Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg finder det svært at tro på, men skal ikke kunne afvise rygterne fuldstændig.

Hvis vi dog tager udgangspunkt i ViewSonic VP930, hvor man påstår det samme, så tag eventuelt et kig i datasheetet for panelet: http://www.data-modul.com/de/products/t ... 0.pdf?nav=

Det er blandt andet også dette der ligger til grund for en vertificering af panelet i forhold til specifikationer, gældende standarder og sikkerhedskrav, markedsføring osv.
Der er på intet tidspunkt nævnt noget om FRC (Frame Rate Control), men tag i stedet og kig på side 7 eller 19.

Det som flok oplever kan muligvis hænge sammen med flimmer, som kommer når tætliggende gråtoner er placeret ved siden af hinanden. På M190EG01 V0 er den mål titl -20 Db.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er helt flov over ikke at have spottet dette i vores tests, men nu har jeg skrevet en mail til Samsung, så må vi se om de kan forwarde den til kompetent personale der kan give nogle kvalificerede svar...
Af kfc
marz.dk skrev:kfc: alle de anmeldelser jeg har set på nette omkring vp930'eren har været meget forskellige og det er enormt svært at finde en fælles opfattelse af skærmen.

Jeg fik min vp930 med posten tidligere...

jeg går fra en pro crt skærm, viewsonic pt775 som har tjent mig fabelagtigt i over 10 år...
og jeg må indrømme at jeg er meget skuffet.

"snip"

marz.dk
Heysa..

jeg gik osse fra en CRT skærm.. og har endnu ikk helt vændnede mig til den flade her.. ( vp930 ) .. Men synes den gør et stykke godt arbejde her.. imine Nobbs øjene ang de flade her..

Har altid synes at dem jeg har set på ikk levet op til min gamle CRT panasonic.. og ville ikk skifte den ud før den skulle til de evige jagtmarkeder.. ogdet skulle den så..

Men meget af alt det tenkisk snak her.. det er SQ meget sort snak for lille mig.. men efter have læst en del test.. og Bla Tom's hardware som ikk rigtigt kunne kridisere vp930, untaget der ikk var den sammen udvikling som dens forgå skræm.. nuppede jeg chancen og købte den..

Men vil da sige.. Ingen pixel fejl her.. Sort er sort.. kan ikk se noget backlight på min.. og spiller ikk..

Men lad mig/os lige vide hvad du så synes om den samsung der.. ( den lå osse lige til min højer fod her .. men vp930 vandt )
Af marz.dk
Rasmus Larsen skrev: Hvis vi dog tager udgangspunkt i ViewSonic VP930, hvor man påstår det samme, så tag eventuelt et kig i datasheetet for panelet: http://www.data-modul.com/de/products/t ... 0.pdf?nav=

Det er blandt andet også dette der ligger til grund for en vertificering af panelet i forhold til specifikationer, gældende standarder og sikkerhedskrav, markedsføring osv.
6bit kritikken var kun vendt mod samsung 970p ikke viewsonic vp930, men view sonicen har nu lidt 'banding' i gradienter men det synes jeg nu godt jeg kan leve med.

kfc: som at høre min egen historie
kfc skrev:Har altid synes at dem (lcd'er) jeg har set på ikk levet op til min gamle CRT panasonic.. og ville ikk skifte den ud før den skulle til de evige jagtmarkeder.. og det skulle den så...

...Men vil da sige.. Ingen pixel fejl her.. Sort er sort.. kan ikk se noget backlight på min.. og spiller ikk..
hvis du synes din er god i baggrund og det eksempel herinde osse viser lav baggrunds gennem lys har jeg måske fået en 'mandags' model...

jeg har det osse lidt svært med at skærmbilledet ser ud som om det er vist på en 'perlemors' overflade.
yakken skrev:Jeg er helt flov over ikke at have spottet dette i vores tests, men nu har jeg skrevet en mail til Samsung, så må vi se om de kan forwarde den til kompetent personale der kan give nogle kvalificerede svar...
ikke flov... det er jo stadig et rygte, måske er det et hardware problem, jeg kunne f.eks. ikke kunne forestille mig samsung 'snyde'

en god test ellers.

marz.dk

p.s. er stadig utilfreds med vp930 tilhørende farvestyrings software! er der muligvis et alternativ?
eller kender nogen herinde til 'Pantone huey'?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
6bit kritikken var kun vendt mod samsung 970p ikke viewsonic vp930, men view sonicen har nu lidt 'banding' i gradienter men det synes jeg nu godt jeg kan leve med.
Efter kritikken af 193p+ og 970P kom frem pegede flere i retning af, at det samme var gældende for VP930. Jeg har undersøgt sagen lidt og jeg er stadig ikke sikker på, hvad jeg skal tro.

Jeg skrev for resten til en andenpart, der som sådan ikke ahr noget med Samsung at gøre udover, at de benytter sig af deres indmad. De siger:
Dear Rasmus Larsen,

Do you have an current project where are you planning to use this 19" Samsung display LTM190E4-L02 ?

This display has a dual LVDS interface with 3x8 bit.

...
Af marz.dk
mit møde med lcd var desværre meget kort og skuffende, lcd kan med mine øjne ikke nå crt til sokkeholderne(ikke fordi jeg bruger sokkeholdere ;)) men elsker åbenbart crt.

jeg har fået talt med www.enavia.dk hvor jeg har købt min vp930 skærm, de bytter den gerne og det er endt med at jeg ryger tilbage til en crt skærm, en p227fb http://www.viewsoniceurope.com/dk/Produ ... P227fB.htm for at være mere specifik da den dækker mine behov meget bedre end nogen eksisterende lcd gør.

2048 x 1536 @ 79Hz
*1920 x 1440 @ 84Hz (*min fremtidige arbejds opløsning)
1600 x 1200 @ 99Hz
1280 x 1024 @ 115Hz

marz.dk
Senest rettet af marz.dk 10 feb 2006, 16:40, rettet i alt 2 gange.
Af Wildt
marz.dk skrev:den dækker mine behov meget bedre end nogen eksisterende lcd gør
...behov OG skrivebord ;)