Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
Rasmus Larsen skrev: 10. nov 2020, 06:00 VRR kan vel godt være der? Kan jo blot skyldes, at ingen af spillene pt. understøtter det. Der var som bekendt ikke VRR på PS4, så der er intet bagkatalog pt.
VRR er på system niveau på xbox jeg så også Vincents video med hans formodninger. Når AAA titler ved launch ikke understøtter det skal vi nok se langt efter de funktioner. I det hele taget er det ekstremt mangelfuldt med HDMI 2.1 funktioner og jeg tror mange der har købt nyt tv for at være klar til næste generations konsoller føler sig lidt snydt når det omhandler PS5.

Ingen ALLM
Ingen VRR
Ingen Dolby Vision
Apropos billedfrekvens og spil. The Last Guardian kan kun køres i 60fps på PS5, hvis man har PS4-skiven. Det er fordi den digitale udgave af spillet blev patched til at køre 30fps fast: https://www.polygon.com/2020/11/9/21556 ... 0-fps-disc

Det er naturligvis muligt, at der senere kommer en patch, som låser billedfrekvens op igen.

Det siger lidt om spildesign på PlayStation. Xbox-økosystemet er pt. bedre gearet til at rykke mod VRR fordi det også var supporteret af sidste konsolgeneration (og udviklerne dermed begyndte at implementere det). Det hele skal nok komme, men det vil tage tid.
bendix skrev: 10. nov 2020, 08:48Ingen ALLM
Sony har udviklet eget alternativ til ALLM. Det virker på alle deres nyere TV (længere tilbage end ALLM går i almindelighed) samt en del LG TV. Bruges allerede i PS4.

Ulempen ved Sonys system er, at det ikke kender forskel på spil og medie-apps på PS5. Fordelen er at det virker tilbage på ældre generationer TV.
De reviews jeg har læst, hvor folk skifter mellem performance og visuals beskriver, at det er meget svært at gå tilbage til 30 fps når man først har kørt 60. Jeg tror også, at jeg vil prioritere 60 fps, selvom raytracing ville være lækkert.
Af aalb1970
Ift. 30 fps er der stor forskel fra spil til spil. Nogle spil er så godt optimeret, at 30 fps virker flydende. Det synes jeg generelt gælder for spil som Ghost of Tsushima, Spiderman og andre first party Sony titler. Hvis Miles Morales føles som Spiderman i 30 fps, vil jeg nok vælge 30 fps for at få raytracing.
Brugeravatar
Af bendix
Jeg håber at Visual mode er den jeg sværger til i Miles Morales. Jeg syntes de comparison videoer jeg har set omkring on/off er ret markante men omvendt er det jo heller ikke sikkert at videoen er optaget i 60 fps og jeg derfor ikke oplever fps forskellen fra 30 til 60

Men jeg er nu stadig skuffet, jeg havde forventet mindst 4k 60fps og Raytracing ved en lanceringstitel fra Sony.
Måske jeg havde for høje forventninger
Brugeravatar
Af bendix
Torben Rasmussen skrev: 10. nov 2020, 17:09 Nå, Dustin har skrevet, at de ikke kan sige hvornår min bestilling bliver klar. Fedt.
Great, er det helt utænkeligt at der kommer en ekstra stak her ugen op til som er reserveret til her og nu køb?

På nogle udenlandske forums tænkes der I at sidde klar kl 23:59 dagen inden launch. Men jeg har ikke hørt noget officielt om der bliver leveret ekstra, med fokus på onlinesalg selvfølgelig jævnfør Sony covid politik.
Af Beckham
bendix skrev: 10. nov 2020, 17:20
Torben Rasmussen skrev: 10. nov 2020, 17:09 Nå, Dustin har skrevet, at de ikke kan sige hvornår min bestilling bliver klar. Fedt.
Great, er det helt utænkeligt at der kommer en ekstra stak her ugen op til som er reserveret til her og nu køb?

På nogle udenlandske forums tænkes der I at sidde klar kl 23:59 dagen inden launch. Men jeg har ikke hørt noget officielt om der bliver leveret ekstra, med fokus på onlinesalg selvfølgelig jævnfør Sony covid politik.
Skal man sammenligne med Xbox launchen, så må svaret være nej. Virker ikke til at der har været noget at hente på den front idag.
bendix skrev:En udmærket og lidt mere "voksen" sammenligning af 30-60fps og raytracing
Fedt. Måske man skulle starte med High Fidelity versionen alligevel.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 227