Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Skulle der være nogle, der har undret sig over at Beoworlds forum er nede, så skyldes det en total strømafbrydelse pga stormen dér.
Det har været meget slemt derovre og der er stadigvæk mange områder uden strøm.

Det forventes at strømmen kommer tilbage i morgen onsdag i løbet af formiddagen - og så vil forum’et være tilgængeligt igen.

Indtil da må vi nøjes med Peter Pan’s danske tråde……..når vi har brug for lidt underholdning 😉

UPDATE!
Beoworld er online igen!

MM
Senest rettet af Millemis 22 feb 2022, 18:20, rettet i alt 1 gang.
Tja, det har vi jo efterhånden forstået.
Og hvis man ikke stiller større krav til ens lydoplevelse…..så fred være med det.

Også forstået er, at der ikke er meget B&O-interesse tilbage på denne tråd…..det er meeeeget langt fra de 100%.
Lige bortset fra noget nostalgi her og der :(

MM
Af sd2100
Peter Pan skrev: 22 feb 2022, 11:34 Nu hvor BeoWorld.org forum er nede, er Millimis tilsyneladende meget
aktiv her på tråden. Millimis der findes andre interessante videoer.
Her med et zero compromises produkt, som jeg er meget glad for. -

Billede
DYNAUDIO XEO 3 - Click here.
Man kunne også vælge 2 stk. Beosound Emerge i Anthracite til 9.000 kr. Den har optisk/line ind (og diverse streamingsmuligheder).
https://www.bang-olufsen.com/da/dk/hoej ... anthracite
Som nærfelts monitor er den sikkert lige så god som Dynaudioen. På større afstanden taber Emergen sandsynligvis.
De der Xeo-kasser - og desværre heller ikke 2xEmerge (som de er p.t.) - hjælper mig ikke en sk*d,
hvis jeg vil lytte til den her slags……ikke med mindre jeg vil nøjes med 2-kanalsporet/aka stereo.

Og ydermere gider jeg ikke se på sådan nogle kedelige skoæsker !:(

3E02E885-DFF2-4B1E-83AE-6237635CB4F8.jpeg
3E02E885-DFF2-4B1E-83AE-6237635CB4F8.jpeg (1.8 MiB) Vist 1394 gange
MM
Af Granly
Så er der kommet 28'er ind af døren. Apple tv monteret bag tv. Er helt på det rene med, de er PP's nye hade objekter, men kæft de spiller og pynter. Fungerer lige så glimrende, som jeg havde håbet.

Som ejer af en nymodens elvogn er jeg ikke software forskrækket - tværtimod. Ja B&Os app kunne være bedre, men den fungerer faktisk ganske fint.

Synes der skulle være lidt modvægt mod den teknologi forskrækkelse jeg oplever her.
Jeg tror de fleste er stemplet ud, da der ikke rigtig er skabt rum til at diskutere de nye produkter i anden kontekst end hvor forfærdelige nogen synes de er.

Tillykke med 28’erne! Jeg har forsøgt at overbevise konen om at bøde 28 og 50 ville være fantastiske tilføjelser til køkken-alrum, men jeg møder megen modstand, så jeg må nøjes med et sæt 18’ere.
Af Granly
Det holdt også lidt hårdt her. Hun kaldte dem for bazookaerne. 😅😅 Men da hun fandt ud af, at vi er fri for synlige kabler og et møbel blev hun venligere stemt. Og især da de stod i stuen, måtte hun lidt modstræbende erkende, at de måske ligefrem pynter 🤪👍
Peter Pan skrev:Se under minus -
Billede
Ønsker du frivilligt at involvere dig i Bang & Olufsen's
Mozart-platform, og købe et par BeoLab 28 til 99.000 Kr.
- Så bare gå til den. :p
Tillykke Granly. :)

Svaret på hvordan BeoLab 28 tilsluttes til et almindeligt LG OLED TV,
er stadig spørgsmålet ?
Senest rettet af Peter Pan 23 feb 2022, 08:26, rettet i alt 1 gang.
Af sd2100
Granly skrev: 23 feb 2022, 07:35 Det holdt også lidt hårdt her. Hun kaldte dem for bazookaerne. 😅😅 Men da hun fandt ud af, at vi er fri for synlige kabler og et møbel blev hun venligere stemt. Og især da de stod i stuen, måtte hun lidt modstræbende erkende, at de måske ligefrem pynter 🤪👍
Tillykke 👍
Første gang jeg så dem på "nettet", tænkte jeg også - OK!?!!
Men, det ændrede sig 100%, da jeg så dem live. Fantastisk flot højttaler og med, hvad jeg har hørt, også med lækker lyd, hvis man lige for styr på bassen, der virkede voldsom ved første lyt.
Af Granly
Ja tænkte det samme her 🙂 men de vinder med nærmere bekendtskab. Synes ikke at bassen virker voldsom i vores stue. Vel ca 28 m2. Det der imponerer mig mest er, hvad jeg vil kalde, timing.
  • 1
  • 243
  • 244
  • 245
  • 246
  • 247
  • 333