Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#349910
16.3.2 afhjalp desværre heller ikke mit problem med Remote/Bluetooth. Efter 6 dage var rækkevidden igen elendig.

Jeg læste for noget tid siden i et andet forum, om en som har 2 stk 128gb ATV.
Den ene kører wifi, den anden er kablet.
Han oplever kun problemet på den som kører wifi.
Jeg kan desværre ikke finde tråden igen, så jeg ved ikke om det fortsat holder.
Men nu har jeg prøvet at kable mit atv, så må vi se hvordan det ender.
#350062
lkodk skrev: 21. feb 2023, 12:50 16.3.2 afhjalp desværre heller ikke mit problem med Remote/Bluetooth. Efter 6 dage var rækkevidden igen elendig.

Jeg læste for noget tid siden i et andet forum, om en som har 2 stk 128gb ATV.
Den ene kører wifi, den anden er kablet.
Han oplever kun problemet på den som kører wifi.
Jeg kan desværre ikke finde tråden igen, så jeg ved ikke om det fortsat holder.
Men nu har jeg prøvet at kable mit atv, så må vi se hvordan det ender.
Hvilken kanal kører du med på dit WIFI?
Hvis du kører på 2,4GHz med dit WIFI, så prøv at skifte kanal på dit WIFI, for at se om det gør nogen forskel.
BT kører nemlig på samme frekvens område som 2,4 GHz WIFI, så man kan godt risikere interference imellem dem.
#350074
Mit ATV kører/kørte 5ghz, men jeg har da også et 2.4 ghz netværk kørende med få enheder, og der er helt sikkert andre 2.4 ghz netværk i ejendommen.
Jeg har godt læst teorier om 2.4ghz interferens. Men i mit tilfælde tror jeg ikke på det.

For det første, hvis det var interferens, så burde det være mere eller mindre hele tiden eller i hvertfald ofte, men her er der som nævnt 6-8 dage mellem problemet, og så snart ATV er genstartet er det væk.
For det andet, selvom jeg kører kablet nu, så findes mit og andres 2.4 ghz netværk fortsat, men problemet har ikke vist sig efter nu 10 dage.

Når det er sagt, er det da noget jeg kan prøve når jeg er færdig med at teste med kabel :)

Pga at Apple har fjernet den aktive køling, har der også været teorier om varmeudvikling som får den til at drosle ned. Men det tror jeg heller ikke er tilfældet.

Meget få gange (nok kun 1 eller 2) er det sket for mig mens ATV har været tændt, at rækkevidden pludseligt faldt på bluetooth og jeg fik besked om at forbindelse til Remote var væk.

Langt de fleste gang har det været mens ATV har været i dvale og jeg så prøvet at tænde det, at jeg opdager, at jeg skal inden for 20-30 centimeter for at få boksen til at reagere på Remote.
#350094
lkodk skrev: 2. mar 2023, 18:05 Pga at Apple har fjernet den aktive køling, har der også været teorier om varmeudvikling som får den til at drosle ned. Men det tror jeg heller ikke er tilfældet.
Herhjemme spiller vi spil ugentligt på Apple TV 4K (2022) og kun en enkelt gang har jeg prøvet, at den bliver så varm, at den drosler lidt ned. Det var efter flere timers The Pathless, som vel nok er et af de mest krævende spil på boksen. Min Bluetooth-spilcontroller virkede stadig fint, det var bare frameraten i spillet, der tog et hop ned.

Så jeg tror heller ikke der er en sammenhæng der.
#350096
Min teori er at ATV har et problem med nogle bestemte BT-kanaler/frekvenser som bliver forstyret af nogle bestemte WIFI 2.4GHz kanaler, da BT og WIFI deler frekvensområde.
En genstart af ATV, gør at den så vælger en anden kanal til BT, som ikke bliver forstyret, indtil ATV igen vælger en dårlig BT kanal.
Men hvis ATV kørte 5GHz før, og problemmet nu er forsvundet helt efter ATV er blevet kablet, så virker den teori ikke sandsynligt.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 44