Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JHSI
elcom skrev: 17 nov 2020, 17:11 Har lige fået mail fra Elgiganten, de forventer først min kommer i starten af December nu. Forudbestilte på launch dagen. Den digitale udgave.

De skriver det er "få" som ikke får på torsdag...
Samme her. Min ordre er fra 10.07 d. 18. September. Træls. Hvis andre har bestilt via Elgiganten må i da gerne give input til version, tidspunkt og om i får.
Brugeravatar
Af elcom
JHSI skrev: 17 nov 2020, 17:20 Samme her. Min ordre er fra 10.07 d. 18. September. Træls. Hvis andre har bestilt via Elgiganten må i da gerne give input til version, tidspunkt og om i får.
Min er også fra 10:07 d. 18/9 digital only
Brugeravatar
Af bbplayer
bendix skrev: 17 nov 2020, 16:13 Poshop har netop skrevet til mig at ingen kunder får en konsol i 2020 fra proshop"

Nej, ingen Proshop kunder modtager en Playstation på 5 på torsdag til lanceringen, og som det ser ud nu er der ingen kunder som modtager en Playstation 5 i år.
Måske kan du citere email her på forum.

Det kunne måske være at dagspressen EB/BT eller DR/TV2 kunne finde på at tage nyheden op, chancen er nok EB/BT?
bendix skrev:Ja helt vildt ringe, er det noget Flatpanels forsøger at få en forklaring på?
Som sagt, så har vi forsøgt at då en kommentar, men der er radiotavshed indtil videre.
Brugeravatar
Af bendix
Torben Rasmussen skrev: 17 nov 2020, 18:26
bendix skrev:Ja helt vildt ringe, er det noget Flatpanels forsøger at få en forklaring på?
Som sagt, så har vi forsøgt at då en kommentar, men der er radiotavshed indtil videre.
Tak, det var mere møntet på Nordisk Film som distributør.

Det var nærmere rettet mod Proshop koncernen og hvad der egentlig foregår. Folk der har bestilt 3-4 mdr før andre som valgte Bilka, Føtex, Power,Elgiganten og Coolshop står uden konsol resten af 2020 hvis de valgte Proshop.

Proshop fortæller blot til deres kunder at de ikke forstår at andre kan tilbyde PS5 da citat "der er kun en leverandør i Danmark" .

Men hvorfor så vælge at have forudbestillinger flere måneder før andre butikker?

Hvorfor får Proshop levet nul konsoller?

Hvor længe har Proshop vidst det? (Jeg tvivler på man har taget forudbestillinger i flere måneder uden en konkret plan)

Hvad foregår der egentlig? Og hvad med alle pengene?
Af Stinger
Godt spørgsmål.

Proshop har jo ikke taget nogle penge fra kunderne. Dem hæver de først ved afsendelse. Og de har sikkert ikke betalt Sony da man ofte først betaler når man modtager varelageret.

Men det virker skørt at Nordisk Film kan levere til Power, Elgiganten, Coolshop, Salling (Bilka og Føtex) og sikkert andre men ikke Proshop.

Hvis der ikke var nok konsoller til alle så havde alle vel fået 10-20% færre. Virker skørt at alle andre får alt hvad de har bestilt men Proshop ingen får.

Mon de er blevet bevist nedprioriteret af en årsager, eller mon det er så simpelt som at Proshop selv har fucket up. Måske glemt at bekræfte deres bestilling hos Sony inden en deadline, eller helt glemt at sende den ind?
Brugeravatar
Af Huleboer
Umiddelbart vil mit bud være at det er fordi NFI (nordisk film interaktive) vælger at forfordele butikker. Det har altid været mit indtryk at webshops har haft sværere ved at få produkter til launch fra dem.
Lidt lige som apple, der prioriterer deres egen webshop først, dernæst mobil operatører, så butikker og til sidst webshops.
Er der nogen der har hørt noget fra Dustin idag? Jeg har godt nok kun lige bestilt mandag og har ikke store forhåbninger. Men det kunne være rart at få en estimeret dato.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Af Stinger
Så har Føtex afsendt min PS5 fra deres lager i Århus.

Super godt gået nået jeg først bestilte i starten af oktober!

Spændt på at høre fra Dustin og Proshop i dag. Mon svaret forsat er; “Sony har udskudt hele launchen så vi forstår ikke hvordan -alle- andre kan levere”

Hvis de virkelig bare er blevet nedprioriteret er de jo uden skyld og kan bare melde det ud.

Deres nuværende svar er pinlige og løgnagtige. Det lugter stærkt af, at de forsøger at få folk til ikke at slette deres ordre hos dem. (I kan ikke få dem andre steder Sony har udskudt lanceringen i hele DK)
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 231