Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af hoejfed
Millemis skrev: 19. feb 2023, 22:51
hoejfed skrev: 19. feb 2023, 19:21
Peter Pan skrev: 19. feb 2023, 18:43 Hej hoejfed.

Pris for motorstand til Theatre alene er 25.000 Kr.
Nævnt i video side 213. :s
hrmm baronen nævner en pris han har fået til fremvisningen, på frb nævner de ca 20 for vægbeslaget, (samme pris for GS ), super genialt at det skal være så hemmeligt, de skal da passe på de ikke selv bliver væk så hemmelige som de er.
Hvad med bare at ringe til en forhandler (eller to) og spørge om prisen.
Det er vel det nemmeste.

MM
er gjort, men ligegyldig hvem jeg ringer eller skriver til, så vender de tilbage ( det er weekend), og har ikke et svar på stående fod ? ( ved de ikke hvad deres produkter koster)
det er ikke dronningen's rolls royce jeg vil købe.
Brugeravatar
Af Millemis
@hoejfed
Det er da træls!
Det er ikke min erfaring….med min forhandler.

Jeg kan forstå, at du allerede har en Theatre- kan det virkelig være sandt at den forhandler, hvor du har købt den, ikke ‘har tid’ til at give dig en pris på det andet!
Det er mersalg, som han da burde være lykkelig for at kunne få.

MM
Setup af Beosound Theatre med motoriseret gulvstand som ekstraudstyr.

BST gulvstand setup video - Tryk her.

Alt ser ud til at være nøje tilpasset. Så hvis man selv vil monterer
den motoriseret gulvstand som ekstraudstyr, er det vist rigeligt
bare at følge B&O´s anvisning. Det ser dog ikke ud til, de strøm stik
du Millemis linker til, benyttes mere. :)

Har i nogen idé om, hvorfor Bang & Olufsen butikkerne
ikke som tidligere, udgiver produkt prislister. ? ? ?
Af hoejfed
fik en pris på motorstand = 21000 og så en på MSI = 7000 ( det er åbenbart ikke et sæt ?? ) så 28000 kr = 50 % af prisen på BST, jooow måske den skal være guld-farvet.
Af hoejfed
seepe skrev: 20. feb 2023, 17:49 hoejfed@

Hvad er MSI?

Tænker selv at få købt den motorstand, selvom det er en hamper pris
sorry jeg vrøvler, jeg skrev msi, det hedder : SMI (screen mount interface). den forbinder både tv-bst-stand.
Folk spørger ind til endnu en mulighed. At køb en Theatre motorstand alene og LG-tv’et.
fordi de syntes at Theatres motorstand er flot. Og så evt. bare køb Beosound Theatre
brugt, når det en gang er muligt. Jeg kan jo bare svare, at det kan de vel godt. For der
er jo stadig stereo højttaler i LG-panelet.

Billede
@ MM.
De der vælger at gå den vej og finder en løsning, kan da bare gøre det.
Det blander jeg mig da ikke i, når nu de syntes at Theatre motorstand
er så flot. Til syvende og sidst har det nok noget med penge at gøre.

Billede
De der gå den vej, for jo nok brug for at finde ud af hvordan Theatre
motorstand, kan bære et stort LG-tv, uden flere dyre monterings beslag.
Torben Rasmussen skrev: 2. feb 2023, 10:47 Jeg har haft et kald med en af udviklerne på Theatre her til formiddag og et af de kritikpunkter jeg havde vil jeg godt lige dele løsningen på. Jeg oplever at stereosignaler bliver meget skarpe i centerkanalen - grænsende til dåselyd - og det skyldes en fejl i upmix-algoritmen hvis man bruger True Image i lydprofilen. Der kommer en opdatering på dette via ny firmware, men for nu, så er løsningen desværre, at man manuelt må ind og slå True Image fra når man ser 2.0 lydkilder. Der er relativt mange af mine kilder, som er 2.0 da såvel sport, dokumentarer eller ældre serier fra diverse streamingstjenester ikke er surround. Så snart vi kommer over i 5.1 så går problemet væk - også med True Image aktiveret. Jeg er ikke helt sikker på, at jeg ville være kommet frem til, at forsøge at slå True Image fra på den specifikke kilde, da det netop ikke gav nogen speciel ændring når man lyttede til 5.1 eller Atmos. På 2.0 PCM er det dog nat og dag.

Hermed givet videre.

Hej Torben
Hvordan/hvor slår man True Image fra?
Brugeravatar
Af Millemis
Peter Pan skrev: 21. feb 2023, 07:18 @ MM.
De der vælger at gå den vej og finder en løsning, kan da bare gøre det.
Det blander jeg mig da ikke i, når nu de syntes at Theatre motorstand
er så flot. Til syvende og sidst har det nok noget med penge at gøre.

De der gå den vej, for jo nok brug for at finde ud af hvordan Theatre
motorstand, kan bære et stort LG-tv, uden flere dyre monterings beslag.
Javel - de kan da bare gøre det!
Selvom jeg er ret sikker på, at det ikke er bare ‘bare gøre det’.
Hvis man skal have monteret tv’et (på standen), skal der bruges et SMI - og dette (med samt tv’et) hægtes på Theatre….som er forbundet med standen (se/gense videoen).

Vil altså være noget af et DIY-projekt - især hvis man tænker at ville spare SMI’et.

Men god fornøjelse til den, der gør forsøget 🤣

MM
Af hoejfed
fik talt med min forhandler idag, og fik handlet prisen ned på 24500 for stand+smi.
i samme ombæring varslede han prisstigninger på bst, ( er det ikke hurtigt på så nyt et produkt) om end jeg spurgte ikke om de nye priser.
  • 1
  • 308
  • 309
  • 310
  • 311
  • 312
  • 331