Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mads-3
hej, jeg skal have en ny computer, og ny skærm, der er ikke vildt meget plads, så en fladskærm ville være dejligt, men de plejer bare ikke at være så gode, de billige modeller, eller hvad?
jeg skal spille rimelig grafikkrævende spil.
men hvis jeg skulle have en fladskærm skulle det måske være denne...
http://topdata.dk//product.asp?product= ... b=0&page=1

men jeg har bare også klunset en skærm, men er usikker på om stikket passer til nyere computere. du kan se det her: www.faggot.frac.dk

tak.
Af mads-3
kom nu med nogle svar :p
jeg så en mycom skærm i bilka, til 740kr, har den DVI? eller er det ikke nødvendigt? jeg aner intet om det...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
1. Rolig nu. Som jeg skriver i guiden øverst, så bør du give folk en dags tid til at svare på dit indlæg. Utålmodighed belønnes ikke!

2. Som jeg (også) skriver i guiden, så kan vi ca. bruge din overskrift til ingenting. 80% af indlæggene herinde omhandler køb af ny skærm, så du må finde på noget mere sigende næste gang.

3. Til 740 kr. får du ikke DVI. Det garanterer jeg for. Og til den pris får du nok også en af de dårligste skærme på markedet, som med stor sandsynlighed kun vil tilfredsstille ekstremt tolerente personer uden krav til billedkvalitet eller behov for at spille.

4. Der er heller ikke DVI stik i den KTC skærm du har kig på og hvis den fastlægger dit budget, så er du ikke så godt stillet mht. egnethed til spil.

5. Du bør måske gøre det klart hvad du ønsker at bruge på en ny skærm i stedet for at skyde i blinde, så har vi en bedre chance for at lede dig i den rigtige retning.

6. Er de der pins i skærmstikket firkantede? Hvis ja, så kan du nok ikke mokke din ind i dit VGA stik, men umiddelbart vil jeg dog tro at det bare er et almindeligt VGA-stik af ældre dato.
Af mads-3
det må du undskylde, det er bare fordi jeg havde tænkt mig at købe i dag..
men hvilken prisbillig fladskærm (eller en lille crt) kan du anbefale til spil?
Af mads-3
jeg har tænkt mig at bruge under 2500kr
Af mads-3
de ser begge gode ud, men hvis de er lige gode ville jeg da foretrække den billige, ville det være smart?
Af mads-3
hov, har set at det er 3-400 kroners forskel.. tror bare jeg tager samsung'en, har også hørt meget positivt om samsungs skærme.. og der er 3 års garanti der dækker alt, selv mindste pixelfejl, ikke?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, der er ikke pixelgaranti på andre end P-modellerne fra Samsung, så du får kun den normale 3 årige garanti på 730BF.