Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af George1
Synes det er at være for sart, men måske dit indlæg er humoristisk ment Næ , det er da sjovt, og alt behøver ikke være konkret og alvorligt, hvis man ikke kan se humoristisk på det, fair nok men jeg synes ikke det gør noget, men hvor er du når Peder D, kommer med sine nogle gange helt grundløse holdninger/ beskyldninger mod et bestemt mærke.
PS På lys er QLED nu stadig toppen ifølge test, men farverne skulle være fantastiske og slå selv QLED ud af kurs.
Alt i alt godt nyt både til fans af OLED og til fans af QLED.
Af Ddur
Det er ekstrem positivt, at Samsung Display nu endelig vil til at konkurrere med LG Display i segmentet for kvalitetspaneler. Samsung Display’s inferiøre LCD-paneler har aldrig rigtig kunnet sikre det nødvendige pres på LG Display ift. at videreudvikle OLED-panelerne. Det kommer forhåbentligt nu. Så tak til Samsung Display for at øge konkurrencen.

Det er dog skuffende, at QD OLED-panelerne indtil videre alene ser ud til at komme i små størrelser. Er der eventuelt rygter om, at Sony skulle komme med større størrelser end 65”?
Af PeterD
Ddur skrev: 05 mar 2022, 11:51 Det er ekstrem positivt, at Samsung Display nu endelig vil til at konkurrere med LG Display i segmentet for kvalitetspaneler. Samsung Display’s inferiøre LCD-paneler har aldrig rigtig kunnet sikre det nødvendige pres på LG Display ift. at videreudvikle OLED-panelerne. Det kommer forhåbentligt nu. Så tak til Samsung Display for at øge konkurrencen.

Det er dog skuffende, at QD OLED-panelerne indtil videre alene ser ud til at komme i små størrelser. Er der eventuelt rygter om, at Sony skulle komme med større størrelser end 65”?
Ja det er rart at de nu endelig ser lyset og vil prøve at lave kvalitetspaneler.

Men uanset hvad så står udviklingen ikke stille, hverken hos LG eller hos de japanske konkurrenter.

Og mon ikke de fleste producenter tweaker panelerne så de passer til deres skærme? Går næppe ud fra at ingeniørerne bare sidder på deres hænder når panelerne skal i de forskellige brandede skærme...
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Pede8000 skrev: 05 mar 2022, 07:07 Kan vi ikke kommer væk fra det fanboy skrammel?! :D
(TV)fanboys er man vel når man evig og altid udstiller sit ubændige had til én enkelt producent og som oftest mener at én enkelt highend panelteknologi er den eneste rigtige og brugbare.

Personligt har jeg ikke behov for altid at hylde en bestemt producent eller én teknologi....
Brugeravatar
Af MigSelv
IT-Bruger skrev: 05 mar 2022, 15:50
Pede8000 skrev: 05 mar 2022, 07:07 Kan vi ikke kommer væk fra det fanboy skrammel?! :D
(TV)fanboys er man vel når man evig og altid udstiller sit ubændige had til én enkelt producent og som oftest mener at én enkelt highend panelteknologi er den eneste rigtige og brugbare.

Personligt har jeg ikke behov for altid at hylde en bestemt producent eller én teknologi....
Nej da, fanboy er når man evig og altid erklærer sin kærlighed til et enkelt mærke, og med næb og klør også forsvarer mærkets elendige produkter.
Af George1
Synes altså ikke man kan kalde Samsungs topmodeller for elendige produkter, medmindre man er en OLED fanboy der ikke kan se ud over sin egen næsetip.
Jeg kalder feks. ikke OLED for elendige selvom jeg synes der er for lidt lys og stadig er en fallit erklæring , man ikke fuldstændig uhæmmet kan se hvad man vil og hvor længe man vil.
Af PeterD
George1 skrev: 05 mar 2022, 16:53 Synes altså ikke man kan kalde Samsungs topmodeller for elendige produkter, medmindre man er en OLED fanboy der ikke kan se ud over sin egen næsetip.
Jeg kalder feks. ikke OLED for elendige selvom jeg synes der er for lidt lys og stadig er en fallit erklæring , man ikke fuldstændig uhæmmet kan se hvad man vil og hvor længe man vil.
Nuvel..

Mange af os herinde elsker tv og alt hvad der følger med. Vi kan lide tv og er ikke bange for at hylde forskellige mærker og deres teknologier...Sony, Philips, Samsung, LG og Panasonic sammen med Hisense og Toshiba og hvem har jeg glemt? gør det godt, men det er ærgeligt når der ikke er mere konkurrence på markedet.

Alle teknologier har gode og dårlige ting.

Du kan jo se lige hvad du har lyst til på et OLED. Det er spørgsmålet om du har tv kanalen og tidspunktet på dagen.

Teknologier var det med at være forskellige og kender man dem, så er man bedre stillet.

Og det er smag og behag om der er for lidt lys...Er kan vel også være for meget lys på en tvskærm, så man får ondt i øjnene når der vises meget af den hvide farve?
Brugeravatar
Af IT-Bruger
De tre sidste ord afslørede din egen tilbøjelighed til at være fanboy....især 'elendige' 😄😄😄

Tror nu jeg aldrig nogensinde har anvendt betegnelsen "elendig" på en producent og deres produkter!
Faktisk er ingen tv i det højere prislag ligefrem elendige...nogle er gode, mens andre er mindre gode.

Har faktisk som oftest hyldet OLED skærmens sublime billede....og samtidig påpeget dets svagheder. At nogle døjer med burn-in bevidner dusinvis af tråde herinde i forummet på.
Har gentagne gange skrevet at jeg gerne ville eje et OLED tv men jeg vurderede at pris+risiko var for høj....og det er min mening og mit valg - uanset hvad andre måtte mene.

Når brugere har søgt alternativer til OLED tv, har jeg ofte peget på tv fra Sony, Samsung og Panasonic taget pris og billedkvalitet i betragtning....så nej kære MigSelv, jeg tilhører ikke dem der 'altid erklærer sin kærlighed til et enkelt mærke og med næb og kløer også forsvarer mærkets elendige produkter'.

Grundet brugen af tv i vores hjem, er vi oplagte "ofre" for burn-in og jeg har ingenlunde i sinde at fyre +10.000 kroner af på et produkt som kan vise sig at være fejlbehæftet efter 2-4 år.

Til din oplysning står ikke et Samsung tv i min stue, hvis du tror jeg er forblændet og forhippet fanboy af Samsung...hvis det er hvad du havde i tankerne. Købte et 75" Panasonic fordi det levede helt op til mine behov. Har været mere end tilfreds med mit køb.

Nå kom igen....og god weekend 😉
Senest rettet af IT-Bruger 05 mar 2022, 18:48, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af MigSelv
IT-Bruger skrev: 05 mar 2022, 17:54 De tre sidste ord afslørede din egen tilbøjelighed til at være fanboy....især 'elendige' 😄😄😄

Tror nu jeg aldrig nogensinde har anvendt betegnelsen på en producent og deres produkter!

Har faktisk som oftest hyldet OLED skærmens sublime billede....og samtidig påpeget dets svagheder. At nogle døjer med burn-in bevidner dusinvis af tråde herinde i forummet på.
Har gentagne gange skrevet at jeg gerne ville eje et OLED tv men jeg vurderede at pris+risiko var for høj....og det er min mening og mit valg - uanset hvad andre måtte mene.

Når brugere har søgt alternativer til OLED tv, har jeg ofte peget på tv fra Sony, Samsung og Panasonic taget pris og billedkvalitet i betragtning....så nej kære MigSelv, jeg tilhører ikke dem der 'altid erklærer sin kærlighed til et enkelt mærke og med næb og kløer også forsvarer mærkets elendige produkter'.

Grundet brugen af tv i vores hjem, er vi oplagte "ofre" for burn-in og jeg har ingenlunde i sinde at fyre +10.000 kroner af på et produkt som kan vise sig at være fejlbehæftet efter 2-4 år.

Til din oplysning står ikke et Samsung tv i min stue, hvis du tror jeg er forblændet og forhippet fanboy af Samsung...hvis det er hvad du havde i tankerne. Købte et 75" Panasonic fordi det levede helt op til mine behov. Har været mere end tilfreds med mit køb.

Nå kom igen....og god weekend 😉
Det er da helt fantastisk, at en beskrivelse af fanboy, bliver årsag til mærkelige påstande. Hvor har jeg noget sted i tidligere indlæg om fanboy, skrevet eller nævnt nogen producent overhovedet?
Senest rettet af MigSelv 05 mar 2022, 18:58, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af MigSelv
George1 skrev: 05 mar 2022, 16:53 Synes altså ikke man kan kalde Samsungs topmodeller for elendige produkter, medmindre man er en OLED fanboy der ikke kan se ud over sin egen næsetip.
Jeg har på intet tidspunkt nævnt en eneste producent i mit indlæg omkring fanboy, men må så konstatere, at nogen bliver trådt over tæerne. Jeg har måske ramt en fanboy, helt uden, at nævne hverken producent eller teknologi.
Det er fantastisk hvad man skal skydes i skoene, blot fordi man beskriver en fanboy.
Brugeravatar
Af KimKaos
Torben Rasmussen skrev: 02 mar 2022, 22:40 Vi har fået booket et eksemplar til test. Vi håber den lander i Q2.
Ser jeg frem til

Lige nu så har jeg fokus på om G2 skal være mit nye main med mindre at Sonys QD-OLED bliver til at betale i 55"

Og så bliver det interessant at se nogle test på Sonys A90K (i forhold til A90J) og om det er værd at smide penge efter 48" til soveværelset eller om det også skal være et G2
Af lennon
Fornemmer at de fleste af os er producent neutrale, men til gengæld meget "bedste billed" fanboys. Og det har været relativt nemt i den lange periode, hvor LG’s OLED teknologi har været ret så enerådende. Nu kommer der heldigvis endelig en ny seriøs spiller på banen, - og hvis den får førertrøjen, så følger jeg med. DOG ! - med forbehold på pris/størrelse . 83” traditionel OLED er jo efterhånden inden for økonomisk rækkevidde . . .
Brugeravatar
Af IT-Bruger
MigSelv skrev: 05 mar 2022, 18:38 Det er da helt fantastisk, at en beskrivelse af fanboy, bliver årsag til mærkelige påstande. Hvor har jeg noget sted i tidligere indlæg om fanboy, skrevet eller nævnt nogen producent overhovedet?
Så uddyb gerne hvad du eksakt hentydede til, da du skrev om "et mærkes elendige produkter"....hvis altså ikke det absolut SKAL forblive en hemmelighed O_O