Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MultiJazz
Hej

Har for et års tid siden (d. 22maj '07) købt et Sharp Aquos 32" LC-32GA8E lcd tv, som jeg egentliogt har været utrolig glad for.
Syntes bare efterhånden at det er ved at være en smule småt :D

Har derfor kigget lidt efter hvad der er på markedet og er faldet over danske Karvia, specifikt deres 42" deluxe, med flotte specs og en utrolig lav pris, 6.995kr.
Har søgt højt og lav for at finde anmeldelser af karivia tv, og det er ikke meget der dukker op.

Så jeg ville høre om der er nogen herinde der har lyst til at dele deres erfaringer?

Bruger hovedsageligt mit tv til film fra pc(via hdmi, en del af dem i HD), en del xbox 360 og sefølgelig almindeligt tv (overvejer at købe en hd boks fra tdc inde alt for længe)

Mvh

http://www.karvia.dk/pi/42_Deluxe_LCD_T ... 58_70.aspx
Af Rune3400
Hej, jeg havde karvias 32" model som så lige er gået ud af markedet. Jeg kan ikke andet end at anbefale karvia. Men nu sagde jeg jo havde :(( og de fordi jeg kom til at smadre det, (ikke en produktions eller karvias fejl) så jeg står også og mangler et nyt tv, hvis du vil af med dit 32" sharp kan vi måske finde ud af noget? Jeg har også mit smadrede tv som jeg kan give i bytte (karvia vil give 400kr for det, hvis man køber et af deres andre tv)
Af MultiJazz
Hej

-->Rune3400
Havde faktisk tænkt mig at sælge min sharp skærm, tror det er næsten samme tv som det her.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... tart_from=&

Bare lidt pænere :D
Er bare ikke rigtig sikker på hvad den er værd...
Bor forøvrigt Frederiksberg C.

-->Rasmus Larsen
Har læst testen som jo er hovedsagelig positiv, så det trækker jo helt bestemt i den rigtige retning.
Syntes bare at have læst et sted, som jeg lige fandt,

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... ght=karvia

at der skulle blive testet en 42" tommer karvia skærm, gik den test fortabt?
Har overvejet at tage ud i deres showroom, de har bare kun åbent til kl 17:00 og det passer temmligt dårligt sammen med mit arbejde.
Samtidigt er jeg ikke verdens største nørd indenfor fladskærme, så at se skærmen uden at have konkurenternes tv ved siden af ved jeg ikke hvor meget hjælper mig.

Takker for svarene
Af madass32
nu må i ikke sammenligne sharps GA8 og GA9. GA9 er et noget bedre TV. :)

PS: GA8 er ikke et dårligt TV GA9 er bare bedre ;)
Af MultiJazz
-->Madass32
Godt med noget input! Syntes ikke selv det er noget dårligt tv, men skal selvfølgelig ikke sælge det som noget det ikke er! ;)
Har du måske et forslag til hvad min sharp skærm er værd?
Af MultiJazz
Hej

Var i dag ude forbi karvia's showroom i vanløse.
Det gik ikke synderligt godt for dem, det 42" deluxe tv som jeg havde i kikkerten, havde de ingne leveringsdato på da philips ikke kunne levere paneler til dem i øjeblikket...

Så jeg kiggede i stedet på et Elite 42" full hd, der står til 10.000kr men han gik ned til 8.000 da jeg havde tænkt mig at købe deluxe modellen fra starten af.
Lækkert flot fjernsyn og man kan pille højtaleren af (indsæt jubel), det eneste eneste problem med det er at manden derude ikke kunne love 1:1 pixel mapping, og heller ikke at jeg ville kunne få tv'et til overhovedet at spise den høje opløsning når den kom fra en pc :(
Da dette er et krav fra min side, foreslog han en demo til 7.000kr i stedet som jeg så ville kunne tilbagelevere hvis tingene ikke er i orden.

Hvis der er andre der skal ud og kigge i deres showroom ville jeg nok vente et par dage, da der var gået en sikring og de havde fået brændt noget af deres udstyr af og han (sælgeren) kom til at ødelægge deres digitale reciever mens jeg var der...

Men får tv'et i slutningen af næste uge eller efter næste weekend, så skal jeg nok vende tilbage med indtryk 8)

Mvh

Specifikationer, klik her