Har her til aften koblet 2 HomePods til mit Apple TV 4K (den nye, største udgave). Købte dem i Sverige, da de er lidt billigere der.
lydmæssigt blev jeg først skuffet, men de afløser også KEF LS50 Wireless, der er en del fysisk større og har en nypris 3 gange større. Efter nogle timer, hvor erindringen om de andre glider i baggrunden, er de dog rimeligt imponerende i forhold til størrelsen. Har også opdaget, at de faktisk lyder bedre længere bagud i rummet i forhold til min normale lytteposition. Vi sidder normalt i en sofa 2,5 meter fra TV med HomePods på begge sider, og det er som om, det er for tæt på til at man får den rumlige lydoplevelse. Lige nu sidder jeg ved spisebordet bagerst i rummet, og der er bas og rumlig fornemmelse klart bedre.
Grunden til at Homepods blev anskaffet var, at jeg ville have et system der betjeningsmæssigt er lettere, og dér skuffer det ikke. Lækkert at det hele kan betjenes med Fjernbetjening til Apple TV. Før havde jeg sat systemet op med en Logitech remote, men det blev hurtigt for komplekst for nogen i familien... Der er kommet en ny udgave af KEF LS50 Wireless med HDMI, men de koster på den anden side af 20.000 kr. Nu lever jeg foreløbigt med en lydmæssig nedgradering(fra et virkelig højt udgangspunkt) og betjeningsmæssigt og visuelt fremskridt. WAF er virkeligt stor med et par HomePods.
Hvis jeg så bare kunne få sent en invite til min kone fra mit Home kit system. Andre i familien har modtaget invites, men ikke min kone, som var grunden til at HomePods blev anskaffet