Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. :)

Jeg skal investerer i en Sony KDL-46X3000 her inden den nærmeste fremtid.

Mit nuværende TV jeg har nu og spiller playstation 3 med er Sony KDL-26U2000 som jeg købte for godt 2 år siden.

Mit spørgsmål er meget simpelt: Hvor meget forskel vil jeg kunne se i billed kvaliteten, når jeg spiller ps3 (KUN spiller) på det nye 46X3000 i forhold til 26U2000?

Håber i kan give et fingerpeg. Jeg ved det er 2 "kontrast" sammenligninger, da U modellen er den dårligeste og X modellen er den bedste. Men kunne stadig godt tænke mig at vide, hvor stor forskel der vil være i billedkvalieten ;;)

På forhånd tak.

Mvh
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg vil sige, at du kan opleve en kæmpe forskel. Alene det aspekt, at der sammenlignes en 26 tommer og en 46 tommer, betyder et kæmpe løft i billedoplevelsen.

Billedmæssigt formår X3500 også at give dig en detaljegrad, som du nok aldrig har set på din U2000 og jeg vil tro, at du oplever velkendte spil ganske anderledes på 46X3500. :)

Jeg har sevl spillet PS3 på det eksemplar af 40X3500 jeg lånte i forbindelse med testen og det var en super kombination.
Af jalle2
Kay! Nice at høre :) Hvad spil har du prøvet med 40x3500 og ps3? Var der nogle forskel i billed kvaliten på de enkelte spil eller var de alle bare helt kanon?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jamen de så som sådan fine ud. I enkelte spil var farvemætningen en smule for høj, men det skyldtes de standardindstillinger, som jeg kørte med på 40X3500 i starten af perioden.

Jeg spillede blandt andet Fifa 2008, Dirt, MotorStorm og Kane & Lynch. Jeg falder dog ikke i svime over den generelle kvalitet af spillenes grafik, men man kan jo se frem til spil som f.eks. GT5. Og det kan jo slet ikke spilles på din nuværende 26 tommer - det er alt for småt ;)
Af jalle2
Præcis! det var netop også trailers i 720 hd gt 5 der var startskuddet, til at jeg bestemte mig til at skulle have sonys topmodel i 46" Full hd (Kommer til at sidde 1,8 meter derfra som stemmer fantastisk godt overens med jeres beregner på siden her), fordi "Det SKAL jeg bare opleve (GT 5)".

Så oplevelsen vil blive en helt anden med et 46 x 3000 end et lille u2000? både billed og spil mæssigt?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Billedmæssigt er der ingen tvivl. Spilmæssigt vil jeg personligt også mene, at der er ret væsentlig forskel.
Nu har jeg for det meste testeksemplarer af Tv i forskellig kvalitet og forskellige størrelser stående, og jeg oplever helt bestemt en større fornøjelse i spillene, når jeg spiller på de store og gode skærme.
Af jalle2
Okay cool nok. Glæder mig til at se hvordan d bliver :)

Tak for responsen.
Af jalle2
Skal ske sir! 8)