Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
I aftes var det en bug hvor man kunne købe PS5 versionen af Cold War for 75kr. Jeg nåede det dog ikke. Men spillet er nu sat ned til 451kr fra 599. Tilbuddet slutter d 6/1

Jeg kan se på AVS at nogle modtog bestillinger i England fra Coolshop i onsdags og skal bruge en strømadapter. Så det ser ud til at der var købere fra udlandet den dag.
Brugeravatar
Af bbplayer
Alex B skrev: 18 dec 2020, 08:04
TBC skrev: 18 dec 2020, 05:41 next-gen konsolversionen er ikke ligefrem noget god reklame for PS5
Der er ikke udkommet next-gen versioner endnu. Kun PS4 og XBone versioner er udgivet.
Man må vel konkludere at en Xbox Series X og PS5 afspilning af c2077 er nextgen, hvis den samme opsætning ikke fungerer som standard på en ps4pro eller xbox one x?

Lige meget hvor lidt eller meget mere de nye kan, så kan de allerede mere og afspille spillet med højere performance, end de gamle maskiner. Derfor må de jo være nextgen , selvom udviklerne tager performance og RT i brug, til en start.
Af Alex B
Ved ikke helt, hvad du mener. :)

Den udgave du kan købe er PS4 udgaven. Den virker også til PS5 via bagud kompatibilitet.

Der kommer en decideret PS5 udgave senere.

Defor kan PS4 spillet næppe være dårlig reklame for PS5. :)
Brugeravatar
Af bendix
hugosarang skrev: 18 dec 2020, 18:50 Hey jeg overvejer ps5 men pga dårlig placering overvejer jeg trådløs hdmi men er det egentlig muligt? Kan man tilsluttet en konsol og få hdmi 2.1 trådløst :)
Nope, det er ikke muligt. Er dit tv vægmonteret? Hvis nej kunne PS5 måske hænge på væggen bag tvet
Brugeravatar
Af bendix
Efter at have spillet Fortnite i 120fps et par dage er jeg gået tilbage til 60fps og 4k. Syntes egentlig ikke det rigtigt gjorde noget ekstra. Måske mine øjne ikke kan se de øgede fps. Men detaljegraden med 60fps er mere tiltalende.
Brugeravatar
Af TBC
Alex B skrev: 18 dec 2020, 08:04
TBC skrev: 18 dec 2020, 05:41 next-gen konsolversionen er ikke ligefrem noget god reklame for PS5
Der er ikke udkommet next-gen versioner endnu. Kun PS4 og XBone versioner er udgivet.
Jo det er der. Vi har bare ikke set den sidste endnu. Jeg ved ikke hvad din beef er siden vi skal ind i den slags ligegyldige semantik, der bare fuldstændigt misser min pointe. Men ok, lad og tage det: For det første er der jo allerede PC versionen. Og for det andet så er den første af hvad man kalder next-gen upgrade på konsolerne også allerede ude på den nye konsolgeneration. Det er den aktuelle updaterede version til next-gen konsolerne PS5 og Series S/X med bedre opløsning og performance over last-gen versionerne der kan spilles på disse konsoller. På Series X er der endog kommet både en performance og en quality mode i den forbindelse, mens PS5 kun lader til at have fået en performance version i første omgang. Series S har f.eks. også fået ambient occlusion tilføjet i den første next-gen update. Der kommer så siden hen også hvad man omtaler som en second next-gen update til konsollerne, som så i en eller anden udstrækning, afmålt til konsolhardwarens formåen, forventes at indkoorporere både forbedringer og yderligere features allerede kendte fra den eksisterende PC version - I den forbindelse vil det så også være rimeligt at forvente at PS5'eren, sammen med Series X, får en opdateret og forbedret quality mode - og så tror jeg vi ser Cyberpunk tilbage i PS store igen.

Men hvorom alt er, så misser du hvad der egentligt var pointen som er, at den version af Cyberpunk 2077 der aktuelt er spilbar på PS5 via den aktuelle første next-gen update ikke udgør nogen god reklame for PS5'eren og det derfor imho slet ikke er så overraskende at Sony handler som vi har set, ind til en mere finpudset og optimeret version kan se dagens lys. For Sony kan jo ikke være interesserede i at få deres nye konsol associeret til den aktuelt spilbare PS5 version der fremstår meget nedskaleret i forhold til ikke alene PC men også series X versionerne, men f.eks langt færre folk på gaden og andre hardwarebesparelser. Så det giver imho god mening at fjerne den, for at beskytte sit brand og "sikre en høj grad af forbrugertilfredshed" som Sony udtrykker det, ind til der er en mere finpudset update inkl. en quality mode.
Brugeravatar
Af Naiera
Jeg håber virkelig at de prioriterer klippefast 60 fps med opdateringerne til XSX fremover, og så lader grafikken blive så god som den nu kan blive, indenfor de rammer. Jeg er sikker på at PS5-udgaven kan blive ligeså fin.
Senest rettet af Naiera 20 dec 2020, 05:24, rettet i alt 1 gang.
Af Alex B
TBC skrev: 19 dec 2020, 02:19 Jo det er der. Vi har bare ikke set den sidste endnu. Jeg ved ikke hvad din beef er siden vi skal ind i den slags ligegyldige semantik, der bare fuldstændigt misser min pointe.
Beklager, tror ikke jeg er skarp nok i internet-retorik til helt at begå mig i dette. Så sandelig ikke min plan at træde nogen over tæerne.

Men CP2077 er ikke officielt udgivet på PS5 og XBseries.

Det er tilgængeligt via bagudkompatibilitet, ligesom alle andre PS4 spil, men er ikke optimeret til konsollens hardware.

Prøver ikke at skabe splid eller "have beef", men et hurtigt Google kan bekræfte at dette er sandt.

Håber ikke dette virker fornærmende. Absolut ikke min hensigt!
Brugeravatar
Af TBC
Alex B skrev: 19 dec 2020, 07:30
TBC skrev: 19 dec 2020, 02:19 Jo det er der. Vi har bare ikke set den sidste endnu. Jeg ved ikke hvad din beef er siden vi skal ind i den slags ligegyldige semantik, der bare fuldstændigt misser min pointe.
Men CP2077 er ikke officielt udgivet på PS5 og XBseries.

Det er tilgængeligt via bagudkompatibilitet, ligesom alle andre PS4 spil, men er ikke optimeret til konsollens hardware.
Prøv at læse mit forrige indlæg igen. Der er ikke tale om afvikling via regulær 1:1 bagudkompatibilitet, men om next-gen updates der gør at spillet kan afvikles med andre parametre og bedre på next-gen konsollerne end via regulær bagudkompatibilitet, ved at det på next-gen konsollerne har sin egen next-gen updateversion. Selv om mange af kvalitetsindtillingerne så i next-gen update version 1 er delte imellem P45 Pro og PS5. Den første next-gen update har f.eks låst op for 60 fps på PS5 og har tilføjet valget imellem performance og qualitymode på Series X. Series S har yderligere fået tilføjet ambient occultion. Man kan ikke installere og spille next-gen updates og det den låser op for på last gen, så der er IKKE tale om regulær 1:1 bagudkompatibilitet, men om next-gen updates. Der kommer så en next-gen update 2 senere, der forventes at låse op for flere af de features der kendes fra PC versionen, inkl. formentlig en eller anden lavere grad af raytracing. Denne next-gen update 2 vil lige som den aktuelle next-gen update 1 (den der sutter røv) heller ikke kunne afvikles på last gen konsoller, lige som next-gen update 1 heller ikke kan det. https://www.denofgeek.com/games/cyberpu ... explained/ selv om jeg godt kan forstå forvirringen da nærværende PS5 next-gen update ikke bringer meget til torvet sammenlignet med PS4 pro versionen, ud over 60 fps og mange derfor helt ekslusitvt vælger kun at omtale og forstå den kommende 2021 next-gen update 2 som den egentlige rigtige PS5/Series X" versioner, da den forventes at få aktiveret en eller anden lavere grad af next-gen features som Raytracing, optimerede loadtider mv og der således endelig da i 2021 vil være tale om en version der markerer en langt større forskel til last-gen konsollerne end nu, så er det stadig en next-gen update version 2. Så altså: Spillene kan spilles via updates (ikke bagudkompatibilitet) allerede på både PS5 og Series X i via updates der er unikke for next-gen konsollerne, ikke afvikles via regulær bagudkompatibilitet og ikke er spilbare på last-gen konsollerne. De er ufærdige og de sutter røv, så meget røv at mange slet ikke omtaler next gen update 1 man udelukkende har fokus på at der vil komme en next-gen update 2 senere i 2021 (plus/minus forsinkelser) som man så endelig vil kalde en PS5/Series X version. Men igen, det er ren ligeyldig semantik, der blot afleder fra min pointe: Det giver imho god mening at Sony har trukket spillet tilbage fra Store ind til en mere finpudset version bliver klar, da den aktuelle version jo ikke udgjorde nogen god reklame og jeg sagtens kan se hvorfor man vil beskytte sit nye brand fra det - hvilket i bund og grund var den egentlige pointe.
Naiera skrev: 19 dec 2020, 05:17 Jeg håber virkelig at de prioriterer klippefast 60 fps med opdateringerne til XSX fremover, og så lader grafikken blive så god som dem nu kan blive, indenfor de rammer. Jeg er sikker på at PS5-udgaven kan blive ligeså fin.
Det ville undre mig hvis der ikke kommer både en performance (60 fps) og en qualitymode (30 fps, med en eller anden grad af raytracing) til begge konsoller - Og det bliver faktisk spændende hvor meget og hvilke grafiske settings de bliver i stand til at squezze ud af optimeringerne - Mon ikke også der sidder både Sony og Microsoft teknikere/konsulenter og understøtter udviklingen as we speak?
Brugeravatar
Af bbplayer
Alex B skrev: 19 dec 2020, 07:30 Men CP2077 er ikke officielt udgivet på PS5 og XBseries.
? Så når der står Xbox Series X edition på min æske, så mener du jeg lyver? Skal du ikke forsøge at finde på nogle nye forklaringer, selv youtube videoer af X series spillet er anderledes end det du ser på gamle konsoller, så selvom det du mener ikke udnyttes ikke er der, så er der alligevel noget som de gamle maskine ikke kunne, måske ikke nok .
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 236