01 mar 2008, 23:48
OK, jeg vil prøve at give min mening..
Jeg vil dog sige med det samme at jeg ikke er klar over om der er noget med min NEC som er anderledes på andre NEC 20WGX2 pro, jeg fik min til 1621,- med fragt fra Proshop (De havde ~14 til salg til denne pris) Så om der er noget fusk, ved jeg ikke, men skærmen så ny og uåbnet ud..
Da jeg fik skærmen til denne helt gale pris, kunne jeg så til gengæld også nemmere leve med ting der ikke er helt optimale..
Skærmen har en glossy overflade som gør at du kan se dig selv, på sort/mørke farver, du vender dig ret hurtigt til det, når prisen på skærmen var 1621,- havde jeg givet ~3500,- var den nok røget retur.. (da jeg er ret krævende)
Når jeg flytter musen i windows, føler jeg intet input lag, og igen, jeg er ret krævende.. En HP W2207 føltes som en dårlig trådløs mus, hvor denne NEC føles meget mere ala CRT skærme..
Tager jeg så et window og flytter hurtigt frem og tilbage, kan man tydeligt se at billedet klippes..
Panelet er altså ikke hurtigt nok, men elektronikken er i højeste grad i orden.. (min mening)
Jeg spiller ikke selv andet end World of Warcraft, og til netop dette formål, kan man med fordel snyde og slå V-sync Fra.. Det gør at billedet godt nok klippes lidt når man flytter billedet hurtigt, men det føles meget CRT respons agtigt..
Man kan gøre samme i FPS spil, og det er skam ikke noget VILDT irriterende, (prøvede UT2004) man vender sig til det.. Altså at billedet bliver klippet.. Det er ikke lige slemt alle steder, det kommer an på farver, og om der er Lige linjer at se klipningen på..
Det er et faktum at ingen skærm i dag er god på alle områder, men syntes nu denne NEC yder godt på mange områder..
Ved rent billedkvalitet kan jeg ikke gøre mig meget klog, men denne skærm har noget nær ens farver overalt når man ser på en ensfarvet baggrund, hvor skærme med TN paneler absolut ikke er ens overalt grundet dårlig betragtningsvinkel-(også selvom man sidder lige foran)
Størelsen er lidt en smagssag.. Jeg syntes i starten at 20" var for lille til en opløsning på 1680x1050, her snakker vi tekst i windows, men efter ugers brug, er det allerede meget bedre.. måske ikke helt super godt, men i orden. (Men jeg er også ved at være gammel LOL)
Jeg købte skærmen som en vente-skærm, en skærm jeg må leve med indtil der kommer noget godt..
Til 1621,- fik jeg sygt meget for pengene.. Til 3500,- er det nok stadig en ok skærm, men nok ikke så nemt at leve med de problemer skærmen nu engang har.. Men altså, alle skærme har problemer på et eller andet område..
PS. Jeg er ikke ret god til at forklare mig, og slet ikke kort.. Håber du kan bruge noget af det..
Computer 1: NEC 20WGX² Pro
Computer 2: Philips 230WP7NS