Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mikkel85
Jeg har lige for nyligt anskaffet mig en samsung syncmaster 193p plus som jeg fik anbefalet på experten.dk og som jeg også havde læst gode ting om bla. i en artikel herfra. I artiklen var den blevet testet i CS og han skriver nogle fine ting om den. Jeg har nu selv lidt problemer med at få den til at virke godt i CS. Jeg har et radeon x700kort og jeg ved ikke lige om det er forkerte drivers eller skærmen er sat forkert op, for jeg synes ikke det kører specielt godt i CS hvilket ærger mig en smule. Hvis jeg står tæt på en mur og bevæger musen op og ned flimrer det en hel del f.eks.

Nogen gode forslag til opløsning og indstillinger i CS eller andet der kunne rette op på dette?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er mig der har testet 193P+ og kan ikke genkende det fænomen du omtaler. Hvad mener du når du skriver "flimrer"?
Af mikkel85
Hmm jeg synes bare ikke det kører så super i CS. Billedet hakker lidt i det... Ved ikke hvad det kan skyldes. Det er som om der er en horisontal linie i midten der flimrer når jeg kører musen op og ned.. billedet følger ikke så hurtigt med?

Det er lidt svært at forklare... Ved ikke om det kan skyldes skærmindstillinger eller grafikkort... eller måske bare min computer? http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=160726
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mon ikke det er fordi du ikke kører med V-sync?

Hvis dette ikke er slået til, så vil øverste og nederste del af billedet ikke følges ad og det kan se ud som om billedet er skåret over på midten - dvs. øverste del viser én frame imens den nederste viser en anden.

Du kan slå V-sync til i indstillingerne for dit grafikkort.
Af mikkel85
ahh det var det der var galt :) Nu kører den skide godt! Tak for hjælpen det var virkelig dejligt.

God artikel by the way.