Nu har jeg givet mig, og gik ind og afprøvede dine billeder på mit C6, og jo, jeg har også grønne striber som er statiske på præcis samme position , som før på rød baggrund. Det er BI , og det er problemet som altid har været på vores ældre 6 og 7 serie skærme. Det er statiske sekvenser og oftest nok undertekster for mig, for dig har du set på noget ofte nok, som ikke er der altid men er der nok til at krystaller ødelægges over tid. Jeg tror det er kanal5 og DR chromecast / youtube som viser tekster med boks om, ved ikke hvor ellers men ellers er årsagen i det man ser. om det er Bluray eller andet, ander det ikke.
Hvis noget, så burde LG bare have anerkendt problemet som er der på 6 og 7 skærme, og byttet dem men klart nok, er der nogle som mig, som smider den i et soveværelse og bruger den sjældent og ikke ser problemet ofte nok, så gider folk jo ikke klage, jeg har ikke gjort det.
Jeg fik fjernet mit Kanal5 logo men striberne nederst er der men ser dem da kun fordi vi river op i problemet her på forum og jeg skal gå ind og se på dem
Men min skærm har samme fejl, dette er "bare" BI , men klart nok, afhængig af baggrund man ser det på, så kan man tro en masse andet, som først udtrykt i overskrift og begrundelse men det er altså bare det som det er. Burn-in og et kendt problem.
Så trækker jeg gerne problemet jeg oprindelig beskrev, for det var nok mere bare overskrift som tydede på en anden fejl end BI men er det så ikke.
PS: Man kan se billeder i browser på LG tv, så kan man køre hen over dem, og selv se om ens gamle OLED også viser grønne striber, bare selvfølgelig ikke kun dem på billede men dem du kører hen over når billede vises. Det er meget tydelige grønne skygger ;(
Din årsag om bundkort som bliver varm, og komponenter kan ødelægge skærmen kan godt være men så har andre jo forklaret et par blæser kan fjerne BI, det er da fedt hvis bare man gad for flere år siden, og hvorfor LG ikke satte blæsere i, som plasma skærme havde før i tiden for nok at løse deres BI problemer.