Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har bestilt et tv hos multimediaworld, men er kommet i tvivl pga. at de er parallelimporterede.

Er det for risikabelt at købe de parallel-importerede?
Er det betydelige ting, jeg går glip af - garanti-/servicemæssigt set - eller er det alligevel højst usandsynligt, at jeg nogensinde ved benytte mig af disse...??
Af Bror Stang
Tak for svar.

Men er der nogen, der har en vurdering af, om det er de ekstra penge værd at købe et ikke parallel-importeret tv.
Er det f.eks. totalt hul i hovedet at købe hos multimediaworld?
Af Augu
Jeg ville sige det er huld i hovedet, det er samme ejer som Getmore! Hvad er et par sparede kroner, iforhold til en vente tid på flere måneder på rep, eller pengene retur? Køber man et tv er det for at bruge det, og ikke side og kikke på sit beslag på vægen. Nogen ville sige, at der kun er problemer ved køb, når det går i stykker og skal retur. Ja men det er så også der butikkken, skal vise de er værd at handle med, iform at en vis servicegrad.

Ville selv engang købe skærm i multimediaworld, og bad dem om de ikke kunne slutte skærmen til signal. Den hang bare slukket på vægen. Det havde de såsandelig slet ikke tid til, med alle de kunder de havde. Selvom jeg pænt havde vente mere end en halv time i kø. Køber sgu ikke en skærm, som jeg kun har set slukket! Derfor handler jeg ikke der mere. Har også en historie om et skriftligt tilbud, som pludselig ikke galt mere, men det er en anden sag :-)

Mit råd, brug lidt mere, eller spar op, og køb et af de anerkendte stedder.
Af Bror Stang
Hm... Ok.
Og også selv om det samme Samsung-tv er over 3000 kr. dyrere i Fona...?
Af Augu
Det er jo svært at sige om det er de 3000 værd! Men når du nu siger Samsung, kan jeg kun sige, at jeg selv lige har afleveret to af dem tilbage, med to forskellige fejl. Godt nok fra deres S-serie, men samme fejl var også på en r-serie og deres m-serie. Jeg ville nok betale ekstra, for at få forsikringen, som bl.a. giver gratis servicebesøg i garantien, eller reklamationsperioden. En dead on arival, som betyder at Samsung bytter til nyt, indenfor de første 14 efter købet, uanset fejl.

Det er lidt som forsikring, man betaler for den, men håber man aldrig kommer til at bruge den! Man vil ikke undvære den.
Brugeravatar
Af Andromedia
Jeg ville bestemt spare de 3000kr. Der er mange gode forhandlere som sælger parallelimportede TV og samtidig leverer god service.

Desværre er der også sådan nogle som Getmore !:( . De allerbilligste sparer jo på ALT.

Dit forsikringsselskab kan måske også sælge dig en billig tillægsforsikring hvis det gør det mere trygt.