Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Brian E
Tak for svar. Jeg husker noget med, at pga. LGs design med al elektronikken i en "kasse" nederst på TV'et, kunne man se en del af ophænget, og så kan det være nok så VESA-kompatibelt, men det bliver ikke kone-kompatibelt :-)

Den indbyggede Chromecast kan ikke skifte mellem 50 og 60Hz, så vidt jeg har forstået? Betyder det, at fodbold-kampe bliver uudholdelige at se på? Det fungerer nemlig upåklageligt med den eksterne, men jo færre enheder, jo bedre.

I øvrigt er jeres TV-database et fantastisk brugbart værktøj - tak for det :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja det ser ikke så kønt ud med disse elektronikbokse på diverse OLED TV. LG GX hænger rigtig flot på væggen med det medfølgende beslag, men den koster naturligvis også noget mere end flere af de andre. Og så er der selvfølgelig 'wallpaper' modellerne - de er stadig kostbare.

Intet nyt ift. indbygget Chromecast og 50/60Hz skift desværre. Det kommer an på, hvor sensitiv man er overfor det. Vi ved fra erfaring, at nogen ikke bemærker det. Andre kan ikke holde det ud. Måske et spørgsmål om, at når man først har hæftet sig ved det, så er det svært at abstrahere fra :)
Af Brian E
Jeg nægter at give mere end 10.000, og jeg venter gerne et par år, men det er svært at vide, hvor langt ned i pris OLED ender med at komme. Det er jo ikke så mange år siden, 65" LCD kom under 10.000, og det stoppede slet ikke der.
Brugeravatar
Af bbplayer
Brian E skrev: 01 okt 2020, 15:21 Det er jo ikke så mange år siden, 65" LCD kom under 10.000, og det stoppede slet ikke der.
Tror du ikke du glemmer at der er flere producenter af LCD skærme end OLED paneler, så der er konkurrence, hvor OLED og LG kun skal tænke på sig selv og deres pengepung. Så jeg tvivler på den sammenligning er noget værd i dette sammenhæng.
Af Brian E
bbplayer skrev: 05 okt 2020, 08:40
Brian E skrev: 01 okt 2020, 15:21 Det er jo ikke så mange år siden, 65" LCD kom under 10.000, og det stoppede slet ikke der.
Tror du ikke du glemmer at der er flere producenter af LCD skærme end OLED paneler, så der er konkurrence, hvor OLED og LG kun skal tænke på sig selv og deres pengepung. Så jeg tvivler på den sammenligning er noget værd i dette sammenhæng.
Umiddelbart har prisudviklingen på OLED vel fulgt et ganske normalt markedsmønster, så selvom LG reelt har monopol på panelerne, så lader det ikke til at have haft den store effekt.

De sælger vel til den pris, de forventer vil give det bedste afkast til deres ejere, og kan man på et tidspunkt vælge mellem et entry-level LCD og OLED til sammenlignelige priser, er potentialet jo enormt.
Brugeravatar
Af bbplayer
Brian E skrev: 05 okt 2020, 09:05
bbplayer skrev: 05 okt 2020, 08:40
Umiddelbart har prisudviklingen på OLED vel fulgt et ganske normalt markedsmønster, så selvom LG reelt har monopol på panelerne, så lader det ikke til at have haft den store effekt.

De sælger vel til den pris, de forventer vil give det bedste afkast til deres ejere, og kan man på et tidspunkt vælge mellem et entry-level LCD og OLED til sammenlignelige priser, er potentialet jo enormt.
Når du ser på de modeller som sælges, så er faktum jo de holder en høj pris, og ikke følger noget marked som du mener at se. De har sat sig på en høj pris for 55" ud fra din sammenligning med andre 55" som kan fås til 3499,- , så at deres koster 7000,- indtil videre må betyde nogen styrer det bedre end det du mener.
Og så kan du påpege markedsmønster er highend, hvor vi allerede mener at B serien fra LG , nok ligger i den billige ende, så præcis hvorfor skal den koste 7000kr når de billige LCD serier sælges til halv pris. Der ligger forklaringen så i at der kun er en med de billige OLED paneler og ingen konkurrence der.
Af ziphnor
Rasmus Larsen skrev: 11 nov 2020, 13:53 Hvis I er i nærheden af Kolding så er der åbningstilbud på 55, 65 og 77" LG CX.
Det er dog blot samme pris som der var landsdækkende sidste gang de havde 25%? Og jeg er i København, så tror ikke jeg gider at køre til Kolding :)

Håber at Black Friday/Week giver lidt mere (selvom de ser trist ud for HZ2000 som stort ikke er på lager nogen steder).
  • 1
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 149
  • 203