Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mikkelsen91
Hej folkens.

Jeg står og skal til at opgradere mit gamle LG OLED tv som er 5 år gammelt - jeg behøver ikke det nyeste af det nyeste, kan sagtens gå med en 2022 model, men er i tvivl om jeg skal forsætte med LG? Budget 10-15k

Jeg bruger det primært til at se sport og meget få gange playstation 5.

På forhånd tak.
Af jkn789
hvis du kigger på tilbudsjagten her på siden så kan du få et LG B2 til 6990 og LG G2 til 11990, begge i 55 tommer.
power starter fødselsdag salg fra på torsdag, så du kunne evt afvente og se hvad der kommer af tilbud, når du kan "nøjes" med en 2022 er det, det helt rigtige tidspunkt at købe på.
Personligt ville jeg vælge G2 fordi den hænger helt tæt på væggen og kun er 3 cm tyk og vil se rigtig godt ud på væggen.
hvis du har været tilfreds med dit LG, så er der ingen grund til at skifte mærke, medmindre du ønsker et andet smart tv system.
Mange, inklusive mig selv bruger Apple tv boks som ekstra tilvalg for at få den bedste streaming oplevelse.
Hvis du går rigtig meget op i korrekt billede, så vil jeg anbefale en professionel kalibrering af skærmen, men ellers kan du også bruge indstillinger fra test her på flatpanels.
Hvis du strækker budget lidt, kan du få det nye LG G3 med den nye MLA teknik som løfter lysstyrken betragligt.
du kan læse testen af det her på flatpanels.
det er efter min mening toppen af poppen i år. det står pt til 16990 i 55 tommer.
Senest rettet af jkn789 25 jul 2023, 12:50, rettet i alt 1 gang.
Af jkn789
ja, kører alle streaming tjenester via Apple tv boksen, bruger overhovedet ikke smart tv delen på mit tv.
Apple tv kan sættes op til at matche billede frekvens og er efter manges mening den bedste løsning til streaming.
du kan læse meget mere om Apple tv her på siden, både test og erfaringer med boksen.
Af jkn789
Power har lige afsløret de første fødselsdag tilbud, hvis du ønsker at gå op i størrelse, kan du få et LG B2 til 8888
fra på torsdag
Af jkn789
Samsung er også en mulighed, personlig synes dog det har et par væsentlig mangler, såsom ingen dolby vision og problemer med hævet sort niveau i dagtimerne og et par andre problemer, som man kan læse om i denne test https://www.avforums.com/reviews/samsun ... iew.19923/
av forums er en meget anerkendt engelsk hjemmeside.
Samsung har absolut sine stærke side i forhold til lysstyrken og pris på nuværende tidspunkt, men mange anmeldelser af LG G3 er enige om at det er et mere komplet tv med bedre billede kvalitet. Men det koster så også det dobbelte i øjeblikket.
men det er som sagt min personlige holdning.
afhængig af trådstarteren ønsker om budget og det faktum at han har LG i forvejen og ikke giver udtryk for at være utilfreds med det, synes jeg ikke der er nogen grund til at anbefale andre mærker,
Jeg har selv Panasonic fordi jeg synes de har det mest filmiske billede og desuden bare skal bruge professionel 1 billede profil får at få et over 95% korrekt billede.
Samsungen du henviser til behøver efter min mening. En professionel kalibrering. Men mangler desværre stadig dolby vision, som i min bog er så væsentlig en mangel, at jeg ikke ville vælge den.
og jeg er ikke Samsung hader og har haft flere Samsung tv gennem tiden.
men trådstarteren kan læse testen og evt bede om anbefalinger af andre mærker hvis det er det vedkommende ønsker.
Brugeravatar
Af KimKaos
Du sammenligner et G3 med et S95B og hiver en gammel anmeldelse frem - det vil være mere logisk at sammenligne et G3 med et S95C - og her er G3 ikke den sikre vinder iflg. mange reviews og mange mener også at DV ikke er et must - nice to have men ikke et must have - I øvrigt så er S95B et rigtigt fedt tv og rent personligt så syntes jeg at det pt. er det med sine 8.888,- er det bedste OLED tilbud

Trådstarter er i tvivl om han vil forsætte med LG men alle forslag er indtil nu LG - så jeg gav ham et alternativ der passer den ønskede størrelse på 55" og ligger modsat de andre indenfor hans budget på 5-10.000,-
Af jkn789
som jeg påpeger, så er LG G3 pt dobbelt så dyrt som Samsung du anbefaler og det betyder selvfølgelig en hel del.
Samsungen er helt sikkert et godt bud, og jeg prøvede blot at give udtryk for min personlige holdning til Samsungen.
der er absolut også andre mærker som kan anbefales.
Jeg har givet et par bud inden for budgettet og et par andre bud over budget, grundet design.
det er helt op til tråddstrarteren at vælge hvilken ting som vægter højst. Der har vi alle vores personlige præferencer.
Sammenlignelig mellem LG G3 og det nye Samsung S95C Er tæt i de test jeg har læst. Men de konklusioner jeg har læst. Kårer LG G3 som snæver vinder. Men alle siger at Samsungen er et virkelig godt tv.
Men de er begge to langt over budget.
Jeg har givet min begrundelse hvorfor jeg vælger Samsung fra.
men det er jo op til hver enkelt at afgøre om Dolby vision er et must eller ej.
Af henrik.yde
Stort set alle streaming tjenester anvender Dolby Vision, så det er også et must for mig. Dybt underligt at Samsung ikke for længst har implementeret det i deres TV.
Brugeravatar
Af KimKaos
jkn789 skrev: 26 jul 2023, 12:42 som jeg påpeger, så er LG G3 pt dobbelt så dyrt som Samsung du anbefaler og det betyder selvfølgelig en hel del.
Samsungen er helt sikkert et godt bud, og jeg prøvede blot at give udtryk for min personlige holdning til Samsungen.
der er absolut også andre mærker som kan anbefales.
Jeg har givet et par bud inden for budgettet og et par andre bud over budget, grundet design.
det er helt op til tråddstrarteren at vælge hvilken ting som vægter højst. Der har vi alle vores personlige præferencer.
Sammenlignelig mellem LG G3 og det nye Samsung S95C Er tæt i de test jeg har læst. Men de konklusioner jeg har læst. Kårer LG G3 som snæver vinder. Men alle siger at Samsungen er et virkelig godt tv.
Men de er begge to langt over budget.
Jeg har givet min begrundelse hvorfor jeg vælger Samsung fra.
men det er jo op til hver enkelt at afgøre om Dolby vision er et must eller ej.
Ja de er begge over budget og det er derfor jeg foreslår et 55" S95B som er indenfor budgetrammen
Af Mikkelsen91
LG G3 & S95C er overkill for mig, da jeg ikke ser så meget TV igen (film, serier etc)

Jeg ser primært sport i weekenderne, også spiller jeg PS5 i ny og næ - Derfor jeg tænkte et 2022 TV, men ud fra det i begge skriver bliver jeg lidt forvirret ift hvad jeg bør gå med, gik jeg i Power uden at have skrevet herinde havde jeg taget et samsung, fordi jeg synes det er pænere og bedre kan lide deres smart funktion vs LGs