Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg kommer fra Panasonic ZT60 plasma tv fra 2014 og til HZ1000 og bruger indstillinger fra flatpanels og jeg kan kun lige som globulus, sige at du får ikke en bedre billede kvalitet til prisen og jeg er meget glad og tilfreds med mit køb.
bruger også waoo boks og Apple tv og begge dele står fantastisk. Så køb roligt HZ1000, det kommer du ikke til at fortryde.
Af allo
min personlige holdning/mening:

- (ALTID) Panasonic frem for LG :-)

jajaja...vi ved at LG leverer paneler til resten af sandkassen og at LG er mest generøse mht. HDMI 2.1 (som meget få har brug for og som er helt unødvendigt overhyped) men! - (ALTID) Panasonic frem for LG - de har gjort sig fortjent til det!
Ud fra dit budget er du ikke i enthusiast segmentet, og så tror jeg ikke du vil lægge mærke til, og hvis du gør, sætte pris på forskellen fra et LG til et Panasonic. Det er ikke nat og dag i billedkvalitet, men nok nærmere 10%.
LG A1 vil helt sikkert kunne levere det du ønsker af et TV. Køb kun Panasonic'et hvis du synes de sidste få % bedre billedkvalitet er prisen værd :)
Sku ikke nemt at beslutte sig 😂😂 i er alle sammen gode til at komme med jeres meninger/råd/anbefaling.
Er det 1400 mere værd for mig at købe Pana, ja det er så nok et spørgsmål om den indre elektronik nørd. Vil jeg have mest for pengene, eller vil jeg virkelig ikke rigtig opleve nogen forskel.
LG A1 er selvfølgelig en bestillingsvare nu, hvis det skal haves til de 5.000kr.
De fleste af jer kender det nok, skal skal ikke 😂
I skal dog igen have tak..
Der er ikke 10% forskel i billedet fra LG til Panasonic.

Panelerne er jo fra samme sted men billedbehandling er lidt forskellig.

Meget få kan se forskel. Alle oled er utrolig tætte. Dog evo paneler samt Panasonic top modeller booster lyset så der er mere knald på skærmen.

Personligt valgte jeg LG pga lavere pris og tænkere at den skal bo kortere tid hos mig.
Så når næste generation oled måske med 8k er klar gør det ikke så ondt i økonomien at skifte
Tror det er meget svært at sætte % på forskellen. Men der er mig bekendt bla også noget opdateringsfrekvens i Panas favør, som for nogle brugere snildt kan være merprisen værd.
Mht 8k, så tror jeg desværre at vi når igennem mere end en 4k OLED, inden der er et rimeligt kilde udbud af 8k materiale . .
Af allo
køb det du har råd til...overhold budgettet og NYD DET lliiiggeee indtil det skal fornyes igen ;-) og måske til den tid får du mere plads (større tv) og flere penge til 'projektet'

et godt lcd eller oled fra 2020 er også en mulighed (kig lige forbi div. fysiske butikker og se om der ikke gemmer sig noget godt som de lige skal af med - det KAN være at du bliver heldig) eller noget fra i år, hold fast i budgettet og nyd det - for ellers så bliver det aldrig til noget og du bliver mere og mere forvirret og i tvivl ;-)