Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af haevneren
Hejsa alle sammen,

Jeg har udfordringer med mit Sony Bravia XF90.

Mit setup:
Apple TV4K (2. gen), gennem soundbar, op i HDMI 2 på TV'et.

Problem:
Når jeg tænder på min Apple Remote, så oplever jeg nogle gange at TV'et tænder og forbliver i en sort skærm uden noget på (infobar om at jeg er på HDMI 2 inputtet).
Her sidder den "fast" jeg kan ikke rigtig slukke den eller lignende. Eneste der rigtig virker at have tage strømstikket på det hele ud, vente lidt og sætte i.
Når jeg så tænder igen kører TV'et de her android farver der snurrer og til sidst android henover skærmen.

Nogle idéer til hvorfor dette her sker? At den tænder men forbliver på sort skærm og "sidder fast"?

PS. Jeg har selvfølgelig prøvet factory reset af TV'et - og sågar ATV4K også.
Af Small
Ikke at det hjælper på dit problem, men jeg har nøjagtigt samme setup (dog soundbar fra bose) og jeg oplever det samme fra tid til anden.

Men der kan godt gå uger imellem.
Af Tilde501
Ikke helt det samme men næsten, når jeg tænder mit apple TV kommer de forskellige apps frem men når jeg trykker på en af dem , starter tvet forfra Sony Logo Android logo.

Det er ikke hver gang men ofte.
Af haevneren
Interesant med flere der har samme problem med nogenlunde samme setup.

Er der ingen eksperter der har nogle bud?

Jeg har mistænkt at det er hdmi-cec problemer som forsager udfordringen og at tv’et går i koks deraf.

Kan man sætte Apple tv op så Sony fjernbetjeningen tænder den og derved det hele? Vil det løse noget?

Ps. Tv’et har nyeste firmware update og Apple tv nyeste tvOS.
Brugeravatar
Af bbplayer
Samme problem med tv "nulstiller" når min PC tændes, så er der tilsyneladende fejl på HDMI kommunikationen, og jeg kan sidde og vente på Android starter om med logo osv, røvirriterende. Aldrig fundet en løsning, så lider lidt 2-3 gange om ugen lige nu.