulle anskaffe.

Egentlig blev mine overvejelser kickstartet af at ville se "Kingdom of Heaven" i director's cut (langt den overlegne udgave), og Disney+ har kun biograf-udgaven. Min plan er så bremset af, at director's cut kun er ekstramateriale i iTunes USA.
Jeg har et set-up (med oppo 205 afspiller) som er voldsomt meget bedre end et Sonos set-up. Jeg er vild med at se disc’s da det er en god “følelse”. Men jeg ser og køber også rigtig mange iTunes film eller ser Disney+ og de andre. Ja lyden er bedre via disc på Oppo’en men selv med et rigtig godt set-up er det jo ikke nat og dag forskel der gør man ligger i nato stilling fordi man ser en streaming film. Med det set-up du beskriver tror jeg ikke på du hører forskel. Og der er bare virkelig mange gode tilbud på ITunes til at bygge ens katalog op til en god pris.
Af Flemming Larsen
Rasmus Larsen skrev: 14 aug 2023, 11:36 Er det bare mig eller har Blockbuster sat det generelle prisniveau op efter SF Anytime har overtaget dem?
Det er ikke kun dig. De har lige fået en tak op på det hele.
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 86