Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Millemis skrev:Hmmm!
Marketingfolk er de, der forenkler tingene….og overdriver, udelader/
tilføjer for at folk skal blive imponeret. Det er tit ikke anderledes hos B&O.
Det er du så også faldet for ;-)
Dette faldet jeg også for MM. ;-) -Bang & Olufsens Product anmeldelse:

Bang & Olufsens BeoVision 7 40" Mk III Full HD LCD Fladskærm fjernsyn er mere
end bare et TV. Det er et komplet entertainment system, specielt bygget for at give
dig en fin lyd og billede oplevelse, langt ud over hvad man normalt ville forvente.

Dette BeoVision 7 er udtryk for det fineste håndværk, de bedste materialer og den
mest sofistikerede design nogensinde til din væg, gulv eller underholdnings møbler.
Alligevel vil det aldrig dominerer rummet, og giver dig mulighed for fuld AV kontrol.
En Beo4 fjernbetjening kan gøre alt fra at dreje/ vippe skærmen, eller administrere
din set-top-box til at åbne den geniale integreret DVD afspiller. Og ligesom kontrolløren
i en biografen vejledes du i din stol, et lille lys kommer til at sørge for at du kan indlæse
disken og samtidig holde lyset i rummet lav.

Så har du bare læne sig tilbage og nyde den imponerende adaptive billedkvalitet og
den avanceret surround sound-funktioner, der med top karakter gør underholdning
til en fuldblods oplevelse.

Billede
Den 21-11-07 købte jeg BeoVision 7-40" Full HD, og det køre stadigt hver dag.
BeoVision 7-40" Full HD - Mk. III - har været et godt køb. Jeg har brugt penge
på opdateringer, men aldrig på represioner.

Billede
I de efterfølgende versioner sparede B&O desvære lidt her og der, for hver version.
Det kan DR. G bekræfte. MM skrev en gang. Det er for dyrt, for B&O at producere
BeoVision 7. Du fandt til syneladende, heller aldrig økonomi, til selv at købe et BV-7.

Billede
Brugeravatar
Af Millemis
Nej, det var for mange penge for, hvad det kunne tilbyde mig.
Og godt for det…..ellers var jeg nok blevet hængende ved det - og som dig ville jeg ikke have råd til at købe nyere B&O-grej.

Beskrivelsen fra B&O’s marketingafdeling er temmelig højtravende…..specielt set med nutidens øjne/ører.

Meget af det passer helt sikkert på tiden dengang.
Men formuleringer som:
et komplet entertainment system
det aldrig dominerer rummet
‘imponerende adaptive billedkvalitet og den avanceret surround sound-funktioner
lyder helt ude i skoven, når man tænker på, hvad der er muligt med et moderne tv-setup fra B&O.

MM
MM Skriver - Et moderne tv-setup fra B&O. Hvad mener du med det. når LG levere TVét ;-) ?

Billede
Vi har jo læst B&O's glorværdige udlægning af deres Beosound Theatre. MM - skal du sætte
egne ord på det samlet setup du har købt. Hvad vil du så fremhæve som årsag til dit køb. ?
Brugeravatar
Af Millemis
For det, som Peter Pan måtte bløde for sit BV7-40, kan man - omregnet i dagens penge - få dette:

E94B0028-DE62-4504-8F53-0739FAFDA2AC.jpeg
E94B0028-DE62-4504-8F53-0739FAFDA2AC.jpeg (639.55 KiB) Vist 1410 gange

Og så har jeg ikke medregnet at Peter Pan udover, hvad han fik for sine sparepenge, måtte investere i - eller allerede havde - nogle højtalere som L/R fronter. Hvis han da ikke skulle nøjes med monolyden fra BL7-4……‘fin lyd’, som der står i reklamematerialet.

Nej, jeg ved godt, hvad jeg ville rose nu i 2023.

Faktum er vel, at Peter Pan har holdt så længe på sit BV7-40 at det stort set intet er værd i dag - kan ikke sælges.
Måske kunne en forhandler forbarme sig over ham og give ham lidt i skrotpris for det, hvis han ville købe noget mere tidsvarende :p

MM
Senest rettet af Millemis 26. feb 2023, 11:40, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Millemis
Peter Pan skrev: 26. feb 2023, 11:21 MM Skriver - Et moderne tv-setup fra B&O.
MM - skal du sætte egne ord på det samlet setup du har købt. Hvad vil du så fremhæve som årsag til dit køb. ?
Det er da nemt nok - jeg har gennem årene opgraderet mit setup, når der var råd….og specielt når det virkelig kunne betale sig.
Med et Theatre-setup har jeg nu noget, der passer fint ind i resten af setup’et i huset samt giver mig nye muligheder på lydområdet (at OLED-tv’et er en klar opgradering behøver jeg vel ikke at fortælle dig).
Ydermere har jeg en lyddel, der kan holde længe, selvom skærmen måtte skiftes til noget nyere/bedre engang.

Alt i alt er Theatre-kombinationen det, som jeg og mange andre længe har ønsket, at B&O skulle tilbyde os.
Theatre er fænomenalt - både alene og i samspil med selv mere ydmyge eksterne højtalere (som jeg har) og de nyere BL.

Har man først Theatre, er der masser af muligheder for at lave et setup, der passer til ens pengepung, ens behov og rumstørrelsen m.m.
Men det ved man nok først, når man har oplevet det live i hverdagen.

Det er det (nye) B&O-grej, hvor jeg har fået mest for mine penge nogensinde!

MM
@ millemis
Du fortjene endeligt en periode med noget, du er stolt over at eje.

Tænker på alle de år du lod dig nøje med BeoPlay V1 - 32". og BeoVision 8 - 32"
Hvor jeg også dengang hyggede med mit fantastiske, men dyre BV 7. <B
Brugeravatar
Af Millemis
En BV8-32 har jeg aldrig haft…..der er vist noget galt med hukommelsen 🥺

Min V1-32 er jeg stadigvæk meget glad for - det er vist ikke mange der har et kontor med fuldt surround/5.1 setup.

MM
Jeg har ikke hørt om prisstigning, men anmeldelsen ligger klar i den danske version - den skal lige oversættes til engelsk før vi er helt klar (man kunne evt bare fyre den gennem ChatGPT og trykke “publicér” :D ). Hvad er begrundelsen for stigningen? Den kommer trods alt relativ kort tid efter lanceringen. Jeg kan også forsøge at få en kommentar fra B&O, men det sidste år er prisen på flere af produkterne stukket lidt af. Mine egne BL18 er næsten steget 100% ift da jeg købte.
Jeg håber ikke det var som svar på mit spørgsmål. Hvis man vil gå efter “de rige”, så må man gøre det ved at lave mere premium produkter - man gør det da ikke ved at tage de eksisterende produkter og bare skrue prisen op. Jeg ved godt, at effekten nok er den samme - visse grupper vil holde op med at købe produkterne - men det er et rimelig skidt signal at sende. Jeg tænker, at grunden skal findes i stigende omkostninger af en eller anden art.
Brugeravatar
Af Millemis
Mon ikke det de har snakket om er, at de håber på større indtægter, hvis/når de satser mere på UHNI’s.
Om det regnestykke så kommer til at gå op, er et andet spørgsmål!

Prisstigningerne er nok mere begrundet i øgede omkostninger, som Torben skriver.

De forventede merindtægter skal vel komme fra ‘bespoked products’ - dvs produkter der er lavet specielt efter ønske fra kunden f.eks mht farve på aluminium, stof, træsort m.m.

B&O antager at mange af UHNI-kunderne ønsker unikke produkter, produkter, som ikke andre (læs: os fattigrøve) har/har råd til.
8A6A10F9-E25A-4677-B4AC-153FD019E058.jpeg
8A6A10F9-E25A-4677-B4AC-153FD019E058.jpeg (612 KiB) Vist 1491 gange

MM
Senest rettet af Millemis 28. feb 2023, 15:59, rettet i alt 2 gange.
  • 1
  • 311
  • 312
  • 313
  • 314
  • 315
  • 331