Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle.

Jeg kunne virkelig godt bruge lidt hjælp til at vælge en fornuftig ny skærm. En slags best buy :) .

Pris: 1.500 - 1.800 kr.
Input: Digitalt
Størrelse 20 - 22" wide.
Type: Primært alm. kontor brug. (Men må gerne kunne bruges sådan lidt allround, dvs. lidt billeder og lidt spil, men ikke en særlig høj prioritet. Jeg tror mere jeg er til flotte farver end, super hurtigt FPS)

Jeg håber I har lyst til at smide et par kandidater på bordet!?

På forhånd tak.

Mvh Christian
Af chso03ac
Det lader til at Samsung er et godt valg, især 226bw vælger mange, der pt. ligger omkring 1950 kr.

Hvad med 206bw eller 2232bw. Er de lige så gode, bare i 20" eller hvordan og er der forskel imellem de to?

2232bw kan man få for blot 1450 kr.
206bw omkring 1700 kr.

Mvh Chr
Af chso03ac
Hej IGEN alle Jer fantastiske flatpanel medlemmer 8)

jeg ville virkelig sætte pris på lidt inputs!?

På forhånd tak.

Mvh Christian
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du vil kunne bruge alle de kandidater du selv har nævnt her. De er alle gode bud på en skærm til dit brug.

Der vil ikke være de store forskelle på skærmene, så du kan roligt vælge den model du synes bedst om. Designmæssigt er de jo lidt forskellige.
Af chso03ac
Tak for jeres svar!

TYBO - Hvad får dig til at netop at anbefale denne FS D22W-1 skærm. Hvad kan den i forhold til de Samsung skærme som "alle" syntes at tale om? Har den fået gode anmeldelser et sted?

Jeg så det backlight bleeding fra nogen af Samsung skærmene som så ret voldsomt ud...

mvh Chr
Af TYBO
Fordi du ikke kan få en 22" samsung til den pris.
Hold dig fra 20" da de efter min mening er for små til opløsningen.
Teksten er ret svær at læse. 22" passer meget bedre til 1680*1050.

Der slipper lidt lys igennem i top og bund på alle de 22" TN paneler når der er ren sort...men det er ikke noget man ser ved normal brug.

Det er abosolut en fornuftig skærm til den pris.
Af chso03ac
Hej alle.

Efter at have brugt ALT for meget tid på at undersøge skærmstuff rundt omkring på nettet, er jeg næsten afklaret.

Samsung 2232bw eller 226bw, der prismæssigt er næsten helt ens, omkring små 2000 kr.

2232bw'eren er en nyere model, har lidt bedre specifikationer end 226bw og mht. 226bw'eren kan man vel stadig være uheldig og ramme et dårligt panel!?

Ydermere lader det til, at 2232bw'eren har "MagicColor" hvilket 226bw ikke har!?

Er det fair at sige, at rent teknisk / billedmæssigt er 2232bw'eren en anelse bedre end 226bw'eren???

Nogen kommentarer før jeg kører kortet igennem...???

Chr
Af chso03ac
Tybo - jeg er solgt mht. VW222U :) , både pga. testen, men også det mini review der ligger her på siden, hvor den får masser af ros...

Desværre er den udsolgt de billige steder pt, suk.

Ydermere ser det ud somom, at der er to forskellige modeller, inde på edbpriser er der to "VW222U" med omkring 100 kr. i forskel!?

Jeg talte med en shop, der sagde noget om, at den nye model hedder VW222U wsxga, som netop også havde to forskellige modeller af skærmen...

Ved du, eller I, hvordan det hænger sammen?

Mvh Chr
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
WSXGA refererer kun til opløsning og den kan ikke være anderledes på modellerne - alle 22" skærme kører i 1680x1050.
Af chso03ac
Okay, tak for svaret, det lød også meget underligt. Jeg går yderligere ud fra at de to modeller på edbpriser også er den samme!...

Mvh Chr
Af fasan
TYBO skrev:Denne er lige blevet kåret som testvinder i bedst til pengene:
http://www.edbpriser.dk/Products/listpr ... ?ID=393731
Tak TYBO for at du gjorde opmærksom på testen og omtalen af ASUS VW222U monitoren.
Jeg fulgte din og Christians snak om div. monitorer og jeg blev fanget af snakken, da den ene af mine skærme var gået i stykker og jeg var i marked for en økonomisk overkommelig skærm. Jeg benytter mig af 2 monitorer og det var den ene (17" ViewSonic) der opgav ævret. Den anden skærm som jeg anvender er en Medion 18.1" LCD skærm og den er udmærket, men når slet ikke op på ASUS skærmens niveau.

Nu er jeg ikke gamer, men skulle bruge en skærm til foto og film redigering samt kontorprogrammerne. Så jeg læste testen og sammenlignede et par skærme og besluttede mig på 10 minutter.

Jeg var heldig at de det første sted jeg ringede til, havde en enkelt skærm tilbage og den ræsede jeg til Roskilde (fra Ølstykke) og købte. 1.999 kr. er virkelig billigt synes jeg, for denne dejlige skærm, som nu står og pryder mit skrivebord.
Flot skarpt billede, gode farver og jeg har ikke kunnet finde en eneste pixelfejl og jeg er lykkelig for 22" formatet.
Tak for fidusen og det gode råd.