Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lamsn
Jeg har bestemt mig for at købe sådan et Panasonic TH 42PX70 tv.
Men der er åbenbart 3 forskellige. En der hedder TH 42PX70, TH 42PX70E og en der hedder TH 42PX70EA. Hvilken er bedst. Jeg kan se at på hifipriser, skriver de kun 1080P ved den der hedder TH 42PX70EA, men går man videre til butikken den skal bestilles ved, står det måske kun E istedet for EA, og så står der IKKE 1080P. Tager man den uden EA og uden E, så står der at den KAN tage 1080P, men når man går ind på getmore for at købe den, så står der IKKE 1080P.

Jeg vil gerne være sikker på at jeg får en der understøtter 1080P, så er der en der vil forklare mig, hvilken jeg skal vælge af de her 3 ??
Af Ekmani
Søg og du vil finde....

Mange har tidligere spurt til dette tidligere, så TJEK lige igen tak.

Kort fortalt er E'et en lande/områdekode og står for Europa - EA er blot en nyere udgave af præsis samme tv, stort set intet ændret hvis noget overhoved men nyere som sagt.
Så vidt jeg ved understøtter modellen ikke 1080P (i hvert fald ikke forskel mellem de forskellige udgaver af tv'et på dette punkt).

Men søg og du vil selv finde alt der er vær at vide om dette tv, f.eks. her på siden:)
Af lamsn
Jeg fandt dette på denne side
"PX70 serien har 2 HDMI indgange, mens PX700 serien har 3 HDMI indgange. HDMI indgangene kan i øvrigt modtage 1080p input."

Der står at HDMI indgangende klarer 1080p, hvilket vil sige at min PS3 kan spille med det. Det var også det jeg søgte. Men hvis jeg går ind på en side for at bestille den, så står der ikke 1080P under "video input". Der står der 1080I, og nogle steder ogsså 1080P. Det var bare derfor jeg var sådan i tvivl. Det er jeg egentlig stadig. Ville ønske en der ejede fjernsynet ville forklare mig om den understøtter 1080P ved HDMI input, da jeg gerne ville kunne se film, og spille med rigtig god kvalitet :)
Af Sploink
Hvorfor køber du ikke PX80 modellen istedet for?? Det koster måske lidt mere, men det ville næsten være ærgeligt ikke at købe dette. Og så viser det ægte 24p/96hz
Af lamsn
Fordi at jeg ved at PX70 har fået gode anmeldelser rundt omkring, og man kan jo altid få noget der er lidt bedre, til lidt flere penge :)

Jeg startede med at ville have et til 6-7 tusinde. Nu er jeg oppe i 8500, så nu må jeg nød til at stoppe, inden det løber løbsk :). Tror heller ikke at en "fladskærmsnoob" som mig, kan se den store forskel :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu ... index.html
1080p input via HDMI.

PX70 er ikke fuld HD, så hvis din PS3 sender 1080p til skærmen, så nedskaleres det til 1024x768 punkter alligevel. Jeg tvivler på at du vil kunne se forskel på om din PS3 levere 720p, 1080i eller 1080p når du bare spiller.
Af lamsn
Nogetmedx ; Jeg ved det, men man kan jo også få et endnu bedre TV, hvis man lige smider 750 mere i, en gang til :)

Og som sagt, så tror jeg ikke at jeg kan mærke den store forskel :)

Men ellers tak for informationen :)
Af Sploink
Hvis du har planer om at se Blu Ray på tv'et, ville jeg nok smide de sidste penge. Så undgår du "hakken" ved panoreringer og sådan, da PX70 ikke viser 24p korrekt
Af lamsn
Wow. Var lige inde for at tjekke de mest populære på hifipriser inden jeg ville bestille mit px70 tv. Så så jeg at PX80 nu var mest populær. Det tror da fanden, når det kun koster 8049,- inklusiv fragt hos BJ trading. Så det blev sgu en PX80'er i stedet. Tak for hjælpen alle sammen
Af Montex
Tror ikke på den pris der. Det er 1400 kr. billigere end den anden billigste og 37PX80 koster 8300 med fragt, dvs. 300 kr mere end et 42PX80 med fragt. Giver jo nada mening :o
Af lamsn
Ja, det giver ingen mening, men jeg snakkede med ham derinde fra, for at være sikker. Han sagde at det var den pris
Af lamsn
TYBO

Hvad skal det helt nøjagtig sige at det ikke er en dansk. Det skal da være dansk, skal det ikke ?
Hvad er forskellen på om det er dansk eller ikke. Nu bliver jeg helt forvirret igen.

Og hvad med garantien siger du. Er der slet ingen så ??