Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tr0nic
Nogen der kender et link til et review af denne skærm Samsung SyncMaster 2493HM? Jeg synes ikke lige jeg kunne finde den nogen steder på flatpanel.dk

Derudover ville jeg høre hvordan kvaliteten mellem Samsung SyncMaster 245T og HP w2408h Vivid Color vil være? Jeg er komplet ligeglad med pris, skal bare have den bedste af de 2.

Tillægsspørgmål: Hvad er forskellen mellem HP w2408h og HP w2408 ? udover h'et selvfølgelig :)

Tak på forhånd

tr0nic
Af Kleitus
Eneste review jeg har fundet er dette:

http://www.overclockersonline.net/?page ... s&num=1631

Lyder ganske lovende. Jeg er selv ret interesseret i den skærm og prismæssigt ser den ud til at lande lige under de 4k på edbpriser.

Samsung 245T er et VA panel og HP 2408h er et TN panel, med de forskelle der følger de to paneler. Mht. HP er 'h' versionen med HDMI tilslutning istedet for DVI.
Af ko
Pas lidt på med Samsung 245T, der er mange der har oplevet summende strømforsyninger i denne model. Jeg fik selv en med det problem og sendte den tilbage til forhandleren. Nu har jeg en Dell 2408WFP, der på flere områder er bedre end Samsung 245T (Den bruger samme Samsung panel). Jeg kan ikke tale generelt om disse skærme, da jeg kun har prøvet én af hver, men Dell 2408WFP har mindre overdrive ghosting og en bedre bygningskvalitet end 245T, som de umiddelbare fordele. 2408WFP er også svær at slå rent prismæssigt, med den pris Dell kører på den ind til 30. april. Nemlig 4649,-

Der er også 3 års pixel garanti på Dell skærmen. Jeg kan ikke umiddelbart se, at Samsung tilbyder dette på 245T.

Samsung 245T er dog stadigvæk en glimrende skærm, hvis du kan få en uden summende strømforsyning.

Link til 2408WFP
Af WoT
Hej jeg har selv lige bestilt Samsung Syncmaster 2693HM det kunne være jeg skulle lave et lille review af den når jeg har fået den hvisdette har interesse :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvor har du oplysninger om 3 års pixelfejlsgaranti fra? Det er korrekt at de skærme der er købt fra PCbuyit.co.uk har fået påklistret en sådan mærkat, men jeg er ret sikker på at du ikke kan få ombyttet skærmen her i DK hvis der er fejl på.
Af ko
yakken skrev:Hvor har du oplysninger om 3 års pixelfejlsgaranti fra? Det er korrekt at de skærme der er købt fra PCbuyit.co.uk har fået påklistret en sådan mærkat, men jeg er ret sikker på at du ikke kan få ombyttet skærmen her i DK hvis der er fejl på.
Jeg ringede til Dell og spurgte. De sagde, at skærme mærket med Premium Panel, kommer med 3 års garanti mod pixelfejl. Det skulle gælde alle skærme solgt efter januar 2008, markeret med Premium Panel mærket på hjemmesiden.

Ellers er der vel heller ingen grund til, at skilte med Premium Panel mærket?

Derudover kan man købe tilkøbsgarantier, der forlænger garantiperioden til 4 eller 5 år.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ahh - perfekt. Så opdaterer jeg vores liste over pixelfejlspolitik.
Af ko
yakken skrev:Ahh - perfekt. Så opdaterer jeg vores liste over pixelfejlspolitik.
Du kan evt. selv ringe til Dell og tjekke op på det, før du opdaterer. Jeg talte med en venlig mand, der ikke umiddelbart kunne svare til at begynde med. Men han vendte tilbage efter et minuts tid, med den besked jeg har videregivet her. Det med januar 2008 fandt jeg et obskurt sted på deres hjemmeside, som jeg ikke lige umiddelbart kan finde igen.

Det kunne være rart, hvis de meldte 110% klart ud på deres hjemmeside, vedr. deres Premium Panel mærke.

Så indtil videre, har jeg kun en sælgers ord i telefonen. For hvad det er værd... men det er ikke desto mindre det jeg vælger at forholde mig til.

Et dobbelttjek ville nok være at foretrække, før en sådan vigtig information opdateres på dette site :)
Af ko
Premium Panel-garantien

Dell-skærme ser ikke alene godt ud – de er designet og fremstillet efter vores højeste standarder, så du får den kvalitet og pålidelighed, du forventer når du ser Dell-logoet. Hver skærm har undergået omfattende tests og understøttes af Dells begrænsede garanti. Som en del af vores vedvarende engagement for kvalitet og kundetilfredshed tilbyder Dell en Premium Panel-garanti, der dækker udskiftning af skærme i UltraSharp-serien med skærme helt uden lyse pixels. Selv hvis du finder en enkel lys pixel, dækker garantien udskiftning af skærmen uden beregning inden for den begrænsede garantiperiode, så du kan være sikker på, at din investering er beskyttet.
Ovenstående er ordlyden vedr. Premium Panel mærket, der vises på informationssiderne til bland andet Dell 2408WFP.

Det var mest ordlyden af "tilbyder" (som jeg har understreget), som jeg var i tvivl om. Det kunne jo lyde som om, at hele Premium Panel garantien er en tilkøbsgaranti. Derfor ringede jeg til Dell og fik det svar jeg har uddybet herover.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ahhh... det er en LYSENDE pixelfejlsgaranti. Den er stort set intet værd på et S-PVA panel, idet en pixelfejl, som opstår pga. en død transistor, vil blive sort og ikke lyse op. Hvis andre modeller baseret på TN også så med garantien, så er det straks mere interessant.

Det betyder også at selvom du har en farvet pixelfejl på skærmen, så vil det højest sandsynligt stamme fra en død subpixel, som gør at du mangler en blandingsfarve for at kunne skabe visse nuancer. Da der er størst sandsynlighed for at en subpixel på S-PVA er gået ud, så er der altså stadig ikke tale om en lysende pixelfejl, men derimod en sort pixelfejl.
Af ko
Snedigt af Dell... kan vel nærmest betegnes som vildledning, hvis de ikke dækker sorte pixels på S-PVA.

Dell E248WFP, som efter hvad jeg kan se ud fra specifikationerne er TN baseret, har også Premium Panel mærket.

Er der egentligt mange, der oplever at pixels dør over tid, selv om panelet var fejlfrit ved levering? Personligt har jeg ikke set det endnu...
Af ko
Ok, jeg lavede lige en søgning på Dells forum og fandt denne tråd.

Der er et svar fra Dell, der lyder sådan her:
Black is a dead pixel, similar to the white in that it warrants a replacement.
Så sorte pixels bliver betragtet som døde og giver ret til en ny skærm.

Som en sidebemærkning kan jeg også se at Dells 25% rabat på 2408WFP, gældende til 30. april, nu er blever ændret til 20% gældende til 30. april. Hvad er det så i morgen? 1% gældende til 30. april? De er sku lidt for luskede ved Dell...

EDIT

Mere Dell pixel garanti her.

UltraSharp series monitor zero bright pixel Premium Panel Guarantee (not including monitors starting with monitors starting with S, V or E) -
If your UltraSharp series monitor has any Hot pixel/Bright dot or Dead pixel/Dark dot, then this warrants a replacement monitor.
* Hot pixel/Bright dot = always on bright
* Dead pixel/Dark dot = always off dark, very rare
Så det ser jo ud til at de dækker sorte pixels :)
Senest rettet af ko 27 mar 2008, 12:01, rettet i alt 1 gang.
Af Kleitus
ko skrev: Som en sidebemærkning kan jeg også se at Dells 25% rabat på 2408WFP, gældende til 30. april, nu er blever ændret til 20% gældende til 30. april. Hvad er det så i morgen? 1% gældende til 30. april? De er sku lidt for luskede ved Dell...
Det var satans... ja den er lige blevet sat op med 500 kr. :-(
Af WoT
Jeg fik hentet min Samsung Syncmaster 2693 i torsdags, og jeg må sige som min første TFT skærm er jeg imponeret, jeg har hidtil haft en 21" philips CRT skærm som har tjent mig godt i de sidste 7 år, jeg spiller FPS,RTS og MMORPGS og ser en del film. Denne skærm er perfekt, ingen ghosting ingen input lag som jeg kan detektere ihvertfald, jeg måtte dog sætte sync every frame på i de spil jeg prøvede fordi ellers var der en form for hak, men efter jeg gjorde det har det kørt smooth (jeg er dog glad for at jeg har et 8800GTX til at trække det i 1920x1200 fordi sync every frame koster altså lidt ekstra gpu/cpu kraft).

har spillet lidt Call of Duty 4, Asherons Call og Warcraft 3.

har testet selvet panelt og fundet 0 dead pixels så det er jo også en bonus :)

super lækkert design som altid fra samsung og gode indstillings/ergonomi funktioner.

Jeg har også fået set et par film, og det ser rigtigt godt ud, og betragtnings vinklerne på skærmen er rigtig gode taget i betragtning af at det er et TN panel.

Det eneste minus ved denne skærm er knapperne på skærmen er meget svære at se, de lyser slet ikke op, så man skal lige have en lys kilde til at lyse det op når man indstiller skærmen, dog er det ret lækkert at de er finger touch aktiveret.

jeg synnes det er et rigtig godt køb og det gør en verden tilforskel når man hopper fra 21 til 26 tommer widescreen kan kun anbefales herfra :)
tror denne skærm bliver et rigtigt hit blandt seriøse gamer !

EDIT: Prisen er også mere end fair jeg måtte smide 5300 kr hos nemcomputer. på edbpriser kan man få den fra 4700kr og op!