Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JiSi
Hej,

Jeg har læst Rasmus' anmeldelse af CX, og har lidt tvivl/spørgsmål jeg håber I kan hjælpe mig med:

webOS:
Hvor stor en ulempe er det, at LG ikke tilbyder versionsopdateringer? Vi har ikke flow, men benytter udelukkende Apple TV 4K boks til diverse streamingtjenester.

Burn-in:
Er I bekendt med nogle praktiske erfaringer mht. burn-in på CX? Vi vil, som nævnt, benytter det til streaming (serier, film og nyheder) og med tiden også Playstation 5, tror jeg. Derudover ser jeg også lidt sport, så som fodbold.

Vægophæng:
Det mest optimale vil selvfølgelig være GX, men gider ikke ofre SÅ mange penge :). Jeg var nede og se på CX i går, og kan se at underdelen er rimelig dyb. Er der nogle vægophæng som I kan anbefale, for at få det så tæt på væggen som muligt (LG's egne, Vogel, andre)?

Hvor tæt kan man overhoedet få den på væggen med de bagudvendte stik?

Jeg vil helst gerne benytte RJ45 stikket fremfor wifi. Er der nogen forskel på det bagudvendte HDMI stik, fremfor dem der vender ud mod siden?

Sonos Arc:
Jeg vil gerne benytte TV'et med Sonos Arc, da dette TV lader til at have eARC. Tænker I det vil være et okay match?

På forhånd tak :)

Mvh
Jimmi
Brugeravatar
Af bbplayer
WebOS: Du får ikke Opgraderinger, der tilbydes versionsopdateringer til sikkerhed og andet løbende igennem flere år efter udgivelse, FP har engang imellem lidt svært ved at skelne en opgradering og en software opdatering som sikkerhedsopdateringer.
Den simple: Når du opgraderer din ATV4K til ny boks, så er det jo ikke en firmware opdatering du taler om.

Burn-IN: Ingen har de års erfaring endnu, og efter sigende skulle LG have introduceret tiltag som minimerer risiko for BI som kendt fra tidlige modeller.

Vægophæng: Da de fleste LG OLED skærme har en fed bagside i bund, så kan du nok regne ud at bagudvendt hdmi og endda med bøjning ingen betydning vil få.
På billede kan du se noget bøjning af ledning vil forekomme men det vil blive mm du taler om som betyder noget.
Brug af fladkabel på RJ45 og HDMI kan afhjælpe din bekymring.
Billede
Alle HDMI på LG understøtter samme standard som jeg husker det, som om du dropper et bagudvendt stik, vil ingen betydning få, udover for antal forbundne enheder, hvor du dropper en port.
Af JiSi
bbplayer skrev: 02 nov 2020, 10:50 WebOS: Du får ikke Opgraderinger, der tilbydes versionsopdateringer til sikkerhed og andet løbende igennem flere år efter udgivelse, FP har engang imellem lidt svært ved at skelne en opgradering og en software opdatering som sikkerhedsopdateringer.
Den simple: Når du opgraderer din ATV4K til ny boks, så er det jo ikke en firmware opdatering du taler om.

Vægophæng: Da de fleste LG OLED skærme har en fed bagside i bund, så kan du nok regne ud at bagudvendt hdmi og endda med bøjning ingen betydning vil få.
På billede kan du se noget bøjning af ledning vil forekomme men det vil blive mm du taler om som betyder noget.
Brug af fladkabel på RJ45 og HDMI kan afhjælpe din bekymring.
Billede
Alle HDMI på LG understøtter samme standard som jeg husker det, som om du dropper et bagudvendt stik, vil ingen betydning få, udover for antal forbundne enheder, hvor du dropper en port.
Nej, netop. Det var faktisk også derfor jeg spurgte; om jeg netop ikke kan være ligeglad med nye/opdateret features i webOS, da jeg alligevel primært benytter Apple TV boksen. Helt fint, at man fortsat kan få security patches - eller nærmere forventeligt.

God idé med RJ45 fladkabel - det kendte jeg ikke til.
Brugeravatar
Af bbplayer
JiSi skrev: 02 nov 2020, 15:41 God idé med RJ45 fladkabel - det kendte jeg ikke til.
:) Det kan også være en frø , jeg har ikke set dem, kun rj45 med bøjet stik så kabel ikke fylder meget, du kan dog få CatX kabler i mange variant og det behøver ikke være 5mm tykt :) så begynder det jo at være godt nok. RJ45 er par snoet inde i, så hvor lidt man kan få dem til at fylde ved jeg ikke.

edit: Nå, jeg retter mig selv, RJ45 fladkabel findes.
https://www.pricerunner.dk/pl/263-42630 ... ign-Priser