Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af muttleydk
OK, jeg vil prøve at give min mening..

Jeg vil dog sige med det samme at jeg ikke er klar over om der er noget med min NEC som er anderledes på andre NEC 20WGX2 pro, jeg fik min til 1621,- med fragt fra Proshop (De havde ~14 til salg til denne pris) Så om der er noget fusk, ved jeg ikke, men skærmen så ny og uåbnet ud..

Da jeg fik skærmen til denne helt gale pris, kunne jeg så til gengæld også nemmere leve med ting der ikke er helt optimale..

Skærmen har en glossy overflade som gør at du kan se dig selv, på sort/mørke farver, du vender dig ret hurtigt til det, når prisen på skærmen var 1621,- havde jeg givet ~3500,- var den nok røget retur.. (da jeg er ret krævende)

Når jeg flytter musen i windows, føler jeg intet input lag, og igen, jeg er ret krævende.. En HP W2207 føltes som en dårlig trådløs mus, hvor denne NEC føles meget mere ala CRT skærme..

Tager jeg så et window og flytter hurtigt frem og tilbage, kan man tydeligt se at billedet klippes..

Panelet er altså ikke hurtigt nok, men elektronikken er i højeste grad i orden.. (min mening)

Jeg spiller ikke selv andet end World of Warcraft, og til netop dette formål, kan man med fordel snyde og slå V-sync Fra.. Det gør at billedet godt nok klippes lidt når man flytter billedet hurtigt, men det føles meget CRT respons agtigt..

Man kan gøre samme i FPS spil, og det er skam ikke noget VILDT irriterende, (prøvede UT2004) man vender sig til det.. Altså at billedet bliver klippet.. Det er ikke lige slemt alle steder, det kommer an på farver, og om der er Lige linjer at se klipningen på..

Det er et faktum at ingen skærm i dag er god på alle områder, men syntes nu denne NEC yder godt på mange områder..

Ved rent billedkvalitet kan jeg ikke gøre mig meget klog, men denne skærm har noget nær ens farver overalt når man ser på en ensfarvet baggrund, hvor skærme med TN paneler absolut ikke er ens overalt grundet dårlig betragtningsvinkel-(også selvom man sidder lige foran)

Størelsen er lidt en smagssag.. Jeg syntes i starten at 20" var for lille til en opløsning på 1680x1050, her snakker vi tekst i windows, men efter ugers brug, er det allerede meget bedre.. måske ikke helt super godt, men i orden. (Men jeg er også ved at være gammel LOL)

Jeg købte skærmen som en vente-skærm, en skærm jeg må leve med indtil der kommer noget godt..

Til 1621,- fik jeg sygt meget for pengene.. Til 3500,- er det nok stadig en ok skærm, men nok ikke så nemt at leve med de problemer skærmen nu engang har.. Men altså, alle skærme har problemer på et eller andet område..

PS. Jeg er ikke ret god til at forklare mig, og slet ikke kort.. Håber du kan bruge noget af det..
Af MightyFuma
oki hvad er din mening så skal jeg så ud og ha den LG som i snakker om alle sammen ;:D

Kan bare ike forstå den er gør sådan der med at klippe. Det lyder da ikke som en god gamer skærm som der står den skulle være:S
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
muttleydk skrev:Tager jeg så et window og flytter hurtigt frem og tilbage, kan man tydeligt se at billedet klippes..

Panelet er altså ikke hurtigt nok, men elektronikken er i højeste grad i orden.. (min mening)

Det gør at billedet godt nok klippes lidt når man flytter billedet hurtigt, men det føles meget CRT respons agtigt..
Når billedet "klippes over" så er det ikke skærmens skyld. Det er noget der sker i dit grafikkort. Det er kun "haler" på vinduer mv. der kan stamme fra selve skærmen.

Når du slår V-sync fra, så beder du jo netop grafikkortet om IKKE at vise hele billeder, men derimod bare at spytte hele eller halve billeder afsted, som det nu har kræfter til.

Hverken i windows eller i 3D spil kan disse "tears" (som det hedder på engelsk) stamme fra skærmen.
Af MightyFuma
sidder med 3500kr på kortet så mon ikke jeg skulle snuppe en NEC har fundet ud af der er nogle folk der siger de ikke syntes det er helt så god til spil men hva det er vel op til folk selv hvad de kan lide....

er der nogle ting jeg skal være klar over ved den NEC eller er det bare og købe den også sæt den til også gå der ude af eller havde i nogle options man kunne sæt det efter så man fik et bedre billede på den ?

Sad og så på en Dell også de har med 2ms og 5ms men ved ikke hvor gode de er mon ikke de har TN med de tal da der ikke er andre der er nede i 2ms endnu...

Den ene af de dell jeg snakkede om:
Dell SP2008WFP
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alle skærme med 5 ms eller derunder har pt. TN paneler.

Rasmus har desværre ikke skrevet indstillingerne ned for den 20WGX2 han testede, men generelt var der lidt for meget blå og grøn i billedet. Øg kontrasten lidt og skru en del ned for lysstyrken.
Af MightyFuma
oki vender tilbage når jeg har fået den :D hvor meget skal den blå og grønne ned =
Af muttleydk
yakken skrev:
muttleydk skrev:Tager jeg så et window og flytter hurtigt frem og tilbage, kan man tydeligt se at billedet klippes..

Det gør at billedet godt nok klippes lidt når man flytter billedet hurtigt, men det føles meget CRT respons agtigt..
Når billedet "klippes over" så er det ikke skærmens skyld. Det er noget der sker i dit grafikkort. Det er kun "haler" på vinduer mv. der kan stamme fra selve skærmen.

Når du slår V-sync fra, så beder du jo netop grafikkortet om IKKE at vise hele billeder, men derimod bare at spytte hele eller halve billeder afsted, som det nu har kræfter til.

Hverken i windows eller i 3D spil kan disse "tears" (som det hedder på engelsk) stamme fra skærmen.

Kan ikke forstå du siger det er grafikkortet, der er intet at se på min CRT skærm, uanset opløsning og antal Hz.. har et (BFG 8800 gts 512 MB, G92 GPU)

Jeg har det ret skidt for tiden rent psykisk, så har ikke meget overskud til at sætte begge skærme til på en gang, og optage det med mit kamera og så uploade resultatet, men tog lige nogle billeder hvor det er tydeligt at se at billedet bliver klippet.. (slettede billederne da de var ret uskarpe, kan tage nogle andre senere engang)

Ang. V-sync i 3D, så er jeg klar over hvad det gør, og hvorfor billedet her bliver klippet, men selv med V-Sync Enabled er der ved lyse farver klipning..
----

Ved ikke om der er noget fusk med de billige NEC skærme der blev solgt, men det er 99% sikkert skærmen der klipper billedet..
----------

Ang indstillinger: Jeg har skruet meget ned for Lys, og en del ned for Kontrast, faktisk så meget at det ved film og spil er for meget.. men er nød til dette da den hvide farve ellers giver mig hovedpine! Men har så bare tilføjet lys ved video Overlay, og tilføjet lys i de spil jeg spiller..
Af MightyFuma
Øv nu er den udgået fra Edbpriser.dk

Hvad pokker skal man så gøre nu hehe når man nu var hookt på den :D

Det var da sjovt at den skulle udgå nu hvor jeg har bestemt mig.

kan dog købe Pro men tør man det og nogen der kan sige godt for nogle af de butikker hvor de sælger den...

http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=315131

HJÆLP!!

Hvad skal jeg så på udkig efter..

På Forhånd Tak

Fuma
Af BrunoB
MightyFuma skrev:kan dog købe Pro men tør man det og nogen der kan sige godt for nogle af de butikker hvor de sælger den...
HJÆLP!!
Hvad skal jeg så på udkig efter..
Come on O_O
Det kan sgu da ikke være så svært.
Du skal blot være glad for at Pro udgaven findes. For den er blot den nyeste udgave af NEC 20WGX2.
Jeg har den selv, og NEC har garanteret mig at der sidder samme superpanel i som i den gamle modello.
:p (B :p
Af MightyFuma
Hvad shop skal jeg så tag af dem der sælger dem så ville jeg bestille i dag da jeg er bange for at den bliver solgt :D

Kunne jo være du kendt en af de butikker :D
Af BrunoB
Jeg købte selv NEC´en hos SHG i Århus. De var hurtige og skideflinke. Men jeg har godt set, at der er nogle få der er sure på dem, fordi de har haft RMA besværligheder.
Men jeg har nærmest "lobhudlet" dem i et par andre tråde.
Frem med ordbogen :p :) :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ved reklamationer kan man jo også kontakte NEC. De har en servicepartner der henter og bringer udenom den butik du køber i.