Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey Guys, håber i kan hjælpe mig med dette:

Jeg har en Zepto 6224w med Geforce 8600M GT kort og vil gerne køre Dualview med mit Toshiba 32C3030D tv. Jeg bruger et normalt VGA-kabel direkte fra VGA-porten i min bærbar, til VGA-porten i mit TV.

Problemet er som følger.

1. Jeg kan kun få billede på TV'et hvis jeg vælger at finde skærmen som "Analogt Display" i NVIDIA Control Panel.

2. Det fungerer jo så også fint, MEN, jeg kan ikke vælge den rigtige opløsning. TV'et kan køre 1366*768, men jeg kan kun vælge 800*600/1024*768/1280*1024 (sidstnævnte understøtter mit TV ikke).

Hvad gør jeg i denne situation? Har tidligere køre fra min stationære (8800GTS) med DVI og så en VGA converter til TV'et og der fungerede det fint.

Den driver jeg har på min bærbare er: Nvidia_167.59_8600M_GT_XP

NB. Har prøvet med PowerStrip, men enten er jeg bare ikke lige inde i programmet eller også virker det bare ikke.
Af Blank
kører du som Klon eller dualview..?

ved at man med klon vil opleve diverse problemer..

hvis det er fra bærbar kan det også være du skal bruge en funtion tast til at aktivere det.
skal man ihvertfald på min
Af enclaude
Begge dele står i overskrift og indlæg:

Nej, jeg kører DualView

Og det er fra en bærbar... Men den tast burde ikke have nogen betydning når jeg prøver at køre dualview?
Af Blank
sorry, læste lige indlægget en ekstra gang...

når du siger at du kun kan finde skærmen som analogt display, er det så stadig forbundet med VGA..?
husk på at VGA er en analog signal kilde.

har du undersøgt om dit grafikkort understøtter den opløsning overhovedet..?

mit grafikkort til den bærbarer understøtter ikke sådan nogle skæve værdier, så kan være at det er det samme problem du oplever..

evt prøv at kører med dit TV som primær skærm,
det giver nogen gange nogle flere muligheder, og vil måske kunne hjælpe dig i kampen om at få den rigtige opløsning..
Af enclaude
Ja det er med VGA. VGA fra computer til VGA i TV.

Det er et Nvidia Geforce 8600M GT som jeg ville mene understøtter det, men jeg prøver lige at sætte TV'et til primærskærm og se om det hjælper.

Men ville umiddelbart mene det kan lade sig gøre. Det er jo stort set bare mobile udgaven af det jeg har i min stationære (8800GTS) så ville mene det burde virke.
Af enclaude
Blank jeg har lige prøvet at sætte fjernsynet som primærskærm, dog uden held :(

Der må da være nogle drivere eller noget man kan hente?
Af Blank
Jeg ved at man med nVidia's eget kontrolpanel kan gå ind og specificere egne opløsninger, men det er ikke noget jeg har begået mig ud i (udover det, så advarer de om at man kan beskadige sin hardware).

Jeg har selv nVidia i min bærbar, og den understøtter heller ikke umiddelbart sådanne skæve opløsninger, (medmindre jeg selv specificere dem)

og kender ikke nogle andre metoder, da jeg aldrig har haft brug for det..

men held og lykke med jagten.. :)
Af enclaude
Vil lige svare i min tråd her så andre med samme problem kan forsøge at løse det, hvis ikke det virker er i velkommen til at kontakte mig.

Jeg fandt en modificeret grafikkortdriver inde på denne hjemmeside:

www.laptopvideo2go.com

Denne driver gav mig et utal af forskellige opløsninger at vælge imellem, og nu har jeg endelig, ENDELIG, fået løst mit problem.

Er der nogen problemer er du velkommen til at skrive.