Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
Fedt at høre der trods alt er nogle som er begyndt at få leveret nogle konsoller fra forskellige steder. Der er da håb og at nogle af os andre kan få i starten af den nye år så..:-)
Af dannydd
Alex B skrev: 06 dec 2020, 07:16
dannydd skrev: 05 dec 2020, 21:46 Jeg har et ordre nr ca 300 før men intet hørt fra coolshop. :( på digital version
Flad! Er status stadig bare "accepteret"?
Ja, forestillere mig at de have så travt at dem så kan afhente bliver først ekspederet. Hvis jeg er heldig så kommer det inden jul
Af aalb1970
Alex B skrev: 06 dec 2020, 07:35
bendix skrev: 05 dec 2020, 22:38 Ifølge Vincent Teoh skulle PS5 stå på RGB limited og Sort level på lav på selve C9

Men når RGB står på limited på PS5 forsvinder lyden, står PS5 på automatisk er alt godt. Jeg forstår ikke det påvirker lyden
Hvorfor skulle den stå på RGB limited? Understøtter C9 ikke hele RGB spektret?
RGB full er kun relevant, hvis tilslutter en PC til skærmen.
Brugeravatar
Af bendix
Jeg er lidt i tvivl om hvordan HDR skal kalibreres korrekt.

Ifølge Vincent Teoh skal de hvide bokse clippes, dvs at solen skal ikke være synlig i boksen.

Når jeg så kommer til den sorte boks for sort niveau, så mener han også at den skal klippes helt ned men det anbefales kun i rum der har reference i forhold til afspilning af HDR (mørkelagt) indhold men sådan spiller jeg ikke. Skal solen så være "barely visible" på det punkt?
Af aalb1970
Alex B skrev: 07 dec 2020, 09:21
aalb1970 skrev: 07 dec 2020, 09:03 RGB full er kun relevant, hvis tilslutter en PC til skærmen.
Indstillingen på PS5 er vel uafhængig af, hvilke andre enheder, der er sluttet til TV’et...? :o
RGB full er kun relevant for PC og/eller skærme, der er designet til RGB full som f.eks. en PC monitor.

En PS5 er ikke en PC, og et C9 er ikke en PC monitor, hvorfor RGB limited er den rigtige indstilling for både konsol og tv.

Tilføjelse:
Selvom både et C9 og en PS5 er i stand til at vise RGB full er der intet at vinde ved at vælge RGB full. PS5 spil, herunder alt indhold i HDR, afvikles i RGB limited (16-235), og uanset indstilling skiftes automatisk til RGB limited, når der afvikles indhold i HDR. Indhold i SDR kan teknisk set godt vises i RGB full, men der er tale om RGB limited (16-235) der presses ind i RGB full (0-255) container, hvilket kan give utilsigtede negative effekter i form af ekstra banding.
Senest rettet af aalb1970 07 dec 2020, 09:37, rettet i alt 1 gang.
Af Beckham
dannydd skrev: 07 dec 2020, 08:05
Alex B skrev: 06 dec 2020, 07:16
dannydd skrev: 05 dec 2020, 21:46 Jeg har et ordre nr ca 300 før men intet hørt fra coolshop. :( på digital version
Flad! Er status stadig bare "accepteret"?
Ja, forestillere mig at de have så travt at dem så kan afhente bliver først ekspederet. Hvis jeg er heldig så kommer det inden jul
Der er selvfølgelig håb endnu. Men du skal måske ikke sætte forventningerne alt for højt. Virker ikke til at de har helt styr på køen. Flere herinde har været i kontatkt med kundeservice og nogle har kunnet få svar, mens de ved andre intet har kunnet sige omkring hvor du er i køen.
Af DanielPT
Så lige Linus Tech tips ps5 review. Sony skal altså holde op med at proppe PS+ ned i halsen på en. Jeg ønsker det ikke. Og så kan man ikke lave save games backup til USB? Håber jeg de retter.
Af Alex B
aalb1970 skrev: 07 dec 2020, 09:30 Selvom både et C9 og en PS5 er i stand til at vise RGB full er der intet at vinde ved at vælge RGB full. PS5 spil, herunder alt indhold i HDR, afvikles i RGB limited (16-235), og uanset indstilling skiftes automatisk til RGB limited, når der afvikles indhold i HDR. Indhold i SDR kan teknisk set godt vises i RGB full, men der er tale om RGB limited (16-235) der presses ind i RGB full (0-255) container, hvilket kan give utilsigtede negative effekter i form af ekstra banding.
Tak for uddybningen. :)
Brugeravatar
Af bendix
DanielPT skrev: 07 dec 2020, 11:50 Så lige Linus Tech tips ps5 review. Sony skal altså holde op med at proppe PS+ ned i halsen på en. Jeg ønsker det ikke. Og så kan man ikke lave save games backup til USB? Håber jeg de retter.
Proppe ned i halsen? PS plus er da et udmærket tilbud hvis man ønsker at spille en del udmærkede titler for helt ned til 35kr om måneden oveni kan man for 35kr få EA pass til en masse lækre titler der. Men i interfacet på PS5 ser jeg slet ikke reklamer som er presserende.
Senest rettet af bendix 07 dec 2020, 13:53, rettet i alt 1 gang.
Af Rabatman
Som et lille curiosum, fik jeg ligeledes besked fra elgiganten igår, at det var på vej. Der er oprettet track and trace,men den er endnu ikke afleveret til Bring.. et døgn efter..

Det må godt nok være mange der er blevet leveret med den ekspeditions tid, eller så mangler de blot papkasser at pakke dem ned i..

Men med lidt held, så den på vej...
Af Alex B
Det tog 3 døgn fra jeg fik besked fra Bring om print af pakkeseddel til den rent faktisk var registreret på depotet.

Tror Bring plus forhandlere har travlt.
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 236