Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nipnik
Har læst alt hvad jeg kan, har lært en masse, men nu skal jeg altså også tage en beslutning - men vil meget gerne have hjælp hertil.

Fladskærmen.

Valget kommer til at stå mellem disse 3 modeller (jo mindre der kommer et råd på denne tråd, som jeg ikke kan se bort fra)

Samsung LE 40 F 86 - hvis det skal være LCD TV. Ud fra den information jeg har kunnet læse mig til, er det dét LCD TV, som kommer tættest på et godt plasma TV, mht. billedet (kontrast, farve, dyb sort mm. Det er full HD, 100 Hz, og så skal jeg ikke bekymre mig om burn-in og genspejling i glaspladen når man ser en fodboldkamp en solfuld sommerdag. Det er dog mest min burn-in frygt, som gør jeg overvejer LCD.

Panasonic TH 42 PX 80 eller Panasonic TH 42 PZ 70 - hvis det skal være et plasma TV. Har ikke råd til/er for nærig til et Pioneer. Umiddelbar ser det ud til, at rigtig mange taler positivt om Panasonic TH 42 PX 80, men jeg vil gerne betale lidt extra for full HD.
Her har jeg dog et spørgsmål - hvad er forskellen på PX 80 og PZ 70. Er det KUN et spørgsmål om full HD, eller er der andre væsentlige ting mht billedkvaliteten de 2 modeller imellem?

Ønsker at høre de ægte eksperter om følgende:

Hvad skal jeg vælge af TV ? (er noget bekymret for skrøbeligheden i Plasma TV samt genspejlingen, og jeg ønsker ikke et TV, som jeg skal gå og passe ALT for meget på mht. hvad jeg ser på, om man falder i søvn foran tekst tv mm.

Hvor er det bedst at købe, når man gerne vil have dansk garanti og god service, men samtidig gerne vil have det billigst muligt.
Har et par steder i tankerne. Vil gerne høre for/imod.
HiFi-klubben
Knot.dk
Wupti.com
Multimedia World
Har også haft Tape Connection - men har hørt at der ingen dansk garanti er at hente der?

Ophæng: Overvejer Vogels EFW 6345 eller 6445, er der nogen der har erfaringer med dette ophæng, vil jeg gerne høre ris og ros om det.
Af Frederikwibe
Multemedia World skulle efter sigende være et sted man skulle holde sig et stykke væk fra... er vist nok et datterselskab til GetMore som ikke har fået særligt mange pæne ord med på vejen...

Men prøv at søge på det, kan være at du får en anden opfattelse af dem ;-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PX80 vs. PZ70 er også et spørgsmål om én generation vs. den næste. PX80 har et dybere sortniveau og afspilning ved et multiplum af 24 fps. Brug vores applet på forsiden til at bestemme om du har brug for fuld HD i den afstand du sidder fra TVet:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&
Af TYBO
Tjek også Geco.dk
Af nipnik
yakken skrev:PX80 vs. PZ70 er også et spørgsmål om én generation vs. den næste. PX80 har et dybere sortniveau og afspilning ved et multiplum af 24 fps. Brug vores applet på forsiden til at bestemme om du har brug for fuld HD i den afstand du sidder fra TVet:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&
Skal lige høre, hvad og HVOR stor betydning har 24 fps
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er igen op til den enkelte. Nogen ser forskellen meget tydeligt og andre gør ikke. x24 Hz gør at panoreringer i BluRay film ikke kommer til at hakke - men vær opmærksom på at det KUN kan bruges til noget når kildematerialet er skudt ved 24 Hz. Ved alle andre kilder benytter TV'et ikke et opdateringsfrekvens i multiplums af 24 Hz. Så hvis du ikke har en BluRay afspiller så er det ligegyldigt.