Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige hentet mit PX80E og damn det er nice.... jeg har dog enkelte spørgsmål som jeg ikke har kunne finde klart svar på

1) Hvor pokker kan jeg downloade en breakin dvd? burde ligger her på siden så vidt jeg husker men kan ikke finde den.

2) Hvordan tester jeg for pixelfejl etc? Kan den test der ligger til monitors på siden her bruges?

3) Bør jeg sætte kontrast, lys etc til noget særligt her i starten ? (er "normal" nok eller bør jeg skrue yderligere ned?)

4) Jeg kan ikke finde overscan funktionen i menuen, hvor den burde være. Vil prøve at pille det fra da den overscaner nu og ikke alle kanaler funker så godt med overscan(er på TDC kabelnet). Det giver ingen mening at den ikke er der i menuen hvor den burde være

5) Ellers noget man skal være opmærksom på med sit første 42" plasma tv i starten ? :)
Af Rakke
Hvor købte du det smartzi:)?
Af Thor-thor
4)
Bruger du den analoge tuner? Overscan findes så vidt jeg ved kun hvis du bruger den digitale tuner.

T
Af Smartzipants
Rakke skrev:Hvor købte du det smartzi:)?
Endte med at ryge på fælleskøbet på recordere. Personligt var jeg mest til knot, men af uransagelige årsager ville min kæreste gerne have at vi købte fra en butik vi selv kunne afhente fra og spare få 100 kr.(max!)

Men det er super nice.... så en naturudsendelse på DR1 tidligere og det så så godt ud at jeg havde svært ved at slukke,,,!!!

Yak: Mange tak!

Thor: Jeg er pænt meget noob med det her, men jeg har tdc kabeltv så jeg regner med det udelukkende er analogt? .... funker dog fint men enkelte kanaler (f.eks. TV3 og TV3+) overscanner selvom jeg ville foretrække det ikke gjorde det netop her da der ryger for meget af "siderne"....
Af Smartzipants
Smartzipants skrev:
Rakke skrev:Hvor købte du det smartzi:)?
Endte med at ryge på fælleskøbet på recordere. Personligt var jeg mest til knot, men af uransagelige årsager ville min kæreste gerne have at vi købte fra en butik vi selv kunne afhente fra og spare få 100 kr.(max!)

Men det er super nice.... så en naturudsendelse på DR1 tidligere og det så så godt ud at jeg havde svært ved at slukke,,,!!!

Yak: Mange tak!

Thor: Jeg er pænt meget noob med det her, men jeg har tdc kabeltv så jeg regner med det udelukkende er analogt? .... funker dog fint men enkelte kanaler (f.eks. TV3 og TV3+) overscanner selvom jeg ville foretrække det ikke gjorde det netop her da der ryger for meget af "siderne"....
doh! ... det med "overscan" drejede sig i virkeligheden om autozoom..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Godt du fik løst dit problem med formatet ;) Der er nemlig flere forskellige zoom og format niveauer. Hvis du blot vil have, at billedet skal fyldes ud konstant, kan du vælge den automatiske.

Mht. kabel-tv så ja, du modtager på nuværende tidspunkt kun analogt. Hvis du vil modtage digitalt skal du forhøre dig hos din udbyder omkirng en digital boks.
Af SilverLine
Har også et 42px80 og analogt kabel tv fra yousee.... På dvd kan jeg altid komme til "overskan" menuen. På den analoge antenne, er det kun på nogen kanaler og ved nogen udsendelser, at menuen "overskan" er tilstede ??
Af aaroe
Låner lige en gammel tråd :)

Er der nogen begrænsning på, hvor længe man må køre TV-billede med støj/break in dvd på et helt nyt plasma tv? - Eller kan man bare lade den køre natten over i ex. 14 dage i træk ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Før du giver dig i kast med at lade TVet køre i 14 nætter, så tag lige 30 sekunder til at beregne hvor meget strøm du reelt bruger på det. Hvis du blot passer på TVet i starten og sørger for at skifte kanal af og til, så er det strengt taget ikke nødvendigt at køre break-in DVD'en. 100 timers alm. TV vil give samme effekt hvis blot du sørger for at vise varierende indhold.