Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Som så mange andre står jeg i den situation at jeg skal til at investere i et LCD tv, da mit gamle CRT er brændt sammen.

Jeg har pt et analogt signal på mit værelse hvor mit tv skal stå, så det skal ikke være over 32".
Det skal primært bruges til film (både DVD og den gamle VHS) og sport.
Da jeg er studernde skal tv'et ikke koste over 6200 kr.

Jeg har kigget en hel del herinde og på andre sider, og er kommet frem til disse:
Samsung LE32M86BD
http://www.pricerunner.dk/pl/2-901120/T ... ign-Priser

Panasonic 26LMD70F
http://www.pricerunner.dk/pl/2-896444/T ... ign-Priser

Sony KDL-26S3000
http://www.pricerunner.dk/pl/2-919511/T ... ign-Priser

Hvilken af disse vil I anbefale? Er selvfølgelig åben for andre muligheder.

På forhånd tak
Af TYBO
Alle 32" skærme er bedre end 26" skærme da de har langt bedre panel.

Det gør vel ikke valget så svært.

Du kan dog hvis du vil spare lidt penge få en ok 32" til ca. 4500kr.

Specs er så nok lidt dårligere end samsungen men der er ikke den store forskel.
Kan anbefale Toshiba skærmene.
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=401811

Du for f.eks. LANGT bedre lyd i den Toshiba end i samsungen.
Af TFL
Lyd er ikke det som jeg går aller mest op i, da man vel forhåbentligt kan sætte højtalere til...jeg er langt mere kræsen hvad angår billedkvaliteten.
Af TYBO
Personligt synes jeg ikke er Philips er for heldige....så helt klart samsungen...men toshibaen er nr 1 :)
Har selv 2 Toshiba og er godt tilfredse med dem...det er dem som giver mest for pengene.
2000kr at spare for en studerne er også en del...var det i hvert fald da jeg studerede.
Af TFL
Ok, tak. Har sparet op i tre måneder så har en del til rådighed trods alt, men hvordan har Toshibaen i forhold til Samsungen på billedkvaliteten?
Af TFL
Har prøvet at finde ud af mere om den Toshibamodel som der er linket til, men kan ikke rigtig finde ud af responstiden. Har prøvet at være ind på Toshibas hjemmeside og der står den ikke, så det kan være den er udgået af produktion.
Som nævnt før er jeg mest kræsen mht. billedkvaliteten så der ville det være rigtig godt hvis der var nogen som havde kenskab til dem.
Af red_martians
responstiden er 8ms som de fleste andre :-) Hvis du bor i nærheden af en tapeconnection, så ved jeg at de står der. Billedekvaliteten er ret høj, men det skyldes især den ret kraftige billedprocessor der sidder i toshiba-fjernsynene. De opskalere nemlig en delbedre end gennemsnittet(bedre billede på TV og DVD) og så kan den æde 1080p, hvor de fleste 32" er nødsaget til 720p eller 1080i. Deres billedebehandling magter ganske enkelte ikke den højeste standard (1080p) som bliver brugt på blu-ray, HD-DVD, spil osv. Farvekvaliteten ligger ca. som man ser i den prisklasse.ca. som Samsung R86/M86, Sony D3000 osv. Håber du blev lidt klogere ;-)
Af TFL
Tusind tak. Jeg bor i nærheden af København, hvis det var den du hentydede til?
Hvor stor indflydelse vil det have på filmene, hvis det kun er et tv med 720p i forhold til 1080p når man ser blu-ray eller HD-DVD?
Af red_martians
Meget lidt... Det lille problem ligger i at et 720P opskaleres til 768, hvor et 1080P nedskaleres til 768. Det giver et minimalt antal ekstra detaljer. et måske større problem ligger i at man generelt skal ind og sørge for at den nu kører 720p, og at 1080p ikke kan vises hvis nu udstyret kører med det. små problemer, men kunne gå hen og blive et irritationsmoment hvis du spørger mig. Det vigtigste er at de er gode upscallere, og at det andet er en lille sidegevinst
Af Tuborg4life
Hej TFL.
Jeg så godt dit byget kun var på 6200,- for en skærm. Jeg ville da lige give dig denne ledetråd at du skal prøve at kigge på en Panasnonic TX-32LMD70 da den er blevet kåret som den bedst model i TÆNK af 32" under 10K. jeg har set den hos Totaltv live og stå faktisk godt på et analog signal selv om han sage at det kunne blive bedre iforhold til deres antenne, men da jeg så yousee på den med et HD signal var er ikke noget at sætte på den skærm, den stod bare rigtig godt. De har den til en internetpris incl levering på 6.895,- og da du har sparet så lange så vendt til du har set dem alle med et analog signal da du som de fleste kommer til at bruge over 50% af tiden på at se tv.
En anden ting er at hos totaltv kan du blive medlem af panasonic cluben og få 30mdr garanti :D så F... forsikring.
P.s. Totaltv liger i søborg tæt på dig så du kan se den inden du tænker på at købe den. Jeg selv er til Panasonic da jeg ved det bare er holdbart og funker.
Link til dem her
Af TFL
Tak for input. Panasonic var også bestemt en mulighed, og især fordi det også kan understøtte 1080p. Har selv haft kigget på dem i meget lang tid, men har bare ikke kunne finde en forhandler var de var udstillet, plus at de nok har ligget uden for min max pris. Dog kan jeg efterhånden godt se at hvis man vil have kvalitet må man også betale for det.

Så er det store spørgsmål bare hvad den store forskel er på Panasonics TX-32LMD70 og Samsungs LE32M86BD? Samt hvilken en der er bedst på billedkvaliteten?
Af TFL
Er der nogen der har erfaringer med Samsung LE32M86BD og Panasonics TX-32LMD70 både gode og dårlige?
Brugeravatar
Af azrael
Jeg ser netop på www.hifipriser.dk, at Sony KDL-32D3000 kan fås til 7000 kroner nu. Hvis du har mulighed for at forøge dit budget, så tror jeg at du (stadig) ikke finder meget bedre LCD-tv til prisen.